FreeCinema

Follow us

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ. ΤΑ ΠΗΡΕ ΟΛΑ ΚΙ ΕΦΥΓΕ…


Αφορμή ήταν η έξοδος του ντοκιμαντέρ «Σκηνοθετώντας την Κόλαση» του Χρήστου Χουλιάρα, για το κινηματογραφικό έργο του Νίκου Νικολαΐδη. Από το αρχείο της τηλεοπτικής εκπομπής CINEMaD, κυριολεκτικά… ξεθάψαμε μια σπάνια συνέντευξη – ντοκουμέντο ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες που πέρασαν ποτέ από το ελληνικό σινεμά. Βλέπε, πτώμα, να μαθαίνεις.

Ήταν το 2003, θα έβγαινε στους κινηματογράφους «Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα» και μου τηλεφωνεί η Έφη Παπαζαχαρίου, που δούλευε για την ταινία, να με ρωτήσει αν μπορώ να κάνω κάτι σε επίπεδο publicity. Εγώ της είπα πως κάνω κυρίως τηλεόραση, την εκπομπή στο MAD, και οι δύο γνωρίζαμε πως ο Νικολαΐδης είχε πάψει να κάνει εμφανίσεις on camera από καιρό. Πρότεινα στην Έφη να του πει να παρακολουθήσει την εκπομπή κι αν ενδιαφέρεται, να κάνουμε μια τηλεοπτική συνέντευξη, όπου επιθυμούσε ο ίδιος.

Ο Νίκος Νικολαΐδης είδε το CINEMaD και έδωσε την έγκριση! Μας ζήτησε να πάμε στο σπίτι του. Εκεί όπου είχαν γυριστεί «Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα». Δέος. Τραβήξαμε το υλικό της συνέντευξης με δύο κάμερες, στο χέρι. Τη μια την κρατούσα εγώ. Αυτό που λένε «low budget» η κατάσταση…

Μου μίλησε για τις δυσκολίες που είχε με τον Αγγελάκα στα γυρίσματα του «Χαμένου», για «τη γενιά που έζησε το rock ‘n’ roll στην Ελλάδα», που ήξερε «πως η Κύπρος δεν θα γίνει ποτέ ελληνική», για τον εγκλωβισμό στις πολιτικές νεολαίες της εποχής, τα «Κουρέλια» σαν «παράδειγμα των ταινιών που πρέπει να αποφεύγουμε» κατ’ εντολή του ΚΚΕ (!), για την τριλογία που συνέχισε με τη «Γλυκιά Συμμορία» και ολοκληρώθηκε μ’ εκείνους τους χαμένους, για το καθαρό φευγιό σαν εκδίκηση και… για τους λάκκους στον κήπο! Αν κρύβουν κανένα πτώμα; Δες το συνοδευτικό video και θα μάθεις.

MORE INTERVIEWS

ΣΚΟΡΣΕΖΕ. ΝΤΕ ΝΙΡΟ. ΠΑΤΣΙΝΟ. ΓΙΑ ΤΟΝ «ΙΡΛΑΝΔΟ».

Το 63ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λονδίνου έριξε αυλαία με τον πιο μεγαλοπρεπή τρόπο: την διεθνή πρεμιέρα του «The Irishman», της επικής γκανγκστερικής ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε. Είχα την τύχη, την τιμή και τη χαρά να συναντήσω, εκ μέρους του FREE CINEMA, τους τρεις κολοσσούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, οι οποίοι απάντησαν, μεταξύ άλλων, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ερωτήσεις μου για το μέλλον του σινεμά.

Η Κάτια Γκουλιώνη για το «Ακίνητο Ποτάμι».

Η Κάτια Γκουλιώνη, πρωταγωνίστρια της ταινίας του Άγγελου Φραντζή «Ακίνητο Ποτάμι», μιλά με τον Ηλία Φραγκούλη για την πορεία της στον ελληνικό κινηματογράφο, την υποκριτική, αναλύει τον τελευταίο της ρόλο και ξεχωρίζει πράγματα που αγαπά από το παγκόσμιο σινεμά.

ΤΖΟ ΠΕΝΑ: SURVIVAL KIT.

Ήδη γνωστός από τηλεοπτικές δουλειές, ταινίες μικρού μήκους, music videos και το κανάλι του στο YouTube, ο Βραζιλιάνος Τζο Πένα κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με ένα φιλόδοξο και άκρως ενδιαφέρον φιλμ επιβίωσης, το «Arctic». Μίλησε αποκλειστικά στο FREE CINEMA κατά τη διάρκεια του περσινού Φεστιβάλ Λονδίνου για τις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες γυρισμάτων, το απίστευτο σθένος του Μαντς Μίκελσεν, τους οικονομικούς περιορισμούς και την ανέλπιστη ένταξη μιας αληθινής πολικής αρκούδας (!) στο ολιγομελές καστ της ταινίας.

Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΟΙΚΤΟ».

Συναντηθήκαμε στον όροφο 2 της Στέγης για να μιλήσουμε για τη δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του. Έγινε τυχαία. Ειλικρινά. Ηλίας Φραγκούλης. Μπάμπης Μακρίδης. Μιλάμε για τον «Οίκτο». Και άλλα πράγματα.

Παντελής Βούλγαρης: «Μ’ άρεσε εδώ που έμενα…»

Έχει ξεκινήσει με επιτυχία την καριέρα του στις κινηματογραφικές αίθουσες το «Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη. Λίγο πριν «κριθεί» από το κοινό και τα ταμεία, συναντηθήκαμε στο σπίτι του για να κουβεντιάσουμε, ξεχνώντας ότι υπάρχει χρόνος και ρολόι. «Τι θα τα κάνεις όλα αυτά;», μου είπε στο τέλος. Ακολουθεί η απάντηση, γεμάτη από αναμνήσεις και ιστορίες. Του τελευταίου των μεγάλων.