FreeCinema

Follow us
20.0315:00

Ελληνικό box-office: «Tomb» η αγορά, «Raider» στην κορυφή.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το reboot της «Lara Croft» ήταν το προβλέψιμο #1 σε ένα τοπίο συνολικής παρακμής και… εννέα (!) καινούργιων φιλμ.

Σε πεσμένα επίπεδα θα συνεχίζεται η μετα-οσκαρική περίοδος, όσες ταινίες κι αν διανέμονται, αφού οι περισσότερες από αυτές αποτελούν art-house περιπτώσεις ή φιλμικά αζήτητα που δεν θα επιβίωναν ούτε για μια εβδομάδα στα θερινά σινεμά. Να βγαίνουν και οι τηλεοπτικές υποχρεώσεις, τα έχω ξαναπεί… Από τα 135.821 εισιτήρια του αντίστοιχου περσινού τετραημέρου, πέφτουμε στα 114.259 του φετινού, ακόμη και με την ενίσχυση της «Lara Croft», η οποία κατέκτησε εύκολα την κορυφή, δίχως όμως να κάνει κάτι το εντυπωσιακό. Αν και το όνομα της ηρωίδας θα μπορούσε να προσελκύσει ένα πιο μαζικό κοινό, θα συνέκρινα το άνοιγμά της με εκείνο του «Κονγκ», και εξαιτίας ενός κάποιου παρόμοιου εξωτικού φόντου περιπέτειας αλλά και επειδή το timing της εξόδου ήταν σχεδόν κοινό: ο θρυλικός γορίλας είχε κάνει ποδαρικό πέρσι στις 9 Μαρτίου με 39.797 εισιτήρια (από 118 οθόνες), ενώ η «Lara» ξεκίνησε με 40.350 (από 133 οθόνες). Πραγματικά ίδιο το αποτέλεσμα! Με τη διαφορά ότι ο «Κονγκ» ήταν καλύτερη ταινία… Τα ποσοστά μεταξύ επαρχίας και Αθήνας (20.493 εισιτήρια, από 49 οθόνες) ήταν πολύ ισορροπημένα, αν και η πρώτη είχε αυξημένο αριθμό κινηματογράφων. Η ταινία ξεκίνησε με ένα δυναμικό νούμερο την Πέμπτη (7.491) και το διπλασίασε το Σάββατο της «μεγάλης εξόδου» (αν τα 15.147 εισιτήρια μπορούν να αποκαλεστούν έτσι, πια), εξασφαλίζοντας τη σίγουρη πρωτιά. Οι 3D προβολές από ολόκληρη τη χώρα συγκέντρωσαν 2.958 εισιτήρια (από 27 οθόνες, με τις 22 να προέρχονται από την επαρχία), ενώ μια αίθουσα ATMOS προσέλκυσε 1.373 θεατές. Με πτώση άνω του 40% στο δεύτερο τετραήμερο (λογικά), η «Lara» θα πολεμήσει για την πρωτιά με το sequel του «Pacific Rim» και το παιδικό… «Σέρλοκ Ζουμπόμς» (με αυτά τα animated ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει στα ΣουΚου)!

Ελλείψει άλλου έργου ικανού να προσελκύσει τα πλήθη (σαρκασμός) στα σινεμά, το «Κόκκινο Σπουργίτι» βρέθηκε στο #2, κόβοντας 13.039 εισιτήρια (από 44 οθόνες), με οριακά υψηλή υποχώρηση της τάξης του -44%. Από αυτά, τα 8.058 κόπηκαν στην Αθήνα (από 21 οθόνες), ενώ πανελλαδικά ξεχώρισε το Σάββατο (4.893). Η ταινία έχει φτάσει σ’ ένα υγιέστατο σύνολο 123.670 εισιτηρίων. Στο #3, το animated «Tad: Το Μυστικό του Βασιλιά Μίδα» έκανε… comeback (+9%), με 9.284 εισιτήρια (από 84 οθόνες), έχοντας εξασφαλίσει της εμπιστοσύνη των γονιών ότι δεν αποτελεί πεταμένα λεφτά στο είδος του. Για πρώτη φορά τούτος ο τίτλος έδειξε καλύτερη εισπρακτική συμπεριφορά την Κυριακή (4.934). Σύνολο στα 53.455 μέχρι στιγμής. Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε την πολιτική σάτιρα «Ο Θάνατος του Στάλιν» (φωτό), η οποία είχε κάνει την έκπληξη στο πρώτο τετραήμερο και δείχνει σημάδια γερού κρατήματος (-29%), κόβοντας 5.120 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Εδώ θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Αθήνα έχει τους περισσότερους… αντι-σταλινικούς (4.208, από 16 οθόνες), με το Σάββατο να ξεχωρίζει πανελλαδικά (2.285). Χωρίς ώθηση από τα Village Cinemas όλα αυτά! Σύνολο στα 15.147 εισιτήρια. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με την οσκαρική «Μορφή του Νερού», στα 4.129 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Ισχυρότατη η απώλεια θεατών (-59%) στην πέμπτη εβδομάδα προβολής, με την «πειρατεία» να έχει βάλει το χεράκι της επίσης (πλέον, το Blu-Ray κάνει θραύση…). Σύνολο στις 96.850 (στο πρότυπο της επιτυχίας του – αδικημένου από την Ακαδημία – «Πορφυρού Λόφου», δηλαδή, ο οποίος είχε κλείσει στα 90.505). Θα φτάσει την κατοστάρα στα τέλη αυτής της εβδομάδας.

Άγρια η πτώση (-56%) του «Death Wish» στο #6, με 4.033 εισιτήρια (από 32 οθόνες) και 20.496 ως πτωχό σύνολο μετά από έντεκα μέρες προβολής, ενώ στο #7 ο «Black Panther» (-46%) τσιμπάει ακόμη 3.682 εισιτήρια (από 24 οθόνες), για να φτάσει τα 145.602 (απρόσμενο για τις συνήθειες της ελληνικής αγοράς το νούμερο, αλλά ας όψεται το Marvel-ικό fanbase). Στο #8 έκανε (άσχημο) ντεμπούτο το «Ένας Ξένος στην Πόλη», κόβοντας 3.540 εισιτήρια (από 35 οθόνες), ενώ οι «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» (-39%) κατάφεραν να περάσουν το «φράγμα» των 100.000 εισιτηρίων (3.269 από 24 οθόνες στο περασμένο τετραήμερο, με σύνολο στα 102.219). Η δεκάδα κλείνει με το γαλλικό (και σκληρό) δράμα «Μετά τον Χωρισμό» (φωτό), που έκανε το πιο αξιοπρεπές ποδαρικό από τα «καλλιτεχνικά» της εβδομάδας, κόβοντας 2.813 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Από εννέα πρεμιέρες, λοιπόν, μόνο τρεις ταινίες κατόρθωσαν να μπουν στο top 10. Κι ακολουθούν άλλες επτά την Πέμπτη και φημολογείται η έξοδος έντεκα (!) νέων τίτλων για την επόμενη. Δώωωσεεεεεεεεεεεεεεεεε!