FreeCinema

Follow us
19.0215:30

Ελληνικό box-office: «Ευνοούμενη» και πανελλαδικά.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ολόκληρη η χώρα, πλέον, υποδέχεται την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου με μεγάλο ενδιαφέρον και περιέργεια, διατηρώντας το φιλμ στην κορυφή, όπως του αξίζει.

Σε συνέχεια από το προηγούμενο: τα 35.857 εισιτήρια του δεύτερου τετραημέρου της «Ευνοούμενης» του Γιώργου Λάνθιμου (από 31 οθόνες) έγιναν 55.474 μέχρι να κλείσει η εβδομάδα, με σύνολο από τα δύο πρώτα επταήμερα στα 67.202. Η κίνηση των καθημερινών ήταν αρκετά πεσμένη, με εξαίρεση τα 9.579 εισιτήρια της Τετάρτης, τα οποία μάλλον οφείλονται στις συνηθισμένες προσφορές αιθουσών και multiplex. Πλέον, από την περασμένη Πέμπτη, το φιλμ εξαπλώθηκε σε ολόκληρη την Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, σε 42 οθόνες στην Αθήνα (από 26), σε 13 στη Θεσσαλονίκη (από 5) και σε 30 στην υπόλοιπη Ελλάδα (όπου έκανε παρθενική εμφάνιση). Συνολικά, 85 οθόνες (από 31). Αυτή η τεράστια αύξηση οδήγησε σε μια λογική άνοδο των εισιτηρίων (της τάξης του 29%), με το τετραήμερο να μετράει 46.740 θεατές. Η Πέμπτη και η Παρασκευή δεν έδειξαν ιδιαίτερη αύξηση, αλλά το Σάββατο (18.179) και η Κυριακή (12.993) ήταν αποθεωτικές.

Και τώρα η… σκληρή πραγματικότητα! Μπορεί όλα αυτά να μας φαίνονται υπέροχα και θετικά, όμως, αν παρατηρήσει κανείς βαθύτερα τα νούμερα, θα προκύψουν άλλες διαπιστώσεις! Η πρόσθεση ακόμη 54 οθονών στο όλο σκηνικό, έφερε επιπλέον μόλις 10.883 θεατές! Το πιο παράδοξο είναι το σύνολο Αθήνας (28.859) και Θεσσαλονίκης (6.642). Το προηγούμενο τετραήμερο, σε αυτά τα δύο locations, κόπηκαν 35.857 εισιτήρια (από 31 οθόνες), ενώ το περασμένο είχαμε 35.501 (από 55 οθόνες)! Δηλαδή, τα ίδια σχεδόν εισιτήρια μοιράστηκαν σε σχεδόν διπλάσια σινεμά! Και, φυσικά, τα νέα από την επαρχία δεν ήταν πολύ ευχάριστα, αφού οι 30 οθόνες που ξεκίνησαν να παίζουν την ταινία έφεραν μόνο 11.239 εισιτήρια. Υπό αυτή την οπτική, οι εντυπώσεις μειώνονται και είναι ορατό πως το ενδιαφέρον του κοινού δεν είναι μαζικό εξαιτίας του οσκαρικού ντόρου, αλλά εξαιτίας της καλής φήμης που έχει το έργο, το οποίο έχει γίνει talk of the town (ειδικά στην Αθήνα), αλλά όχι τόσο το mainstream hit το οποίο παρουσιάζουν τα media και το marketing. Είμαι πάρα πολύ περίεργος να δω τι… πτώση θα έχει η «Ευνοούμενη» σε τούτο το τετραήμερο, το οποίο περιλαμβάνει και την απονομή των φετινών Όσκαρ. Και καθώς μελετάω εκτεταμένα το ζήτημα της «πειρατείας» του τίτλου, υπόσχομαι μελλοντικά συμπεράσματα που θα συζητηθούν έντονα. Με στοιχεία, πάντα. Κατά τα άλλα, η ταινία έχει φτάσει τα 113.942 εισιτήρια (μετά από δεκαοκτώ μέρες προβολής), βρίσκεται δηλαδή κοντά στον αριθμό που προέβλεπα ότι θα προσεγγίσει, προτού μάθω τις υποψηφιότητές της. Εάν είχε βγει (κανονικά από) Γενάρη, μην μπείτε στον κόπο να σκεφτείτε τι θα είχε κόψει μέχρι σήμερα…

Ακολουθούν… οι πτωχοί συγγενείς. Το «Η Ταινία LEGO 2» (φωτό) έκανε ντεμπούτο στο #2, με 23.946 εισιτήρια (από 119 οθόνες). Όχι κάτι εντυπωσιακό, αλλά τουλάχιστον πέτυχε μια αύξηση της τάξης του 17% σε σχέση με τα νούμερα του πρώτου φιλμ, από το 2014. Το πιο πρόσφατο φιλμ του franchise με τα επώνυμα τουβλάκια, το «Ninjago», είχε κάνει ντεμπούτο στα τέλη του Οκτώβρη του 2017 με 18.560 εισιτήρια (από 127 οθόνες). 13.463 ήταν το μερίδιο της Αθήνας (από 51 οθόνες), μονάχα 2.173 προτίμησαν να το δουν σε 3D σε ολόκληρη την Ελλάδα (από 24 οθόνες), η original version συγκέντρωσε 255 θεατές (!) σε δύο αθηναϊκές αίθουσες (τσιμουδιά μην ακούσω!), ενώ το Σάββατο (10.470) πλησίασε πάρα πολύ την Κυριακή (10.939), το οποίο συνήθως σημαίνει πως και οι ενήλικες γούσταραν να δουν το έργο. Για άλλη μια φορά, έμπρακτα, το ελληνικό κοινό του sci-fi (γέλια στο βάθος…) φανερώνει την παγερή του αδιαφορία απέναντι σε στουντιακό, blockbuster προδιαγραφών τίτλο του genre, με την «Αλίτα» να κάνει παρθενική εμφάνιση στο #3, κόβοντας 19.706 εισιτήρια (από 128 οθόνες). Ίσως το όνομα του Τζέιμς Κάμερον να μην λέει κάτι το ιδιαίτερο στην πιτσιρικαρία του σήμερα. Παρόμοια δείγματα συμπεριφοράς, άλλωστε, είχαμε και με το (εξαιρετικό εκείνο) «Ready Player One» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που στα τέλη του περσινού Μάρτη ξεκινούσε καριέρα με 15.183 εισιτήρια (από 104 οθόνες). Τούτο εδώ έπαιζε σε 3D, σε 2D, σε ATMOS και… με της Παναγιάς τα μάτια, αλλά τα 4.673 της Πέμπτης έδειξαν από νωρίς ότι δεν μιλάμε για σοβαρή επιτυχία. Το Σάββατο τα ανέβασε στα 6.975. Η Αθήνα είχε μερίδιο 10.651 εισιτηρίων (από 44 οθόνες). Η περιπέτεια «Ψυχρή Καταδίωξη» έπεσε με δύναμη (-45%), για να κόψει 12.821 εισιτήρια (από 49 οθόνες), με καλύτερη προσέλευση το Σάββατο (5.118). Σύνολο από έντεκα μέρες προβολής στα 48.412. Είχε ανάγκη το κοινό από ταινία αυτού του είδους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το δίκαιο σουξέ (116.495 εισιτήρια είναι αυτά) «Το Πράσινο Βιβλίο», με 8.300 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Για να καταλάβει κανείς πόσο αρέσει αυτό το έργο, είχε πτώση μόλις 12%, ενώ διανύει την έβδομη εβδομάδα προβολής του! Word of mouth και ωραία ταινία, αγαπητοί μου. Αυτά είναι.

Ήδη πέσαμε σε τετραψήφιο νούμερο και συνεχίζουμε… Το «Αστερίξ: Το Μυστικό του Μαγικού Ζωμού» (-33%) βρέθηκε στο #6, με 8.007 εισιτήρια (από 73 οθόνες). Προτιμήθηκε η Κυριακή (στα τυπικά για animation, δηλαδή) με 3.925. Σύνολο στα 125.929. Δυνατό χαρτί τούτο το comic στην Ελλάδα. Στο #7, το επίσης animated «Η Κλεμμένη Πριγκίπισσα» (-35%), έκοψε 6.032 εισιτήρια (από 68 οθόνες), με προτίμηση στην Κυριακή (3.095) και σύνολο στα 16.278. Δεν έκανε breakthrough. Στο #8 έπεσε (-50) και το αισθάνθηκε ο «Χαρισματικός», κόβοντας 5.246 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Σύνολο στα 23.411, στα όρια του αξιοπρεπούς για χοροράκι. Δύο πρεμιέρες κλείνουν το top 10: «Η Νηπιαγωγός» (φωτό) με 3.001 εισιτήρια (από 6 οθόνες) και η «Καπερναούμ» με 2.744 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Υπήρξαν και χειρότερα… Σε ένα τετραήμερο 151.208 εισιτηρίων, το οποίο εξακολουθεί να πηγαίνει την αγορά κάτω κατά 20% από την αρχή του έτους.