FreeCinema

Follow us
08.0512:00

Ελληνικό box-office: Ο Thanos δεν είναι παντοτινός…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η μαζική απώλεια εισιτηρίων για το τελευταίο sequel των «Εκδικητών» ήταν πιο προβλέψιμη και από το story του φιλμ…

Και έτσι, από την… «τεχνητή» οπτασία των 158.758 εισιτηρίων του προηγούμενου τετραημέρου, εξαιτίας του opening του «Πολέμου της Αιωνιότητας», περάσαμε στα 91.298 εισιτήρια, με την ταινία της Marvel να διατηρεί συντριπτικό ποσοστό επί του συνόλου της αγοράς (60%), αλλά με απώλεια ενός τρανταχτού -59% στα ταμεία που έπαιζαν το μπλοκμπαστερικό sequel, αποδεικνύοντας τον κανόνα της… «fast food» κατανάλωσης και της γρήγορης εξάντλησης του κοινού που παρακολουθεί αυτό το genre. Βέβαια, μετά από δώδεκα μέρες προβολής, το τελευταίο μέρος των κομιξικά εμπνευσμένων περιπετειών των «Εκδικητών» έχει ξεπεράσει αρκετά το σύνολο της μεγαλύτερης επιτυχίας της σειράς στην Ελλάδα (που ήταν και η πρώτη, το 2012, με 242.565 εισιτήρια), μετρώντας ήδη 274.064 εισιτήρια. Απλά, θα ακολουθήσει μεγαλύτερος κατήφορος, και εξαιτίας του ερχομού του «Deadpool από τις 17 του Μάη. Το ερχόμενο επταήμερο δεν υπάρχει ταινία να τους κοντράρει (και πάλι), εκτός κι αν δούμε κανέναν «εκτροχιασμό» της νεανικής κωμωδίας «Κοκομπλόκο» στα multiplex, μαζί με ακόμη ένα κορυφαίο drop για την υπερδύναμη της Marvel.

Ο «Πόλεμος της Αιωνιότητας» (φωτό) προσγειώθηκε στα 53.772 εισιτήρια (από 185 οθόνες). Εάν τα αφαιρέσουμε από όλη την υπόλοιπη αγορά, μας μένουν… 37.526 εισιτήρια, τα οποία προέκυψαν από 32 τίτλους της διανομής! Όσο στούρνος και να είναι κανείς στα μαθηματικά, καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό το νούμερο. Όσο για τους «καλοθελητές», εάν δεν υπήρχε κάτι τόσο δυνατό όσο οι «Εκδικητές» στα σινεμά αυτή τη στιγμή, καμία άλλη από τις νέες ταινίες της περασμένης Πέμπτης δεν θα ήταν ικανή να προσελκύσει ή να απορροφήσει το αντίστοιχο κοινό (ενδεχομένως να ήταν λίγο πιο ψηλά το «Θάρρος ή Αλήθεια», το «Anon» και το «Revenge», αλλά με διαφορές ελάχιστων χιλιάδων εισιτηρίων). Δηλαδή, μην φανταστεί κανείς ότι το σύνολο του box-office θα είχε φτάσει την πενηντάρα (!). Τίμιες κουβέντες.

Με 59% πτώση για τους «Εκδικητές», δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που πρέπει να αναλυθούν εκτενώς. Τα 30.720 κόπηκαν στην Αθήνα (από 68 οθόνες), ενώ η υπόλοιπη Ελλάδα (23.052 εισιτήρια, από 117 οθόνες!), πολύ απλά και ορατά… φυτοζωούσε. Προφανώς, η μέρα με την καλύτερη προσέλευση ήταν το Σάββατο (18.894 εισιτήρια πανελλαδικά). Την ίδια στιγμή, η προηγούμενη «επική» φαντασμαγορία της Marvel έπαιζε… κατ’ οίκον από «κατεβασμένα» Blu-Ray. Κινηματογραφική πρεμιέρα από τα μέσα του Φλεβάρη! Η χρονική ψαλίδα μέχρι το home entertainment κλείνει διαρκώς. Και στο Netflix γίνεται γλέντι νέων σειρών. Καλό βόλι στις Κάννες, παιδιά. Μαθαίνω πως θα αγοράσετε «λιγότερες και καλύτερες ταινίες» (γέλια από το βάθος.)…

Ελλείψει αντίπαλου δέλεαρ στα multiplex, μερίδα της πιτσιρικαρίας που γουστάρει το horror, ανέβασε ιδιαίτερα ψηλά το «Θάρρος ή Αλήθεια» (φωτό) στο #2, με ντεμπούτο 8.052 εισιτηρίων (από 32 οθόνες). Για να καταλάβουμε την επιτυχία του opening (μιας διόλου καλής στο είδος της ταινίας), συγκρίνουμε με το πλέον πρόσφατο «Amityville: Το Ξύπνημα», που είχε ανοίξει με 4.089 εισιτήρια (από 61 οθόνες!). Ένα κάποιο προβάδισμα είχε η Αθήνα (4.325 εισιτήρια, από 13 οθόνες), φυσικά, όπως αναμενόμενη ήταν και η επικράτηση του Σαββάτου (2.789 εισιτήρια πανελλαδικά). Στο #3 συναντάμε την animated «Ζουγκλοπαρέα» (+10%), με 5.055 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Καλύτερη μέρα η Κυριακή, με 2.468 εισιτήρια. Συνολικά, έχει φτάσει τα 11.558. Επιπλέον παρατήρηση για τα παιδικά έργα και το περασμένο τετραήμερο: σχεδόν όλα παρουσίασαν χαρακτηριστική άνοδο στα ταμεία, το οποίο δηλώνει πως είχαμε απουσίες μετ’ αδειών (σε «πακέτο» μαζί με την Πρωτομαγιά) για κάμποσες οικογένειες το προηγούμενο weekend. Κακό (και όχι απρόβλεπτο) το άνοιγμα της κωμωδίας «Ζευγάρι με το Ζόρι» στο #4, με 3.481 εισιτήρια (από 30 οθόνες), με πιο ξεχωριστό (και καλά) το Σάββατο (1.515). Κανένα μέλλον εδώ.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το επίσης άσχημο ποδαρικό του «Anon» και εδώ έχουμε κάποιες ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις, συγκριτικά με το ντεμπούτο της ταινίας που βρίσκεται στο #6. Το αστυνομικό θρίλερ φαντασίας του Άντριου Νίκολ, το οποίο διαφημίστηκε πολύ επιθετικά στο διαδίκτυο, άνοιξε με μόλις 3.043 εισιτήρια (από 33 οθόνες), με το Σάββατο να κόβει 1.302 εισιτήρια σαν «καλύτερη» μέρα του! Η λογική εξήγηση είναι μια: ενώ το φιλμ ξεκίνησε την προβολή του εδώ στις 3 Μαΐου, ακριβώς την επόμενη μέρα έκανε πρεμιέρα στο Netflix, κάτι επίσης πολυδιαφημισμένο και γνωστό στο target group της ταινίας. Ακόμη κι αν δεν ήταν διαθέσιμο από την ελληνική πλατφόρμα της εταιρείας, το ψηφιακής ποιότητας web rip «διέρρευσε» άμεσα παντού, δίνοντας «εναλλακτικές» ευκαιρίες στο κοινό να την παρακολουθήσει. Μια θέση παρακάτω, λοιπόν, βρίσκουμε το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο γαλλικό θρίλερ αγωνίας «Revenge» (φωτό), του οποίου η τύχη έμοιαζε σχεδόν καταδικασμένη, ουχί από την «πειρατεία» αλλά… από την ίδια την εταιρεία διανομής του! Μηδέν σπρώξιμο και διαφήμιση εδώ, «μισερές» προβολές σε κάμποσα σινεμά (κυρίως σε Village έβρισκες τριπλές παραστάσεις ανά ημέρα) και μια αδικαιολόγητη αδιαφορία της αγοράς στον τίτλο που εγώ είχα επιλέξει να είναι η ταινία της εβδομάδας για το FREE CINEMA. Υπό αυτές τις συνθήκες, τα 2.679 εισιτήρια που έκοψε (από 29 οθόνες) δείχνουν πως είχε δυναμική για κάτι καλύτερο, αλλά αδικήθηκε… με το «καλημέρα σας»! Φυσικά, και εδώ το Σάββατο (1.027) περνάει μπροστά. Κρίμα που χαντακώθηκε, γιατί εμείς στο site (και εγώ, προσωπικά) λάβαμε πολλά ενθουσιώδη μηνύματα και ευχαριστίες επειδή ξεχωρίσαμε τούτον τον τίτλο.

Από τις τέσσερις θέσεις που ακολουθούν, κυριαρχεί η παρουσία των παιδικών ταινιών. Στο #7, το «Πίτερ Ράμπιτ» (+6%) με 2.370 εισιτήρια (από 38 οθόνες) και σύνολο στα 50.963, στο #9 το «Λέο Ντα Βίντσι: Αποστολή Μόνα Λίζα» (+13%) με 1.334 εισιτήρια (από 19 οθόνες) και σύνολο στα 20.902, και στο #10 το «Σέρλοκ Ζουμπόμς» με 1.310 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και σύνολο στα 38.506. Της… ανήλικης λαίλαπας στα ταμεία διέφυγε μονάχα το πρωτοεμφανιζόμενο (και κριτικά αρεστό) «Η Καταγωγή των Σάμι» (φωτό), που βρέθηκε στο #8 με 1.395 εισιτήρια (από 3 αθηναϊκές οθόνες). Κάτω από το top 10, μονάχα δύο ταινίες είδαν τετραψήφιο αριθμό εισιτηρίων στα ταμεία τους. Και την ερχόμενη Πέμπτη βγαίνουν ακόμη εννέα καινούργιοι τίτλοι. «Λιγότεροι και καλύτεροι», πάντα. Γελάνε και τα ράφια…