FreeCinema

Follow us
22.0722:30

Ελληνικό box-office: Το «Λιοντάρι» που βρυχάται… μόνο του.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Βασιλιάς των Λιονταριών» ήταν ο μόνος κερδισμένος, δίπλα σε φτωχά ανοίγματα ενήλικων φιλμ που καταποντίστηκαν.

Μπορεί ο… δήθεν live action «Βασιλιάς των Λιονταριών» να ανέβασε κάπως τη συνολική εικόνα των κινηματογραφικών ταμείων σε νούμερα που ξεπέρασαν όλα τα προηγούμενα τετραήμερα του φετινού καλοκαιριού, όμως η πραγματικότητα (και πάλι) δεν είναι τόσο λαμπερή. Η αγορά εξακολουθεί να μετράει το ίδιο -5% της πτώσης σε σχέση με πέρσι (από την αρχή της χρονιάς μέχρι σήμερα) και τα 118.851 εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου δεν ήταν καν περισσότερα από τα 122.993 του αντίστοιχου περσινού, στο οποίο μικροί και μεγάλοι απολάμβαναν σινεμά με το (άνοιγμα του) «Mamma Mia! Here We Go Again» και το δεύτερο sequel του «Ξενοδοχείου για Τέρατα» (που συνεχιζόταν). Σήμερα, το σόι των CGI λιονταριών μπορεί να κράτησε για τον εαυτό του το 54% του συνόλου της αγοράς για το τετραήμερο, δεν μπόρεσε όμως και να εκτινάξει τα ταμεία σε κάτι το εξωφρενικά εντυπωσιακό. Τα 64.260 εισιτήρια (από 247 οθόνες) που έκοψε το φέρνουν στην τρίτη θέση των καλύτερων openings στη χώρα μας για φέτος (μετά το τελευταίο «Avengers» και την «Captain Marvel»), αλλά σε σύγκριση με άλλες όχι animated οικογενειακές ταινίες, μιλάμε για το #15 καλύτερο άνοιγμα στο είδος αυτό. Δεν θα κάνω ειδικούς διαχωρισμούς στην ανάλυση, διότι με 3D, ATMOS, μεταγλωττισμένες και αγγλόφωνες προβολές… θα χάσουμε τον μπούσουλα. Θα πω μονάχα ότι η ελληνική μεταγλώττιση σάρωσε, αγγίζοντας το 80% του συνόλου των θεατών, ενώ η Πέμπτη ήταν η καλύτερη (!) μέρα του τετραημέρου (21.355), έναντι του Σαββάτου (18.276) και της Κυριακής (17.763), το οποίο σημαίνει πως οι οικογένειες ή είχαν κάτι πιο διασκεδαστικό να κάνουν το weekend ή (όσον αφορά την Αττική) όντως τράπηκαν σε φυγή προς τα πλησιέστερα εξοχικά τους εξαιτίας του δυνατού σεισμού που ταρακούνησε την Αθήνα την Πέμπτη το μεσημέρι. Φυσικά, το φιλμ θα συνεχίσει να κόβει δίχως ανταγωνισμό στις επόμενες εβδομάδες, αλλά αποκλειστικά και μόνο εξαιτίας των παιδιών, δηλαδή κυρίως σε παραστάσεις των 21:00 στα θερινά. Με το απόλυτο μηδέν σε new releases από Πέμπτη και με κάποια σοβαρή πτώση (λογικά) του «Βασιλιά» το επερχόμενο τετραήμερο, προβλέπονται άγριες πλερέζες…

Στο #2 συναντάμε το sequel του γαλλικού σουξέ «Θεέ μου, Τι σου Κάναμε;», που (τελικά) φαίνεται ότι δεν πρόκειται να επαναλάβει την επιτυχία του 2014. Πτώση 43% στο δεύτερο τετραήμερο και 15.707 εισιτήρια (από 42 οθόνες), με καλύτερη προσέλευση το σαββατόβραδο (5.743). Έχει φτάσει τα 54.382 εισιτήρια μέχρι στιγμής και αν συνεχίσει μονάχα με πτώσεις σε κάθε τετραήμερο (και σε έναν σκληρά αντι-κινηματογραφικό Αύγουστο, όπως δείχνει το πρόγραμμα μέχρι τις 22 του μήνα), τα θερινά θα φωνασκούν «Θεέ μου!» με εντελώς διαφορετική της προσδοκώμενης σημασία. Ο τελευταίος «Spider-Man» συνθλίβεται (-68%!) στο #3, μόλις στο τρίτο τετραήμερό του, με 6.928 εισιτήρια (από 40 οθόνες), μετρώντας όμως ένα καλό σύνολο στα 154.391 εισιτήρια. Από τα υπόλοιπα ντεμπούτα της περασμένης Πέμπτης, παραδόξως, το δεύτερο καλύτερο ήταν η νέα ταινία του Τζιμ Τζάρμους! «Οι Νεκροί δεν Πεθαίνουν» (φωτό) και άνοιξαν στο #4, με 4.582 εισιτήρια (από 32 οθόνες), νούμερο αξιοπρεπέστατο αν σκεφτεί κανείς ότι το φιλμ έπαιζε σχεδόν μόνο σε παραστάσεις των 23:00 στα θερινά και σε ελάχιστα multiplex (προφανώς έπαιξαν ρόλο οι αρνητικές κριτικές που ξεκίνησαν από τις Κάννες). Το Σάββατο (1.550) ήταν η καλύτερη μέρα προσέλευσης. Αντιθέτως, το κάργα πιο εμπορικό και προσιτό στο mainstream «Anna» του Λικ Μπεσόν πάτωσε με το «καλημέρα σας», κόβοντας μόλις 4.223 εισιτήρια (από 46 οθόνες), με καλύτερα νούμερα επίσης από το σαββατόβραδο (1.269). Μιλάμε για ακριβό ανεξάρτητο τίτλο…

Η «Κόκκινη Τζόαν» (φωτό) έκανε ποδαρικό στο #6, με 4.183 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Καλύτερα τα πράγματα σε μέσο όρο από τα δύο άνωθεν, όμως και πάλι τα νούμερα είναι μικρά και δεν υπόσχονται σοβαρή επιτυχία ή μακροημέρευση. Τυπικά, κι εδώ το σαββατόβραδο (1.634) προτιμήθηκε (από τους ενήλικες, προφανώς). Ακολουθεί το «Toy Story (-64%), το οποίο υποχώρησε ραγδαία λόγω των «Λιονταριών», για να κόψει 3.688 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Έχει φτάσει τα 155.272. Δεν έκλεψε τις εντυπώσεις η πρωτοεμφανιζόμενη «Ληστεία της Στοκχόλμης», που βρίσκουμε στο #8 με 3.670 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Μάλλον δεν θα μας απασχολήσει ξανά. Το «Annabelle Comes Home» υποχωρεί πιο αισθητά (-49%) στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του, με 2.883 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Πλάκα-πλάκα, έχει φτάσει (σχεδόν αθόρυβα) τα 80.819 εισιτήρια σε σύνολο! Τέλος, το ισπανόφωνο «Αριστούργημά μου» είχε ένα πολύ γερό κράτημα (-12%), προσθέτοντας 3 οθόνες (13 πλέον) και κόβοντας 2.721 εισιτήρια, για να φτάσει τα 6.944 μέχρι στιγμής.

Εμείς ξεκινήσαμε το όγδοο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ στο σινέ Ριβιέρα και πάλι, βλέποντας ουρές στο ταμείο και αντικρίζοντας τεράστιο ενθουσιασμό από θεατές που νοστάλγησαν κλασικό, ψυχαγωγικό σινεμά ποιότητας, που ανακάλυψαν φιλμ τα οποία είχαν χάσει ή δεν γνώριζαν καν από πολύ περασμένες δεκαετίες, που έφτασαν να χειροκροτούν (!) στο φινάλε προβολής, που δάκρυσαν από συγκίνηση και μας χάρισαν στιγμές πραγματικής ευτυχίας.

Υ.Γ. Τελικώς, υπήρξε και «revised» κοινοποίηση διαφοροποίησης των εισιτηρίων του τετραημέρου, διότι σε μία (και μοναδική) ταινία αποφασίστηκε ότι το άνοιγμα ήταν μεγαλύτερο του αρχικά δηλωθέντος. Λυπούμεθα δια το καθυστερημένο της ενημέρωσής σας, δεν φταίμε κι εμείς (εντός του μεσοκαλόκαιρου) που εταιρείες στέλνουν ότι να ‘ναι και λίγο αργότερα ανακαλούν… Έτσι, ο «Βασιλιάς των Λιονταριών» έκοψε 71.365 εισιτήρια, ανεβάζοντας το σύνολο του τετραημέρου στα 125.956. Για όλες τις υπόλοιπες ταινίες της εβδομάδας, τα εισιτήρια είχαν μετρηθεί σωστά.