FreeCinema

Follow us
19.1113:00

Ελληνικό box-office: Ατρόμητη στο #1 η «Οικογένεια Άνταμς»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η animated «Οικογένεια Άνταμς» παραμένει στην κορυφή, ενωμένη, δυνατή, παρά την εμφάνιση καινούργιων και αξιοπρεπών διεκδικητών του #1!

Ελάχιστη η διαφορά της προσέλευσης στους κινηματογράφους το περασμένο τετραήμερο (125.010 εισιτήρια, έναντι των 126.851 του προηγούμενου) δείχνει πως οι θεατές δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την επέτειο του Πολυτεχνείου ή τα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργήθηκαν (παραδοσιακά). Κοινώς, όποιος ήθελε να πάει σινεμά, πήγε. Συνολικά, μπορεί η αγορά να είναι ανεβασμένη κατά 4% σε σχέση με πέρσι, όμως φαινόμενα τύπου «Joker» θα αργήσουμε να δούμε ξανά (ή έστω μέχρι τα τέλη του Δεκέμβρη). Έτσι, δίχως πραγματικά δελεαστικά φιλμ τις τελευταίες εβδομάδες, το πράγμα «τσουλάει» εκ του ασφαλούς, στα επίπεδα των άνωθεν εισιτηρίων. Πάντως, ο κόσμος κάπως έχει ξυπνήσει και το ζητάει πάλι το σινεμά. Οι ταινίες, όμως…

Στην πρώτη θέση παρέμεινε δυναμικά (-15%) η animated «Οικογένεια Άνταμς», κόβοντας 20.328 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Μονάχα 2 έπαιζαν πια την αγγλόφωνη version, η οποία προσέλκυσε 137 θεατές! Το τονίζω, για να πάψουν οι γκρίνιες του «γιατί παίζει μόνο στα ελληνικά»… Η Κυριακή (9.234) ήταν η καλύτερη μέρα, ενώ το σύνολο μετά από έντεκα μέρες προβολής βρίσκεται στο θαυμάσιο νούμερο των 48.450 εισιτηρίων. Θεωρώ ότι δεν το περίμενε κανείς αυτό, αλλά εγώ θα το ξαναπώ. Το «Ξενοδοχείο για Τέρατα» βοήθησε και έχει δημιουργήσει trend. Τώρα, αν κάποιοι γονείς πιστεύουν ότι τα παιδάκια φοβούνται το μακάβριο… χιούμορ, ας τους πει κάποιος σε τι έτος ζούμε! Κατασφαγιασμένο από την ελληνική κριτική, αλλά το πιο ψυχαγωγικό φιλμ και η πρόταση της εβδομάδας για το FREE CINEMA, το «Last Christmas» (φωτό) κέρδισε τον ανταγωνισμό των new entries και έκανε την παρθενική του εμφάνιση στο #2, κόβοντας 15.251 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Πολλά σινεμά μάλλον δείλιασαν να προγραμματίσουν το έργο και αρκετοί θεατές γκρίνιαζαν που δεν το έβρισκαν σε διάφορες περιοχές (ειδικά στο κέντρο της Αθήνας!). Είχαν δίκιο και αυτό ίσως διορθωθεί τη δεύτερη εβδομάδα προβολής. Η πορεία του το τετραήμερο ήταν υγιέστατη. Συμπαθής Πέμπτη (2.280), μικρή άνοδος την Παρασκευή (2.694), φούντωμα το Σάββατο (5.732) και καλό κράτημα την Κυριακή (4.545). Έχει «ψωμί» η ταινία και ίσως προκύψει ανθεκτική λόγω… επερχόμενου εορταστικού κλίματος. Στο #3 έκανε ντεμπούτο το πιο υποσχόμενο (αλλά κυρίως για ανδρικό κοινό) «Κόντρα σε Όλα», κόβοντας 14.770 εισιτήρια (από 95 οθόνες). Η σύγκριση με την προηγούμενη ταινία και τον αριθμό των σινεμά είναι ολέθρια, αλλά τούτο εδώ είχε και το désavantage της μεγάλης διάρκειας. Καλώς ή κακώς, στην τελική, παρά το δυνατό σπρώξιμο από την κριτική, η κόντρα μεταξύ Ford και Ferrari δεν έπεισε τόσο σαν κινηματογραφική απόλαυση. Ξεκίνησε με 2.822, παρέμεινε σε ίδια επίπεδα την Παρασκευή (2.802), δεν ξεπετάχτηκε αρκετά το Σάββατο (5.515) και έφαγε τα μούτρα του την Κυριακή (3.631). Δεν έχει υψηλούς στόχους, προφανώς. Κι αν θα έχει κάποιο ρόλο στα Όσκαρ του 2020, θα είναι πολύ αργά για να το βοηθήσουν στα ταμεία.

Πολύ αποδυναμωμένος (στην έβδομη εβδομάδα προβολής του, πια) ο «Joker» χάνει λογικά ποσοστά (-43%) κυρίως διότι εξαφανίζονται οι αίθουσες μετά από τόσον καιρό (το έλεγα ότι αυτό θα είναι το μόνο του πρόβλημα). 12.739 εισιτήρια (από 56 οθόνες) και σύνολο έπος στα 880.354! Θα παίζει και όλον τον Δεκέμβρη, μάλλον. Αλλά το εκατομμύριο το ξεχνάει. Θα περάσει την «Τροία» (916.170 εισιτήρια) και θα είναι το #8 για το ελληνικό box-office της τελευταίας εικοσαετίας. Την top πεντάδα ολοκληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο «Ένας Καλός Ψεύτης» (φωτό), που έφερε στα ταμεία 8.826 θεατές (από 54 οθόνες). Συντριπτικό το νούμερο προσέλευσης του σαββατόβραδου (4.130), αλλά και της Αθήνας στο σύνολο (6.700 εισιτήρια, από 29 οθόνες). Το ώριμο κοινό (που είναι το σχεδόν αποκλειστικό target group του) θα το χάσει το ερχόμενο επταήμερο από τον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε, αλλά την εισπρακτική του πορεία στην Ελλάδα δεν θα τη μάθουμε ποτέ (όπως δεν ξέρουμε τι έκοψαν τα previews αυτού του τετραημέρου), διότι το Netflix δεν επιτρέπει να γίνεται reporting εισιτηρίων δημόσια. Το θέμα είναι να μην «χαθεί» και με άλλον τρόπο κανένας ηλικιωμένος στις αίθουσες που θα παίζουν το φιλμ χωρίς διάλειμμα…

Παιδική ταινία στο #6, με το animated «Γέτι» (φωτό) να πέφτει όχι ακριβώς ανώδυνα (-37%), κόβοντας 8.092 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Καλύτερη συμπεριφορά κοινού την Κυριακή (3.989), καλό σύνολο στα 68.962. Το αλμοδοβαρικό «Πόνος και Δόξα» (-42%) βρίσκεται στο #7, με 6.658 εισιτήρια (από 27 οθόνες). «Πυρετός» το σαββατόβραδο (2.907), προφανώς. Σύνολο στα 47.817. Αξιοπρεπές για art-house hit, πεσμένο για το όνομα και τη φήμη του σκηνοθέτη το νούμερο. Αντιθέτως, το όχι και τόσο δημοφιλές στο ελληνικό κοινό κορεατικό σινεμά, με την υποστήριξη ενός Χρυσού Φοίνικα και των διθυραμβικών κριτικών, βλέπει το μεγαλύτερο σουξέ του στον τίτλο «Παράσιτα» (-23%), το οποίο πρόσθεσε ακόμη 6.348 εισιτήρια (από 26 οθόνες), για να φτάσει τα 57.408. Μία από τα ίδια με το σαββατόβραδο (2.672). Καλό κράτημα είχε ο Κεν Λόουτς και το «Δυστυχώς Απουσιάζατε» (-24%), αλλά πτωχά τα νούμερα (δίχως σοβαρό μέλλον) εδώ. 4.931 εισιτήρια (από 23 οθόνες), με σύνολο στα 14.048. Την δεκάδα συμπληρώνει το παιδικό animation «Σκυλομπελάς», με 4.887 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Δεν ήταν από… στουντιακή ράτσα. Όλα τα υπόλοιπα νέα φιλμ της εβδομάδας βαρέσανε πιστολιές. Για λόγους… σασπένς που έχει δημιουργήσει η πορεία του, να αναφέρω πως το ντοκιμαντέρ «Ορεινές Συμφωνίες» (-80%) έκοψε 26 εισιτήρια σε μία… πρωινή (!) προβολή Κυριακής, σε ένα σινεμά. Μπορεί να το είχε κανονίσει κάποια τοπική; Σύνολο καριέρας στα 892 εισιτήρια.