FreeCinema

Follow us
04.0421:00

Ελληνικό box-office: Περί ύψους και βάθους…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα ταμεία τσαλαπάτησαν τους Batman και Superman, με πτώση τόσο εντυπωσιακή όσο και το άνοιγμα της «Αυγής της Δικαιοσύνης».

Από τα 208.613 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, πέσαμε στα 100.028! Είναι, πλέον, το χειρότερο weekend για τα κινηματογραφικά ταμεία φέτος. Ακόμη μια μεγάλη «επιτυχία» του ελληνικού προγραμματισμού, θα έλεγα. Με τους θεατές του «Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» σε προφανή κατάσταση κόπωσης, με το «10 Cloverfield Lane» να κρατάει καλά κρυμμένα μυστικά (βλέπε αποφυγή spoilers γύρω από την πλοκή) και, ενδεχομένως, να χάνει μερίδα κοινού εξαιτίας αβεβαιότητας, και με κάμποσες arthouse πρεμιέρες που στόχευαν στο ίδιο περίπου target group, η καθίζηση ήταν αναμενόμενη. Κανείς δεν είχε την εξυπνάδα να βγάλει στα σινεμά κάτι διαφορετικό; Υπάρχει μια μικρή «παρένθεση» εδώ, που θα σχολιαστεί στη συνέχεια…

Batman V. Superman: Dawn Of Justice

Η «Αυγή της Δικαιοσύνης» μάλλον είχε κακό word of mouth. Και όχι μονάχα στη χώρα μας. Η πτώση στις ΗΠΑ έφτασε το 68%! Σε παρόμοια μεγέθη κινήθηκε η κατάσταση και στην Ελλάδα, με το δεύτερο τετραήμερο του φιλμ να χάνει ένα 60% από τη δυναμική του ανοίγματός του, για να κόψει 41.998 εισιτήρια (από 178 οθόνες). Από αυτά, τα 16.174 (2.821 στο 3D) προήλθαν από ένα ιδιαίτερα αυξημένο σαββατόβραδο. Συνολικά, αυτή η σαματατζίδικη κόντρα των διάσημων superheroes έχει φτάσει τα 218.025 εισιτήρια. Παρά την κατρακύλα, μιλάμε για το 44% των εισπράξεων ολόκληρου του weekend, κοινώς… φανταστείτε τι συνέβη με όλα τα υπόλοιπα φιλμ της ντόπιας αγοράς!

Zootopia

Χωρίς την επιπλέον αργία (βλέπε 25η Μαρτίου) του προηγούμενου τετραημέρου, το τρίτο «Kung Fu Panda» είδε και αυτό μια ασυνήθιστα μεγάλη πτώση (-63%!) στις εισπράξεις του, κόβοντας 12.547 εισιτήρια (από 93 οθόνες), με το σύνολο να βρίσκεται πια στα 106.187 εισιτήρια. Ακόμη ένα στουντιακό σουξέ για το είδος τού animation για παιδιά, δηλαδή, χωρίς να ξεφεύγει προς ιδιαίτερα υψηλά ή αστρονομικά νούμερα, όμως. Κάτι που ισχύει και για τη «Ζωούπολη» (φωτό), που στο πέμπτο της weekend έφτασε τα 115.642 εισιτήρια. Μεγάλη πτώση και εδώ (-56%), με 7.853 εισιτήρια (από 84 οθόνες) στη θέση #5 του box-office.

10 CLOVERFIELD LANE

Στο #3 βρέθηκε το new entry του «10 Cloverfield Lane», το οποίο συγκέντρωσε ανάμεικτες κριτικές και μπέρδεψε κάπως τους θεατές, λόγω της όλης μυστικότητας της πλοκής του – στοιχείο απαραίτητο για να απολαύσει κανείς καλύτερα το φιλμ, όμως. 8.661 εισιτήρια (από 44 οθόνες), άνοιγμα μέτριο αλλά όχι και καταστροφικό για το είδος τού… (#spoiler) φανταστικού σινεμά. Και χωρίς stars για «κράχτες» στο ταμείο.

Suntan - 2016 (690)

Στο #4 έχουμε εκείνη την «ασαφή» μικρή παρένθεση που έλεγα στον πρόλογο. Το «Suntan» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς και έκανε ντεμπούτο με 7.942 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Ήταν κάτι το «διαφορετικό» σαν πρόταση γι’ αυτή την εβδομάδα, είχε δυνατή δουλειά στο publicity και την υποστήριξη στα social, «έπαιξε» πολύ με τα στοιχεία του ελληνικού καλοκαιριού (διακοπές στην Αντίπαρο, dude!) και του γυμνού (bonus points για το ελευθέριο σεξ) και κατάφερε να προσεγγίσει αριθμό θεατών μεγαλύτερο από το σύνηθες για ελληνική ταινία «φεστιβαλικού» τύπου (ένα παράδειγμα πρόσφατης κυκλοφορίας «συγγενούς» φιλμ ήταν το «Chevalier» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, με σύνολο καριέρας στα 5.307 εισιτήρια), διευρύνοντας και το κοινό τού σκηνοθέτη (το «Wasted Youth», το 2011, είχε κόψει συνολικά 7.707 εισιτήρια). Σε λογικό πλαίσιο, το «Suntan» μπορεί να πλησιάσει τα 20.000 εισιτήρια και να σπάσει τη «γκίνια» των περίπου 15.000 που μοιάζει με «φράγμα» για τις πιο… τυχερές ελληνικές παραγωγές του «arthouse» κυκλώματος (άσχετα από το γεγονός ότι κάποιες κατάφεραν να εισχωρήσουν και στους πολυκινηματογράφους, ελπίζοντας σε ένα κάποιο breakthrough).

UROK - 2015

«Το Λονδίνο Έπεσε» κι άλλο, αλλά κάτι ψίχουλα μαζεύει ακόμη από το μουλτιπλεξάδικο κοινό της περιπέτειας. 3.484 εισιτήρια (από 13 οθόνες, με πτώση 60% από το προηγούμενο τετραήμερο) και σύνολο στα 116.771. Τα τρία πιο… σκληροπυρηνικά arthouse φιλμ που άνοιξαν την περασμένη Πέμπτη στους ελληνικούς κινηματογράφους δεν κατάφεραν να κάνουν κάτι συνταρακτικό, μάλλον επειδή μοιράστηκε το ίδιο ακριβώς είδος θεατών που, προφανώς, δεν πρόλαβαν να παρακολουθήσουν αυτές τις άριστης υποδοχής από την κριτική ταινίες. Κερδισμένο το «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» με 3.236 εισιτήρια (από 6 οθόνες), ακολουθεί «Η Κιβωτός των Ανθρώπων» με 2.602 εισιτήρια (από 4 οθόνες) και έπεται «Το Μάθημα» (φωτό) με 1.882 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Τέλος, για να κλείσουμε την πρώτη δεκάδα, στο #9 έκανε ντεμπούτο το αθλητικό feelgood εργάκι «Έντι ο Αετός» που κέρδισε ένα κάποιο μετάλλιο στο… ξε-ski, κόβοντας 1.927 εισιτήρια (από 28 οθόνες).

Το sequel «Γάμος αλά Ελληνικά 2» θα επιχειρήσει να σηκώσει κάπως την αγορά το ερχόμενο weekend. Το φιλμ δεν είναι κατώτερο του original, στο ίδιο κοινό απευθύνεται, άρα θα πρέπει να αναμένουμε κάτι μεγάλο για άνοιγμα. Η κριτική, φυσικά, θα οργιάσει. Αν ήταν και λίγο πρωτότυπη ή έξυπνη, ώστε να το κάνει με τρόπο που θα διασκεδάσει τον αναγνώστη…