FreeCinema

Follow us
20.0912:00

Ελληνικό box-office: Ο «Sully» πετάει… πιο ψηλά!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ούτε για ψάρια αλλά ούτε και για τα μωρουδιακά της Μπρίτζετ πήγατε. Απλά, ανεβάσατε ακόμη πιο ψηλά τον Κυβερνήτη εκείνου του ατυχούς (αν και κωλόφαρδου) αεροσκάφους!

Έπεσα έξω! Ο «Sully» το προσγείωσε καλύτερα από τις προβλέψεις (ενδεχομένως των περισσοτέρων του χώρου) στο δεύτερο τετραήμερό του. Το οποίο σημαίνει ότι η ταινία συζητιέται και αρέσει. Δεν έχει άλλη εξήγηση η πτώση τού 34%, που είναι αρκετά μετρημένη και υγιής. Όχι ακριβώς όπως το συνολικό box-office ολόκληρου του weekend, το οποίο προσγειώθηκε ακόμη πιο χαμηλά, στα 111.137 εισιτήρια. Κι ας είχαν βγει επτά νέες ταινίες στους κινηματογράφους… Το φιλμ του Κλιντ Ίστγουντ, λοιπόν, έκοψε 26.336 εισιτήρια (από 97 οθόνες, που αυξήθηκαν κατά 3 σε σχέση με το αρχικό άνοιγμα) και σκαρφάλωσε στην κορυφή, παρά τις κάποιες αντιξοότητες: το 3D του (ή μήπως ήταν ATMOS και έφυγε με λάθος το report;) δεν πήγε καθόλου (735 εισιτήρια από μόλις 3, πλέον, οθόνες) και η επαρχία (6.628 εισιτήρια) αδιαφορεί πλήρως. Η Αθήνα, ουσιαστικά, στηρίζει την ταινία, που ενώ είχε πολύ μέτριες επιδόσεις την Πέμπτη (3.666 από ολόκληρη την Ελλάδα), το Σάββατο απογειώθηκε (στα 10.295), το οποίο σημαίνει ότι τα ονόματα (και του Τομ Χανκς) βγάζουν έξω από το σπίτι το πιο adult κοινό που, από παλιά, έβλεπε το σινεμά ως έξοδο διασκέδασης για εκείνη την ημέρα. Το «Sully» βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 88.433 εισιτήρια, άρα μιλάμε για επιτυχία, ήδη.

BRIDGET JONES'S BABY 2016

Στη δεύτερη θέση έπεσε το «Ψάχνοντας την Ντόρι», το οποίο εξακολουθεί να έχει ραγδαίες πτώσεις (-46% στο προηγούμενο weekend, -53% σε τούτο εδώ!), γεγονός ασυνήθιστο για τέτοιο είδος ταινιών και δη για sequel μεγάλου animated σουξέ. Τα 23.422 εισιτήρια (από 140 οθόνες) ακούγονται μάλλον αποκαρδιωτικά, αν και το σύνολο στα 221.882 αλλάζει λίγο τη γενική εντύπωση. Στο #3 έκανε, τελικά, το ντεμπούτο της η «Μπρίτζετ Τζόουνς» (φωτό) και το μωρό της, κόβοντας 17.259 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Δεν είναι ένα ιδιαίτερα καλό ποδαρικό για το franchise. Η κίνηση του φιλμ θυμίζει το αντίστοιχου target group «Ο Αρχάριος», το οποίο είχε ανοίξει ίδια περίοδο πέρσι (8 Οκτωβρίου) με 20.560 εισιτήρια (από 44 οθόνες, όμως). Και εδώ το Σάββατο υπερίσχυσε (6.462 εισιτήρια), με την Αθήνα (13.343 εισιτήρια για ολόκληρο το τετραήμερο) να δίνει το προβάδισμα, απέναντι σε μια αδύναμη Θεσσαλονίκη (2.368) και πολύ χειρότερη ανταπόκριση από την υπόλοιπη χώρα (1.548). Το φιλμ κάνει τον κόσμο να γελάει δυνατά και υπάρχει αναπάντεχο word of mouth, όμως οι μάζες δεν μπήκαν εξαρχής. Και αυτό είναι πρόβλημα.

THE SECRET LIFE OF PETS

Στο #4 βρίσκουμε το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» (φωτό), το οποίο, σε αντίθεση με την «Ντόρι», δεν καταλαβαίνει από πτώσεις. Πέμπτο τετραήμερο και -36%! Επική σταθερότητα, εδώ και τόσες εβδομάδες, με 8.872 εισιτήρια (από 69 οθόνες) και σύνολο στα 161.099. Πολύ απλά, η ταινία αρέσει και σε παιδιά και σε ενήλικες, οπότε αν αντέξει και σε διάρκεια προβολής, θα εξακολουθήσει να κόβει καλά εισιτήρια, μέχρι να τη «φρενάρει» το home entertainment. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η «Ομάδα Αυτοκτονίας» με 7.126 εισιτήρια (από 38 οθόνες) και πτώση -54% (τυπικό για το genre). Υγιέστατο το σύνολο στα 192.461 εισιτήρια.

FREE STATE OF JONES 2016

Η υπόλοιπη δεκάδα εμφανίζει ουκ ολίγα… δράματα (τα υπόλοιπα που δεν χώρεσαν καν εδώ, ας μην τα θίξουμε). Στο #6 έκανε ντεμπούτο «Ο Επαναστάτης» (φωτό) με 5.685 εισιτήρια (από 23 οθόνες), που δεν ήταν κακή ταινία, αλλά ή το ελληνικό κοινό δεν ενδιαφέρεται για τον Αμερικανικό Εμφύλιο ή… είχε ήδη ενδιαφερθεί από το σπίτι του! Ακολουθεί ο «Τζέισον Μπορν», ο οποίος συνεχίζει την ελεύθερη πτώση του (-63%), κόβοντας μόνο 5.209 εισιτήρια (από 36 οθόνες) στο τρίτο τετραήμερό του! Ενδεχομένως, ο φταίχτης να εντοπίζεται και εδώ στην «πειρατεία», διότι το σύνολο των 83.148 εισιτηρίων για τούτο το franchise στην Ελλάδα είναι αξιοπερίεργα χαμηλό. Στο #8, το «Café Society» του Γούντι Άλεν σταθεροποιείται ελαφρώς (-30%), για να κόψει ακόμη 4.829 εισιτήρια (από 33 οθόνες) και σύνολο στα 101.011, που είναι νορμάλ για τον σκηνοθέτη και όχι κάποια σοβαρή επιτυχία. Στο #9 έχουμε το ντεμπούτο του «Ξανά από την Αρχή» το οποίο ακούστηκε και άρεσε στο κοινό, αλλά έκοψε μόλις 2.272 εισιτήρια (από 27 οθόνες), μάλλον γιατί είχε ήδη κάνει επιτυχία… στα σπίτια σας εδώ και μήνες. Τέλος, το ηχηρό γκρεμοτσάκισμα του «Μπεν-Χουρ» (-68%) δεν σηκώνει ιδιαίτερο σχολιασμό. 2.205 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και σύνολο στα διόλου φαντασμαγορικά 12.257 εισιτήρια. Σταυρώθηκε… κανονικά!

Το ερχόμενο επταήμερο φέρνει στα σινεμά 9 (εννέα γράφει, ναι) πρεμιέρες που δεν πρόκειται να αναστήσουν τα ταμεία, αλλά στη σούμα θα «δείξουν» ότι πήγατε. Εδώ θα είμαστε, για να γελάσουμε. Να πω πάλι περί προγραμματισμού… στο γάμο του Καραγκιόζη, για ταινίες – χλαπάτσα ή για… ό,τι θυμούνται χαίρονται; Θα με πουν κακό, μωρέ.