FreeCinema

Follow us

Παντελής Βούλγαρης. Προξενεύοντας τη «Μικρά Αγγλία».


Η εντέκατη μεγάλου μήκους ταινία του Παντελή Βούλγαρη, η «Μικρά Αγγλία» είναι το κινηματογραφικό γεγονός της φετινής σεζόν, στο πλαίσιο της εγχώριας παραγωγής. Ο ίδιος μας μιλά για το θέμα του φιλμ, αλλά και το ιδιαίτερο στίγμα που άφησε για το είδος του δράματος περιόδου στο ελληνικό σινεμά.

Ο Παντελής Βούλγαρης έγινε κάτι σαν το συνώνυμο του βιογράφου των απλών, καθημερινών ανθρώπων μέσα στο πλαίσιο της εξέλιξης της ελληνικής ιστορίας. Ξέρει να τους πλησιάζει στο δράμα τους και ερευνά με προσοχή την περίοδο στην οποία ζουν οι ήρωές του. Και σήμερα, μετά από μερικά χρόνια… φουρτούνας καλλιτεχνικής, επιστρέφει σε αυτό το σινεμά που το λαϊκό κοινό αγαπά. Δίχως ίχνος προσβολής γι’ αυτό το τελευταίο. Η «Μικρά Αγγλία» του σαλπάρει, πλέον, στους ελληνικούς κινηματογράφους. Καλοτάξιδη να ‘ναι.

Δεν είχε τύχει να μιλήσουμε έτσι, μπροστά σε μια κάμερα, στο παρελθόν. Ευγενική φυσιογνωμία, φιλικός στην κουβέντα, προσγειωμένος, κοντά στο συνομιλητή του, δίχως τη «στιβαρή» απόσταση του «δημιουργού» ή μια κάποια συμπεριφορά ανωτερότητας, που η καριέρα του σαφώς και θα επέτρεπε (έχουνε δει τα μάτια μας…).

Στο σχετικά σφιχτό χρονικό πλαίσιο των τόσων συνεντεύξεων που έδωσε για την προώθηση της «Μικράς Αγγλίας», προσπαθήσαμε (να προλάβουμε και) να μιλήσουμε για τις γυναίκες και τη σημασία της χειραφέτησης, τότε και τώρα, για την εμμονή του στο είδος των ταινιών περιόδου, για κάποιες πίκρες από παλιότερες δουλειές του. Ήθελα να καταλάβω από πρώτο χέρι γιατί κάνει σινεμά τόσα χρόνια. Σε μερικές ερωτήσεις μπορεί να τον μπέρδεψα. Έφυγα ικανοποιημένος από τη συζήτηση, όμως. Το ίδιο με έκανε να αισθανθώ και εκείνος.

MORE INTERVIEWS

Γιάννης Οικονομίδης: Κουβέντα για μια «Μπαλάντα».

Κάθε φορά που μιλάω μαζί του, αισθάνομαι πως και οι δύο μαθαίνουμε κάτι, ο ένας για τον άλλον. Και ο Γιάννης Οικονομίδης δεν είναι ένας εύκολος άνθρωπος, που ανοίγεται. Ή δέχεται. Μοιάζουμε σε αυτό. Και το διασκεδάζω απίστευτα! Είχαμε να κουβεντιάσουμε έτσι, on camera, από το 2014. Ο σαματάς κρατάει ακόμη στο YouTube, από τότε! You have been warned…

Μάρκος Σεφερλής: Εφ’ όλης της ύλης.

Μάρκος Σεφερλής. Ηλίας Φραγκούλης. Μία συνάντηση που κανείς δεν (θα) περίμενε. Και μία κουβέντα για όλα εκείνα τα πράγματα που μπορεί να μην γνώριζες για τον #1 κωμικό ηθοποιό στην Ελλάδα σήμερα. Από τα παιδικά χρόνια μέχρι την κινηματογραφική αφορμή του «Χαλβάη 5-0». Θα μισήσεις, θα το ξανασκεφτείς, θ’ αλλάξεις γνώμη ή θα συνεχίσεις να λατρεύεις. Οι πιθανότητες είναι ίδιες. Ζούμε σε έναν ελεύθερο κόσμο.

ΣΚΟΡΣΕΖΕ. ΝΤΕ ΝΙΡΟ. ΠΑΤΣΙΝΟ. ΓΙΑ ΤΟΝ «ΙΡΛΑΝΔΟ».

Το 63ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λονδίνου έριξε αυλαία με τον πιο μεγαλοπρεπή τρόπο: την διεθνή πρεμιέρα του «The Irishman», της επικής γκανγκστερικής ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε. Είχα την τύχη, την τιμή και τη χαρά να συναντήσω, εκ μέρους του FREE CINEMA, τους τρεις κολοσσούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, οι οποίοι απάντησαν, μεταξύ άλλων, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ερωτήσεις μου για το μέλλον του σινεμά.

Η Κάτια Γκουλιώνη για το «Ακίνητο Ποτάμι».

Η Κάτια Γκουλιώνη, πρωταγωνίστρια της ταινίας του Άγγελου Φραντζή «Ακίνητο Ποτάμι», μιλά με τον Ηλία Φραγκούλη για την πορεία της στον ελληνικό κινηματογράφο, την υποκριτική, αναλύει τον τελευταίο της ρόλο και ξεχωρίζει πράγματα που αγαπά από το παγκόσμιο σινεμά.

ΤΖΟ ΠΕΝΑ: SURVIVAL KIT.

Ήδη γνωστός από τηλεοπτικές δουλειές, ταινίες μικρού μήκους, music videos και το κανάλι του στο YouTube, ο Βραζιλιάνος Τζο Πένα κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με ένα φιλόδοξο και άκρως ενδιαφέρον φιλμ επιβίωσης, το «Arctic». Μίλησε αποκλειστικά στο FREE CINEMA κατά τη διάρκεια του περσινού Φεστιβάλ Λονδίνου για τις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες γυρισμάτων, το απίστευτο σθένος του Μαντς Μίκελσεν, τους οικονομικούς περιορισμούς και την ανέλπιστη ένταξη μιας αληθινής πολικής αρκούδας (!) στο ολιγομελές καστ της ταινίας.