FreeCinema

Follow us
25.1011:00

Ελληνικό box-office: Έπιασαν τόπο οι… φοροτεχνικές υπηρεσίες!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Λογιστής» έκλεψε δίκαια την παράσταση, έστω κι αν ο… τζίρος του αντιπροσώπευε το 25% της αγοραστικής αξίας του τετραημέρου.

Πτωτική η τάση στα ταμεία, με 29 φιλμ να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον 155.135 θεατών εντός του τετραημέρου. Το νούμερο είναι απογοητευτικό. Και γενικότερα, έχει κάπου χαθεί η μπάλα με τα… νούμερα, όπως έλεγα την περασμένη εβδομάδα, κατακρίνοντας τη σύμφυρση του διαφημιστικού τοπίου, της ιντερνετικής επισκεψιμότητας και της social υστερίας των Like. Κάπου δεν βγαίνουν αυτά τα νούμερα, διάβολε! Είδα τα 116 εισιτήρια του «Belgica» και σάστισα. Αξιοπρεπείς κριτικές (και) από Μέσα με πολλές δεκάδες χιλιάδες… Like, παρουσία διαφήμισης online, φιλμ που θα έπρεπε να έχει κινητοποιήσει μια στοιχειώδη μερίδα του νεολαιίστικου κοινού. 116 εισιτήρια. Μα, όλη η Αθήνα το είχε «κατεβάσει», πια; Πώς γίνεται να χάνεται τόσο η επαφή με την πραγματικότητα; Φταίει η έλλειψη χρημάτων, συνδυαστικά με τον εξωφρενικό αριθμό νέων ταινιών που διανέμονται κάθε εβδομάδα; Ουδείς προβληματίζεται, τα φιλμ απλά… βγαίνουν και το ίδιο μοτίβο θα συνεχίζεται μέχρι τελικής πτώσης. Είναι και φαύλος κύκλος, επίσης. Αν μερικά σινεμά πιστεύουν πως η επιβίωση βρίσκεται στην «κλειστή» διανομή, τότε θα είμαστε καταδικασμένοι να μετράμε (αρκετά) άνω των δέκα νέων φιλμ την εβδομάδα, τα οποία, φυσικά, θα παθαίνουν… αυτανάφλεξη από το πρώτο τετραήμερο και ο αιθουσάρχης θα ζητάει καινούργιο «προϊόν» για την επόμενη Πέμπτη. Από την άλλη, αν τα έργα απλώνονται σε υπεράριθμες αίθουσες, με δυσκολία θα ξεπερνούν τις τρεις εβδομάδες ζωής. Επειδή καταστρέψαμε την παραδοσιακή β’ προβολή και τις μονές αίθουσες των συνοικιών. Κατάλαβες;

The Accountant

Στην κορυφή έκανε το ντεμπούτο του «Ο Λογιστής». Δίκαια. Ανήκει στο είδος του ψυχαγωγικού σινεμά που προσφέρεται για βραδινή έξοδο. Το άνοιγμά του (40.012 εισιτήρια από 91 οθόνες) δεν ήταν πραγματικά δυναμικό, αλλά κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνο του «Sully» (39.874 εισιτήρια από 94 οθόνες), το οποίο είχε και περισσότερα ονόματα να… πουλήσει. Εάν το word of mouth κάνει δουλειά, μπορεί να βρεθούμε μπροστά σε αντίστοιχα νούμερα στην τελική. Το φιλμ άνοιξε σχετικά δειλά την Πέμπτη (5.922), αλλά εκτοξεύτηκε το Σάββατο (15.868) και διατηρήθηκε σε καλό επίπεδο την Κυριακή (11.366). Η Αθήνα υπερίσχυσε (25.181). Και εδώ ανακαλύπτεις κάτι πραγματικά λυπηρό. Κάνουμε πανηγύρι βλέποντας ένα τέτοιο νούμερο σε εισιτήρια τετραημέρου για ολόκληρη την πρωτεύουσα της χώρας. Και λέμε… πάλι καλά!

Julieta-2016

Σχεδόν «στο νήμα» βρέθηκε το «Inferno» του Ρον Χάουαρντ στη δεύτερη εβδομάδα του (και θέση, τελικά). 38.532 εισιτήρια (από 99 οθόνες) και ισχυρή πτώση της τάξης του 52%. Είναι προφανές ότι οι απογοητευμένοι fans του βιβλίου και η κόντρα της επιλογής του «Λογιστή» έκαναν ζημιά. Στην ουσία, το φιλμ έπεσε στη δεύτερη θέση εξαιτίας μιας πιο μέτριας Κυριακής (9.042), γιατί όλες τις υπόλοιπες μέρες είχε ελαφρύ προβάδισμα. Το σύνολο της ταινίας βρίσκεται στα 163.642 εισιτήρια. Κοινώς, ακατόρθωτος ο στόχος των 413.737 εισιτηρίων των «Πεφωτισμένων». Στο #3 έχουμε την παρθενική εμφάνιση της «Julieta» του Αλμοδόβαρ (φωτό). Στα 20% χαμηλότερα από το προηγούμενο (και εντελώς απαράδεκτο) φιλμ του, άνοιξε με 11.905 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Βλέπουμε και εδώ ένα κάποιο pattern, που στην προκειμένη σχετίζεται με το «art-house» κύκλωμα (αν και η ταινία μπήκε καραμπινάτα και στα multiplex). Πριν από μερικές εβδομάδες, «Εκείνη» είχε πετύχει άνοιγμα 10.019 εισιτηρίων από 17 οθόνες. Και οι δύο ταινίες αφορούσαν το ίδιο target group, ένα σαφώς πιο ενήλικο κοινό που επηρεάζεται από τις κριτικές, το όνομα του σκηνοθέτη ή και την παρουσία κάποιων stars του «είδους». Με άλλα λόγια, όσο και να την απλώσεις, πλέον, μια τέτοια ταινία, δεν πρόκειται να μαζέψεις τις μάζες. Κάπου εδώ βρίσκονται τα όριά σου. Και την «καις» ίσως γρηγορότερα… Το φιλμ του Φερχούφεν βρίσκεται στο #15 πια, στο τρίτο τετραήμερο προβολής του, με 1.809 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και σύνολο στα 22.308. Μερικά χρόνια πίσω, αυτό το νούμερο θα μπορούσε να ήταν διπλάσιο. Άρα, και αυτό το κοινό δείχνει σημάδια κόπωσης.

null

Στο #4 έχουμε το ντεμπούτο του ντισνεϊκού «Ο Πιτ και ο Δράκος του» (φωτό), το οποίο προβλήθηκε μονάχα με μεταγλωττισμένες στα ελληνικά κόπιες, δηλώνοντας σαφώς τον στόχο του (και κάνοντας μια ελαφριά χαλάστρα στους animated «Πελαργούς»). 11.240 εισιτήρια (από 77 οθόνες), συγκρατημένα πράγματα μετά την ήττα του «Βιβλίου της Ζούγκλας» (που είχε ανοίξει με 20.488 εισιτήρια από τον εξωφρενικό αριθμό των 173 οθονών!), με την αναλογία θεατών Αθήνας και υπόλοιπης Ελλάδας να ισορροπεί σχεδόν απόλυτα. Στο #5 ακολούθησαν οι «Πελαργοί» με πτώση 34% και 10.674 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Σύνολο στα χαλαρά 54.181. Είναι ίσως το μοναδικό είδος που δεν δέχεται σοβαρό πλήγμα στα ταμεία, καθώς είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στις απαιτήσεις ενός παιδιού που θέλει να διασκεδάσει στο σινεμά. Τέσσερα στα δέκα φιλμ του εισπρακτικού top 10 ομιλούν την ελληνική γλώσσα και απευθύνονται στο ανήλικο κοινό. Το οποίο πάντοτε θα γαλουχείται μέσω της μεγάλης οθόνης, δίνοντας ελπίδες ότι κάποια από αυτά τα παιδιά θα παραμείνουν στις κινηματογραφικές αίθουσες και στο μέλλον. Ελπίζουμε.

Ouija 2

Στο #6 έπεσε το «Κορίτσι του Τρένου», με 54% πτώση και 8.490 εισιτήρια (από 34 οθόνες, χάνοντας τις μισές από το προηγούμενο τετραήμερο, άρα δεν φταίει από μόνη της η ταινία…). Το σύνολο υγιέστατο, στα 96.402, άρα η κατοστάρα είναι μέσα. Στο #7 έκανε ντεμπούτο το θρίλερ τρόμου «Ouija: Η Πηγή του Κακού» (φωτό) με 6.170 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Το προηγούμενο (και πρώτο) φιλμ της σειράς αυτής είχε ανοίξει με 5.465 εισιτήρια από 24 οθόνες, κοινώς ξεπέρασε τον όποιο στόχο του, αν και σαφώς κατώτερο ποιοτικά από εκείνο. Το «Ψάχνοντας την Ντόρι» έπεσε από την πρώτη πεντάδα (-20%), κόβοντας ακόμη 4.776 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Το σύνολο ζορίζεται στα 277.141 εισιτήρια, πολύ απομακρυσμένο από τον παρελθόντα θρίαμβο του «Νέμο»). Μια θέση πιο κάτω βρίσκουμε το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» (-23%), το οποίο συμπληρώνει δέκα (!) εβδομάδες παρουσίας στο top 10. Μόνο animated ταινίες μπορούν να το καταφέρουν αυτό, πια. Άντε, και ο Παπακαλιάτης… Έκοψε 3.378 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με σύνολο στα 191.757. Δεν θα σταματήσω να λέω πόσο εξαιρετική δουλειά ήταν τούτο εδώ. Η δεκάδα συμπληρώνεται με το «Μην Ανασαίνεις» και μια ταμειακή κατολίσθηση της τάξης του -65%, κόβοντας 2.383 εισιτήρια (από 19 οθόνες), με το σύνολο να βρίσκεται στα 35.350, που δεν είναι και δράμα, ελλείψει ονομάτων και horrorάδικου feedback.

FRANTZ 690

Μιλώντας περί… τρόμου, οι μισές από τις νέες εξόδους της περασμένης Πέμπτης κινήθηκαν πραγματικά απογοητευτικά ή και ολέθρια (τα είπαμε για το «Belgica»), με τα «Σχολικά Γυμνάσια» να κόβουν 1.977 εισιτήρια (από 19 οθόνες), το «Η Μεγάλη Επιστροφή» να πιάνει τους 1.844 θεατές (από 5 οθόνες) και το «Frantz» (φωτό) να αγγίζει το στενάχωρο νούμερο των 1.646 εισιτηρίων (από 5 οθόνες). Τετραήμερο είναι αυτά τα… νούμερα! Η ερχόμενη Πέμπτη είναι πιο συγκρατημένη σε πρεμιέρες, με τον «Doctor Strange» της Marvel να είναι το σιγουράκι και το «Toni Erdmann» από τις Κάννες να προσπαθεί να ακουστεί αληθινά και από το κοινό, πέρα από τις διθυραμβικές κριτικές που θα πέσουν.