FreeCinema

Follow us
25.0613:30

Ελληνικό box-office: Τα έχετε «παίξει». Ελαφρώς.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τρίτο sequel του «Toy Story», ως παιδικό θέαμα, παραδοσιακά χτύπησε κορυφή, εκμεταλλευόμενο και το όνομα ενός διάσημου franchise. Κατά τα άλλα… πλερέζες.

Από τα 82.767 εισιτήρια του αντίστοιχου περσινού τετραήμερου, σήμερα φτάσαμε τα 85.089, κοινώς η αγορά διατηρήθηκε σε ένα παρόμοιο πλαίσιο προσέλευσης, η πλειοψηφία του οποίου, όμως, ανήκει στο ενδιαφέρον παιδιών και οικογενειών για το τέταρτο μέρος του «Toy Story», που από μόνο του έκοψε σχεδόν όσα και οι υπόλοιπες 25 ταινίες που παίζονταν αυτές τις μέρες! 43.642 εισιτήρια (από 232 οθόνες) δεν είναι κι η «άνοιξη» που περίμεναν τα σινεμά, αλλά κάτι η μικρή άνοδος της αγοράς, κάτι οι… καντίνες των θερινών που θα δούλεψαν κομμάτι παραπάνω, κι έμειναν όλοι σχετικά ικανοποιημένοι, γνωρίζοντας ότι θα εξακολουθεί να βγαίνει «ψωμάκι» από τα ανήλικα για κάμποσες εβδομάδες ακόμη (και) λόγω εποχής. Οι προβολές στην αγγλική γλώσσα, όπως συνήθως, ήταν ένα φιάσκο (γκρινιάξτε, αλλά αφού δεν πάτε, το δίκιο σας δεν θα το βρείτε), με 2.403 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Δύσκολα θα βρίσκεις αγγλόφωνη προβολή σε λίγες μέρες… Καλύτερη μέρα σε προσέλευση το Σάββατο, με 14.287 εισιτήρια. Αν μετρήσουμε το σύνολο που έχει φτάσει μέχρι στιγμής το «Αλαντίν» (131.387 εισιτήρια), εδώ πάμε για κάτι μεγαλύτερο. Θα δείξει η πτώση του δεύτερου τετραημέρου προς τα πού θα κατευθυνθεί.

Στο #2 έκανε ντεμπούτο η… «γαλλικουργιά» της εβδομάδας, το «Μικρά Αθώα Ψέματα 2», με 9.307 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Μάλλον από την… απόγνωση για έξοδο το σαββατόβραδο, τσίμπησε 4.236 εισιτήρια εκείνο το βράδυ. Άμα καταλήξει να τα έχει διπλασιάσει στο τέλος της καριέρας του, έχουμε ένα «σουξεδάκι» στοιχειώδους κίνησης, στο πλαίσιο της χάλια κατάστασης που έχει καταντήσει να είναι το ελληνικό κινηματογραφικό καλοκαίρι. Από τα 9.606 του ανοίγματός του, το «Κολύμπα ή Αλλιώς Βυθίσου» έπεσε στα 4.129 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και έχει φτάσει τα 16.978 σε σύνολο. Πώς να έχει «πόδια» να σταθεί ένα έργο που φαίνεται να κάνει ένα κάποιο «γκελ» στο κοινό, όταν δεν υπάρχει πολιτική στον τρόπο διανομής και τα πιο γερά μαγαζιά (της Αθήνας) θέλουν… άλλη ταινία κάθε Πέμπτη; Ειδικά το καλοκαίρι, όλο αυτό το σκηνικό αξίζει μελέτη. Στο #4 έπεσε με κρότο (-57%) το καινούργιο «Οι Άνδρες με τα Μαύρα: Παγκόσμια Απειλή», που έκοψε 4.009 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Δραματικό το σύνολο, στα 20.270. Πάει για τριαντάρα. Τι να σχολιάσεις; Για το «Αλαντίν» (-51%), που βρίσκεται στο #5, είπαμε το σύνολο, σημειώστε ότι έκοψε και 4.000 εισιτήρια (42 οθόνες) το περασμένο τετραήμερο.

Στο #6, το «X-Men: Ο Μαύρος Φοίνικας» (-53%) αποδεικνύει πως η Marvel δεν είναι «χρυσός», κόβοντας ακόμη 3.066 εισιτήρια (από 42 οθόνες), με σύνολο στα 48.349. Το «Πόκεμον Ντετέκτιβ Πικατσού» (-52%) ακολουθεί με μεγαλύτερη πίκρα και 2.774 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Έχει φτάσει τα 13.913 συνολικά. Η πρωτοεμφανιζόμενη «Κόκκινη Έκλειψη», τυπική περίπτωση «καλοκαιρινού» φιλμ που θα ξεχάσεις μέχρι να κλείσει η πρώτη εβδομάδα προβολής του, ξεκίνησε με 2.544 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Η επανέκδοση του δικαστικού θρίλερ «Μάρτυρας Κατηγορίας» (φωτό) είχε τη μικρότερη πτώση της εβδομάδας (-27%) στο top 10, με 2.069 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Έχει φτάσει τα 5.963, όχι χειρότερα από πολλά νέα φιλμ που διανέμονται σήμερα, δηλαδή. Αλλά το θέμα των επανεκδόσεων σηκώνει τεράστια κουβέντα. Και δεν πρόκειται να το αναλύσω και πλήρως, διότι δεν θα δίνω πάντα… τζάμπα συμβουλές σε αυτόν τον τομέα. Ας βγάζει κανείς τα μάτια του μόνος του, στο κάτω-κάτω. Η δεκάδα κλείνει με το ντεμπούτο του «Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ», που έκοψε 1.877 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Στα «θυμαράκια» κι αυτό…