FreeCinema

Follow us
21.0818:30

Ελληνικό box-office: Yeah, «Baby»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τρεις ταινίες που στόχευαν στο ίδιο (!) ακριβώς κοινό μοιράστηκαν τα εισιτήριά τους και… ο σουρεαλισμός δεν σταματά ποτέ σε τούτο τον τόπο.

Το προηγούμενο τετραήμερο δεν ήμασταν σε θέση να παρουσιάσουμε το σχετικό report του ελληνικού box-office διότι μόλις τρία γραφεία διανομής έδωσαν επίσημα στοιχεία (με 31.930 εισιτήρια συνολικά), αλλά αν αυτό σου δίνει την εντύπωση ότι ζούμε σε… χωριό, που να δεις τι έγινε και κατά τη διάρκεια του τετραημέρου που μόλις αφήσαμε πίσω μας… Η ταινία «150 MG» προβλήθηκε σε τρία θερινά σινεμά μονάχα την Πέμπτη και την Παρασκευή (σήμερα συνεχίζεται στο τέταρτο και μοναδικό σινεμά που την είχε προγραμματίσει για ολόκληρο το επταήμερο), για να δώσει τη θέση της στο «Atomic Blonde», το οποίο επισήμως (ακόμη και μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας που το διανέμει) κυκλοφορεί σήμερα (και όχι στις 24 Αυγούστου), αλλά… ξεκίνησε να παίζει από το Σάββατο. Γιατί έτσι! (Σε παρόμοιο πλαίσιο, η επανέκδοση της «Λάμψης» – που είχε αλλάξει ήδη δύο φορές ημερομηνία εξόδου – κάνει πρεμιέρα σήμερα σε ένα θερινό, ενώ υποτίθεται ότι βγαίνει στις 24, επίσης. Κρυφτό!)

Ακόμα χειρότερα, με την ξαφνική ένθεση του «Atomic Blonde» στο weekend που μας πέρασε, το «Baby Driver» και «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή» βρέθηκαν να απευθύνονται – εξαιτίας κάκιστου προγραμματισμού – στο ίδιο target group θεατών, το οποίο μοιραία μοιράστηκε… στα τρία! Και όλα αυτά σε μια από τις χειρότερες περιόδους για διανομή νέων φιλμ, με τις διακοπές του Αυγούστου σε πλήρη έξαρση. Αποτέλεσμα; 64.459 εισιτήρια σε ολόκληρη τη χώρα γιατί… έτσι κι εσείς! Το μόνο καλό της όλης «υπόθεσης»: η πρωτιά του «Baby Driver» (φωτό), που αν και ήταν το ουσιαστικό sleeper hit του καλοκαιριού για τις ΗΠΑ, εδώ όχι μόνο «θάφτηκε» σε ένα άθλιας προοπτικής τετραήμερο αλλά άργησε και να μας έρθει (ενάμιση μήνα, παρακαλώ). Παρά τις τρικλοποδιές, πάντως, το φιλμ του Έντγκαρ Ράιτ βρέθηκε (επάξια) στο #1, αν και με αριθμό εισιτηρίων που δεν επιτρέπουν περαιτέρω θριαμβολογίες: 10.742 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Η συντριπτική πλειοψηφία προήλθε από την Αθήνα (7.918 εισιτήρια, από 39 οθόνες), με το Σάββατο να είναι η καλύτερη μέρα αθροιστικά (3.158). Αν πω ότι δεν επικοινωνήθηκε καλά το έργο, θα φταίω και θα γίνω πάλι ο «κακός»;

Με μικρή διαφορά, στο #2 βρέθηκε «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή» (φωτό), κόβοντας 10.677 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Η αναλογία των σινεμά ευνοεί και πάλι το «Baby Driver». Πάντως, εύκολα παρατηρεί κανείς το… ίδιο pattern κι εδώ: 8.207 εισιτήρια προήλθαν από την Αθήνα (και 41 οθόνες) και το Σάββατο (3.060) ήταν η πιο δυνατή μέρα του τετραημέρου. Τι άλλο μπορεί να μας δηλώνει αυτό, όμως; Όταν ο Αθηναίος τρέχει στα νησιά και τις επαρχίες (βλέπε μείωση εισιτηρίων στην πρωτεύουσα) για τις καλοκαιρινές του διακοπές, μάλλον… ούτε εκεί επιθυμεί να πηγαίνει σινεμά (ακόμη περισσότερο, μη σου πω!). Γι’ αυτό το λένε «διακοπές»! Στο #3, το animated «Ο Γιός του Μεγαλοπατούσα»… τρύπωσε στο κενό της αγοράς για τέτοιου είδους ταινία και έκοψε 10.586 εισιτήρια (από 86 οθόνες). You know, for kids… Στο #4 συναντάμε το ισπανικό αστυνομικό θρίλερ «Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει», το οποίο άνοιξε το προηγούμενο τετραήμερο αποσπώντας θετικά σχόλια από το κοινό, άρα είχε ένα σχετικό word of mouth ώστε να συνεχίσει στα 6.702 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Σύνολο ενθαρρυντικό, στα 22.620 εισιτήρια, και επιβεβαίωση μιας νέας «φόρμουλας» που αποδεικνύει ότι ο Έλληνας θεατής (που μπούχτισε από την «ευχάριστη» κωμωδία εφέτος…) συμπαθεί το genre. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με το «Atomic Blonde», το οποίο βρέθηκε σε αυτή τη θέση μονάχα με τα εισιτήρια του weekend, κόβοντας 5.661 (από 30 οθόνες). Ειλικρινά, δεν κατάλαβα γιατί υπέστη τόσο άσχημη συμπεριφορά από τους διανομείς του αυτό το φιλμ (βλέπε πρώτη παράγραφο).

Ό,τι έλεγα για την πέραση που έχει το είδος του θρίλερ ισχύει και για την περίπτωση του «Στα Ίχνη του Ανέμου» (φωτό), το οποίο σχεδόν σιωπηλά έχει φτάσει τα 29.804 εισιτήρια. Το περασμένο τετραήμερο έκοψε 3.400 (από 15 οθόνες) και βρέθηκε στο #6. Ακολουθεί «Το Παρίσι Μπορεί να Περιμένει» με 3.274 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Προσωπικά, δεν μπορούσα να περιμένω… να τελειώσει και ίσως κάπως έτσι να αισθάνθηκαν και αρκετοί από τους 15.553 θεατές που το τόλμησαν μέχρι σήμερα. Στο #8, ο «Μαύρος Πύργος» στέκει ως το μεγαλύτερο μπλοκμπαστερικών διαστάσεων flop του φετινού καλοκαιριού, με σύνολο στα 29.427 εισιτήρια (2.236 στο τετραήμερο, από 24 οθόνες). Κλείνουμε το top 10 με δύο επιτυχίες της θερινής σεζόν, «Τα Παράπονα στο Δήμαρχο» (στο #9, με 1.342 εισιτήρια, από 4 οθόνες και σύνολο στα 58.348) και «Αόρατος Επισκέπτης» (στο #10, με 1.196 εισιτήρια, από 11 οθόνες και σύνολο στα 49.773).

Συμπληρωματικά και εξαιτίας του «μυστηρίου» που συνόδευσε «Το Μόνο Αγόρι στη Νέα Υόρκη» σε σχέση με την πορεία του στο ελληνικό box-office, μέχρι σήμερα έχει κόψει 34.870 εισιτήρια. Με το καλοκαιρινό κλίμα να συνεχίζεται, έχω τεράστια περιέργεια για το άνοιγμα της επερχόμενης «Δουνκέρκης» του Κρίστοφερ Νόλαν, η οποία κάνει παιχνίδι… σχεδόν μόνη της από την Πέμπτη (διανέμονται μόλις δύο νέες ταινίες και λιγοστές επανεκδόσεις). Θα είναι ένα μεγάλο test (κυρίως) για το όνομα του σκηνοθέτη αλλά και για τη συμπεριφορά του κοινού σε τούτη τη νέα σεζόν που ξεκίνησε προ ημερών.