FreeCinema

Follow us
19.0621:00

Ελληνικό box-office: Οι δέκα πληγές του Φαραώ.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι μόνοι θεατές που είχαν την ευχέρεια να βγουν για σινεμά κάπως πιο μαζικά ήταν… τα ανήλικα, τα οποία κλείστηκαν στα multiplex για το «Αυτοκίνητα 3» και… πέρα βρέχει!

Η αδιάκοπη βροχή κατά τη διάρκεια ολόκληρου του τετραημέρου εξολόθρευσε τους θερινούς κινηματογράφους και τις αντίστοιχες ταινίες που έπαιζαν σε αυτούς, επιτρέποντας στους υπόλοιπους… απεγνωσμένους για σινεμά θεατές να κατευθυνθούν προς multiplex μεριά και θεάματα μπλοκμπαστερικά και mainstream. Όχι ότι ήταν απαραίτητα προβλέψιμο, αλλά την πρώτη θέση κατέκτησε το ντεμπούτο του animated sequel «Αυτοκίνητα 3», με άνοιγμα που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο μέρος τού franchise στην Ελλάδα. Στέκει, αν το καλοσκεφτείς. Σχολεία κλειστά, κωλόκαιρος που δεν επέτρεπε σχεδόν σε κανέναν (και δη οικογένειες…) να προτιμήσει τις παραλίες και η απουσία νέου παιδικού έργου από μεγάλο studio εδώ και αρκετές εβδομάδες (ο «Αρχηγός από Κούνια» ευνοήθηκε απίστευτα από αυτό το κενό στην αγορά), επέτρεψαν στα «Αυτοκίνητα» της Pixar να μαρσάρουν μέχρι το #1, χάρη στις πρωινές / μεσημεριανές προβολές των αιθουσών με… οροφή!

CARS 3 - 2017

Επειδή η εποχή (τι λέγαμε για σχολεία;) είναι τέτοια, το φιλμ ξεκίνησε με πρωτιά την Πέμπτη (9.319), προμηνύοντας καλό άνοιγμα. Η Παρασκευή ήταν τυπικά πεσμένη (7.245), το Σάββατο… πολλαπλασιάστηκε (15.397) και την Κυριακή… ξεσκίστηκε (19.737), πάντοτε στο πλαίσιο της χάλια κατάστασης του φετινού, καλοκαιρινού box-office. Σε κάθε περίπτωση, το άνοιγμα των 51.698 εισιτηρίων συνολικά (από 202 οθόνες) ήταν το καλύτερο που είδε τούτη η animated σειρά μέχρι σήμερα στα μέρη μας (το προηγούμενο μέρος είχε κάνει ποδαρικό στα τέλη Ιουνίου του 2011 με 38.970 εισιτήρια, από 162 οθόνες). Σαφής η πλειοψηφία της προσέλευσης στα σινεμά της Αθήνας (28.705 εισιτήρια, από 97 οθόνες), προβλέψιμα μετριότατη η κίνηση του 3D (6.488 εισιτήρια, από 29 οθόνες) και σχεδόν ανύπαρκτες οι αγγλόφωνες προβολές (597 εισιτήρια, από 10 οθόνες). Είμαι περίεργος να δω την πτώση τού ερχόμενου τετραημέρου, αλλά δεν θα εκπλαγώ καθόλου αν βρεθεί ξανά στην κορυφή.

THE MUMMY 2017_690

Στη δεύτερη θέση άνοιξε η «Μούμια» με τον Τομ Κρουζ, κόβοντας 31.702 εισιτήρια (από 144 οθόνες). Τα 17.898 κόπηκαν στην Αθήνα (από 58 οθόνες). 7.501 εισιτήρια την Πέμπτη, 6.330 την Παρασκευή, 9.405 το Σάββατο (ήταν και η χειρότερη βραδιά βροχής, μοιραία) και 8.466 την Κυριακή. Κάποιοι μισούν, πλέον, τον… κοντό πρωταγωνιστή, άλλοι δεν τόλμησαν καν να βγουν βράδυ από τα σπίτια τους και κάποιοι τελευταίοι ακολούθησαν το αρνητικό word of mouth της αλλοδαπής. Συγκρίνοντας με το άνοιγμα της «Wonder Woman» από το προηγούμενο τετραήμερο (επίσης πληγέν από κάμποσες βροχές), η «Μούμια» ήταν μόλις 16% κάτω, δηλαδή είχε καλύτερη αναλογία από την ήττα που αντιμετώπισε σε ξένες αγορές το φιλμ. Προφανώς, τα θερινά καταποντίστηκαν (κάτω από χιλιάρικο το σύνολο των εισιτηρίων εκεί…). Αν η πτώση τού ερχόμενου τετραημέρου είναι πάνω από 50%, τότε το πρόβλημα δεν το είχε μόνο ο καιρός…

WONDER WOMAN 2017

Στο #3 έπεσε η «Wonder Woman», με 19.333 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Οριακά αξιοπρεπής η πτώση του 51%, αφού το άνοιγμα δεν ήταν και κάτι το κολοσσιαίο, σύνολο στα 86.250, κοινώς όχι σπουδαία πράγματα, αλλά την κατοστάρα μάλλον την πιάνει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Επειδή ο τίτλος της ανάλυσης του box-office του περασμένου τετραημέρου μπορεί να φαντάζει λίγο… αγριευτικός, να εξηγηθώ: τα εισιτήρια των τριών προαναφερθέντων φιλμ αφορούσαν το 80% (!) της ελληνικής αγοράς. Συνολικά. Και για τις τέσσερις μέρες. Ακολουθούν τα «θρίλερ»

alibi-com

Στο #4, το τέταρτο sequel των «Πειρατών της Καραϊβικής» έπεσε (-45%) στα 11.065 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Το σύνολο βαλτώνει, πια, και βρίσκεται στα 279.082. Η πρώτη πεντάδα κλείνει σαφώς πιο… δραματικά, με τα 3.541 εισιτήρια (από 13 οθόνες) του «Baywatch». Το σύνολο έπιασε το νούμερο που περίμενα να δω για τούτη την ταινία (40.883 εισιτήρια). Προσέξατε την απόσταση, έτσι; Όλο και χειροτερεύει, με το πρωτοεμφανιζόμενο «Άλλοθι για Παντρεμένους.com» (φωτό) να βρίσκεται στο #6 με 1.954 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Γαλλική κομεντί. Που παιζόταν; Χα! Στο #7, ο επίσης Γάλλος «Αρχιτσιγκούνης», που γνωρίζετε κυρίως σε ποια σινεμά παίζεται, δεν είχε ομπρέλα για να σταθεί εκεί έξω και με πτώση της τάξης του 82%, έκοψε 1.683 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Τούτη η ταινία δείχνει μια κάποια καλύτερη συμπεριφορά στα ταμεία, αναλογικά με άλλες της κατηγορίας της που απέτυχαν πλήρως από την αρχή του (ποιου;) καλοκαιριού, αλλά σίγουρα διεκδικεί βραβείο γκαντεμιάς από την ΕΜΥ! Το ερχόμενο τετραήμερο θα έχει να αντιμετωπίσει άλλες επτά πρεμιέρες, οπότε είμαι περίεργος να δω αν θα καταφέρει να ορθοποδήσει… κάποτε.

Lasciati andare

Στο #8 συναντάμε τον animated «Αρχηγός από Κούνια» στην εντέκατη εβδομάδα προβολής του (1.518 εισιτήρια, από 21 οθόνες, με σύνολο στα 144.259), στο #9 (φωτό) έκανε ντεμπούτο η ιταλική κωμωδία «Ο Γιατρός έχει Τρεχάματα» (1.201 εισιτήρια, από 7 οθόνες) και στο #10 έχουμε τη σκληρή πτώση (-74%) της «Χαμένης Πόλης του Ζ», με μόλις 959 εισιτήρια (σύνολο στα 6.740). Οι υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας (εννέα συνολικά, ζωή να ‘χουμε…) είχαν κάτι τριψήφια νούμερα που ντρέπομαι να αναφέρω και, εδώ που τα λέμε, δύσκολα μπορώ να φανταστώ λόγους για τους οποίους θα μπορούσαν να φέρουν αξιοσημείωτο αριθμό θεατών στα ταμεία. Διότι ο προγραμματισμός του φετινού καλοκαιριού είναι… μούσκεμα από μόνος του. Και δεν είμαι εγώ αυτός που έριξε και τις… δέκα πληγές του Φαραώ από πάνω!