FreeCinema

Follow us
09.0115:00

Ελληνικό box-office: Ακάθεκτοι οι «Bachelor(s)»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «The Bachelor 2» διατήρησε την κυριαρχία του παίζοντας σε ένα σχεδόν άδειο terrain, δίχως ουσιαστικό αντίπαλο.

Ας μην κάνουμε συγκρίσεις με το αντίστοιχο και… φονικό weekend του 2017, διότι εκείνα τα 258.080 εισιτήρια ήταν ρεκόρ που είχαν να δουν τα ταμεία εδώ και χρόνια! Σήμερα, μετράμε 203.451 και είμεθα κι ευχαριστημένοι. Πώς να εκτοξευτεί η αγορά, άλλωστε; Τρεις πρεμιέρες είχαμε όλες κι όλες, και από τα φιλμ που συνεχίζονταν… (Εδώ πρέπει να ακούστηκε το γέλιο μου μέχρι τα σύνορα της Αττικής.) Εύκολο στοίχημα ότι το «The Bachelor θα διατηρούσε την πρωτιά. Ήταν το μέγα ελληνικό σουξέ των γιορτινών ημερών (ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί η αγορά το περίμενε από αλλού αυτό…), σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ξεπέρασε την (αναπάντεχη) επιτυχία του πρώτου φιλμ, είναι κωμωδία, είναι… βρωμερά λαϊκίστικη (αλλά και νεανική), είναι μια επιλογή που μαρτυρά την ανάγκη του κόσμου να παρακολουθήσει στο σινεμά κάτι διασκεδαστικό. Έχουμε δει και πολύ χειρότερα (και προχειρότερα) έργα, από τρανταχτά ονόματα σκηνοθετών κιόλας. Δεν το επικροτώ καλλιτεχνικά, το ξαναλέω. Απλά, δεν το καταδικάζω (όπως πράττει απερίσκεπτα ο κλάδος των συναδέλφων μου). Σε αριθμούς, το sequel (που τείνει να γίνει κανονικό franchise!) έκοψε το περασμένο τετραήμερο 38.000 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Αν και έχασε λίγες αίθουσες, κρατήθηκε γερά, με το Σάββατο να καταδυναστεύει την αγορά (12.989 εισιτήρια). 17.555 Αθηναίοι (από 25 οθόνες, δεν το λες και… σκορπισμένο παντού!) προτίμησαν την ταινία για να ψυχαγωγηθούν όλο το τετραήμερο, ενώ 20.445 (από 51 οθόνες) ήταν το μερίδιο της υπόλοιπης χώρας. Συνολικά, το «The Bachelor 2» έχει κόψει 154.090 και προχωρά με άνεση προς τη διακοσάρα. Θα δούμε πόσο θα αντέξει ακόμη και έχει ενδιαφέρον, διότι και το ερχόμενο επταήμερο δεν περιλαμβάνει ταινία αυτού του είδους.

Η μεγάλη έκπληξη της εβδομάδας (για όλους, πραγματικά) ήταν το άνοιγμα του sequel τρόμου «Παγιδευμένη Ψυχή: Το Τελευταίο Κλειδί», όχι τόσο για τη θέση του #2, όσο για τα εισιτήρια που έκοψε, τα οποία προσεγγίζουν (από τέσσερις μόλις μέρες) το σύνολο της καριέρας που είχαν στην Ελλάδα τα τρία προηγούμενα μέρη του franchise! Το πρώτο «Insidious» του 2011 είχε ανοίξει με 8.982 εισιτήρια (έφτασε τα 37.122 συνολικά), το δεύτερο (του 2013) είχε ανοίξει με 11.829 εισιτήρια (έφτασε τα 47.261 συνολικά και ήταν το πιο επιτυχές) και το τρίτο (του 2015) είχε ανοίξει με 10.791 εισιτήρια (έφτασε τα 38.158 συνολικά). Πώς να μην έχουμε εκπλαγεί, λοιπόν, όταν το τέταρτο φιλμ ανοίγει με 34.908 εισιτήρια (από 71 οθόνες); Κύριος υπεύθυνος το εξωφρενικό νούμερο των 12.117 εισιτηρίων της Πέμπτης. Γνωρίζουμε ότι τα «fanboys» σκοτώνονται για να δουν έργο από την πρώτη μέρα προς… αποφυγή των spoilers (συνήθως), όμως τούτο εδώ δεν αποτελεί μέρος μιας τόσο δημοφιλούς σειράς φιλμ στην Ελλάδα, άρα λειτούργησε ενισχυτικά και η δίψα της «πιτσιρικαρίας» για καινούργια ταινία τρόμου. Για να καταλάβει κανείς καλύτερα το ανεξήγητο της Πέμπτης, τις υπόλοιπες μέρες κινήθηκε σαφώς πιο μέτρια, καταλήγοντας σε ένα απόλυτα απογοητευτικό νούμερο (4.826 εισιτήρια) την Κυριακή. Θα έχει τεράστια πτώση την ερχόμενη εβδομάδα (σύνηθες κρούσμα για το genre).

Στο #3 συναντάμε τον animated «Φερδινάνδο», ο οποίος επικράτησε του άλλου παιδικού… «με τους πεθαμένους» (πόσο κρίμα και πόση στενοκεφαλιά από τους γονείς…), κόβοντας 19.190 εισιτήρια (από 101 οθόνες). Προτιμήθηκε το Σάββατο (5.627), προφανώς και λόγω αργίας. Συνολικά έχει φτάσει τα 88.530. Πολύ καλά για την ποιότητα της ταινίας, μόλις ικανοποιητικά για στουντιακό φιλμ της κατηγορίας του. Στο #4 άνοιξε το «Molly’s Game» (φωτό), η καλύτερη νέα πρόταση της εβδομάδας για ένα σχετικά μεγάλο range κοινού. Έκοψε 18.804 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Βγήκε συνετά, είχε ως αντίπαλο τη μεγάλη διάρκεια (που δυσκόλεψε τα ωράρια προγραμμάτων), αλλά βρήκε καλή ανταπόκριση από τον κόσμο και το word of mouth είναι θετικότατο. Φυσικά, κυριάρχησε το Σάββατο (πιο adult ταινία, γαρ), με 7.000 εισιτήρια. Θα δεχτεί σκληρό ανταγωνισμό από το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (επίσης ωραιότατο έργο) το ερχόμενο τετραήμερο. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Coco» της Pixar, που δεν βαριέμαι να επαινώ. 14.828 εισιτήρια (από 77 οθόνες), πρώτο το Σάββατο (4.338) αλλά και πολύ δυνατή Κυριακή (3.991). Έχει φτάσει τα 90.422 συνολικά. Ξυπνήστε και πάρτε τα παιδιά σας να το δουν στο σινεμά, είναι δουλειά με ψυχή σπουδαία και σεβασμό πάνω στο θέμα.

Στο #6 υποχώρησε ηχηρά (-50%) το τελευταίο επεισόδιο της «Star Wars» saga, «Οι Τελευταίοι Jedi», κόβοντας 12.724 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Έχει φτάσει τα 287.200 στο σύνολο και μάλλον θα κλείσει καριέρα κατά 30% χαμηλότερα από το «Η Δύναμη Ξυπνάει». Στο #7, το μελοδραματικό «Θαύμα» είχε αυξητικές τάσεις ενδιαφέροντος από τους Έλληνες θεατές, κόβοντας 8.305 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Έχει φτάσει τα 21.965, μάλλον έχει κάποια πέραση στο γυναικείο κοινό (με focus στις μητέρες). Στο #8 άνοιξε άσχημα ο «Μικρόκοσμος» (φωτό) του Αλεξάντερ Πέιν, κόβοντας 8.097 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Το έργο έβγαλε φήμη «παραξενιάς» από πολύ νωρίς, οι κριτικές ήταν διχασμένες και όχι ακριβώς υποστηρικτικές και το πράγμα δεν τσούλησε εξαρχής. Τα νούμερα της Πέμπτης (2.183) σε σύγκριση με εκείνα του Σαββάτου (2.891) δηλώνουν ξεκάθαρα την αδιαφορία των θεατών. Διαγράφεται μέλλον δυσοίωνο. Στο #9 συναντάμε το flop του μιούζικαλ «The Greatest Showman», με 7.540 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Διόλου κολακευτικό το σύνολο των 30.309 εισιτηρίων για φιλμ που πλασαρίστηκε ως γιορτινή extravaganza. Τέλος, από το #10 μάς αποχαιρετά σιγά-σιγά το «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου», με 5.749 εισιτήρια (από 39 οθόνες), έχοντας κόψει μέχρι στιγμής 52.472 εισιτήρια (με μια κάποια αξιοπρέπεια, δηλαδή).

Δύο μικρές παρατηρήσεις: η «Τζαμάικα» προέκυψε μεγάλη ταμειακή… βόμβα (με την κακή έννοια), έχοντας κόψει μόλις 49.377 εισιτήρια (αν δει ποτέ τα «80.000 εισιτήρια», που διατυμπάνιζε ο σκηνοθέτης της στα social, να μας ενημερώσει…) και το «Η Ψυχή και το Σώμα» έχει φτάσει τα 21.419, ακολουθώντας μια χαμηλού profile πορεία που όμως υποστηρίζεται εγκάρδια από το art-house κοινό (σε πολύ μικρό κύκλωμα διανομής!).

Η ερχόμενη Πέμπτη φέρνει οκτώ κινηματογραφικές πρεμιέρες, με κυρίαρχη (δικαίως) την παρουσία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, ενώ έπονται εβδομάδες ασφυξίας και για πολύ καλούς τίτλους αλλά και για τους θεατές, που δεν θα προλαβαίνουν να δουν τίποτε και… θα έχουν και τον πειρασμό του downloading κατά νου. Να τις ξαναπώ εκείνες τις ρημάδες τις δύο λέξεις; Κακός προγραμματισμός.