FreeCinema

Follow us
30.0120:00

Ελληνικό box-office: Διόλου… διχασμένοι οι θεατές!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Σιάμαλαν έφερε μια μεγάλη έκπληξη στην κορυφή των εισιτηρίων, λες και ήταν… plot twist ταινίας του! Ο «Διχασμένος» ξάφνιασε και την Ελλάδα. Και καλά έκανε!

Ο «Διχασμένος» είναι ένα φιλμ που δεν πίστευε ιδιαίτερα η αγορά, σαφώς επηρεασμένη από την πρόσφατη… κατρακύλα του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν (το «The Visit», που σκηνοθέτησε το 2015, δεν είχε καν διανομή στη χώρα μας). Επίσης, τα θρίλερ που δεν δείχνουν να ταυτίζονται τόσο με την πιτσιρικαρία όσο ένα λίγο… ωριμότερο και πιο απαιτητικό κοινό κινηματογραφόφιλων, δεν «δουλεύουν» εύκολα στην Ελλάδα. Το απροσδόκητα μεγάλο άνοιγμα στο αμερικανικό box-office το προηγούμενο weekend (στην κορυφή, με περισσότερα από 40.000.000 δολάρια εισπράξεις) άλλαξε το κλίμα αν όχι και προγράμματα ελληνικών αιθουσών, που διαισθάνθηκαν ότι το buzz των θεατών στο εξωτερικό επισημαίνει κάτι το ευοίωνο. Ορθώς.

SPLIT movie 2017

Το φιλμ άνοιξε και εδώ στην κορυφή, κόβοντας 30.545 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Τα 6.562 εισιτήρια της Πέμπτης έδειχναν ότι υπάρχει θετικό ρεύμα, ενώ από την πρώτη στιγμή «βούιξαν» τα σχόλια στα social, με anticipation που δήλωνε επιτυχία. Από το σύνολο των εισιτηρίων, τα 18.739 (από 30 οθόνες) προήλθαν από το αθηναϊκό κοινό, το οποίο στήριξε εντονότερα τη φήμη της ταινίας. Το word of mouth είναι θετικό και με το ερχόμενο τετραήμερο να μην προσφέρει ιδιαίτερες εναλλακτικές ή κάτι το έντονα ανταγωνιστικό, αναμένεται ο «Διχασμένος» να σταθεί καλά στα πόδια του.

Jackie

Στο #2, η επίσης πρωτοεμφανιζόμενη «Jackie» ούτε… πένθησε αλλά ούτε και πανηγύρισε για τα 18.447 εισιτήριά της (από 36 οθόνες). Τα 14.950 κόπηκαν στην Αθήνα και η ενήλικη έξοδος του Σαββάτου (7.163 συνολικά) ήταν εκείνη που υποστήριξε σοβαρότερα την κίνηση στα ταμεία. Το mainstream κοινό δεν έδειξε να ικανοποιείται και το word of mouth είναι περισσότερο αρνητικό. Αντιθέτως, όλο και περισσότερος κόσμος… «λαλάει» με το «La La Land», που σημείωσε άνοδο της τάξης του 17% στο έκτο του τετραήμερο, ενισχυμένο πλέον από τον υψηλό αριθμό υποψηφιοτήτων στα Όσκαρ, κόβοντας 17.562 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Και εδώ επικρατεί η Αθήνα (11.084), με την Κυριακή να έχει ένα ασυνήθιστο προβάδισμα (6.299 συνολικά). Σύνολο στα 137.967 εισιτήρια, πλέον. Άραγε, θα πλησιάσει ή θα ξεπεράσει αρκετά τη διακοσάρα, τελικά;

RESIDENT EVIL - THE FINAL CHAPTER

Στο #4 έκανε ένα μετριότατο ντεμπούτο το τελευταίο μέρος του «Resident Evil» (φωτό), κόβοντας 11.039 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Τα fanboys απείχαν από την Πέμπτη κιόλας (2.351), το Σάββατο (3.413) δεν υπήρξε σοβαρή ώθηση, το 3D ήταν ελαφρώς της απελπισίας σε απόδοση (994 εισιτήρια από 12 οθόνες σε ολόκληρη την Ελλάδα) και το εισπρακτικό αποτέλεσμα ήταν χαμηλότερο κατά 38% σε σχέση με το προηγούμενο φιλμ του franchise. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το νέο «xXx», που έπεσε γερά (-51%) στο δεύτερο τετραήμερό του, κόβοντας 10.787 εισιτήρια (από 43 οθόνες), με σύνολο στα 45.198. Εντυπωσιακό στοιχείο, ότι η επαρχία ξεπερνά (5.543) τα εισιτήρια της Αθήνας εδώ!

SING

Στο #6, «Η Ρόζα της Σμύρνης» εξακολουθεί να πέφτει με σταθερότητα (-37%), έχοντας όμως φτάσει το ανέλπιστο σύνολο των 330.721 εισιτηρίων. Έκοψε 10.096 εισιτήρια (από 49 οθόνες) και η Κυριακή της ήταν η πιο δυναμική σε προσέλευση θεατών (3.961), πράγμα που παρατηρήθηκε και με άλλα φιλμ αυτό το weekend, αλλάζοντας τον κανόνα που θέλει το Σάββατο να είναι ο μπροστάρης. Ελαφρώς ανεξήγητο. Στο #7, το «Τραγούδα!» (φωτό) με 8.604 εισιτήρια (από 62 οθόνες) διατήρησε (-16%) τον… τσαμπουκά του απέναντι σε όλα τα υπόλοιπα animated φιλμ που πρωτοεμφανίστηκαν εντός των εορτών, με το σύνολο να ανεβαίνει στα 161.020. Στο #8, το ελληνικό «Έτερος Εγώ» δεν είχε σημαντική πτώση (-21%) και έκοψε 7.693 εισιτήρια (από 38 οθόνες). Τα 2.768 του Σαββάτου ήταν η καλύτερη επίδοση αυτής της εγχώριας απόπειρας για σινεμά είδους και μάλιστα αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου, που έδειξε υπερβολικό ζήλο στις προθέσεις του, για να «προσγειωθεί» σε ένα προσωρινό σύνολο 24.545 εισιτηρίων. Τηρουμένων των αναλογιών… και πάλι καλά!

MOONLIGHT 2016

Η δεκάδα κλείνει ξανά με τα παιδικά «Βαϊάνα» (6.962 εισιτήρια, από 50 οθόνες, με σύνολο στις 113.509) και «Η Μπαλαρίνα και ο Μικρός Εφευρέτης» (6.907 εισιτήρια, από 49 οθόνες, με σύνολο στις 72.844). Ας κάνουμε δύο σημαντικές επισημάνσεις. Στο #11, το ελληνικό «Τέλειοι Ξένοι», με 6.519 εισιτήρια (από 22 οθόνες), κρατιέται ακλόνητο (-6%) στο έβδομο τετραήμερό του, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 175.001 εισιτήρια. Ένα πολύ ενθαρρυντικό παράδειγμα mainstream σινεμά με ποιοτικές προδιαγραφές που έκανε «επαφή» με τον κόσμο. Τέλος, στο #15 έκανε ντεμπούτο το οσκαρικό «Moonlight» (φωτό), πιάνοντας ένα εξαιρετικό screen average με 4.028 εισιτήρια από μόλις δύο σινεμά στην Αθήνα (2.990) και ένα στη Θεσσαλονίκη (1.038)! Ήταν, ουσιαστικά, η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του τετραημέρου, που ευνοήθηκε από θετικές κριτικές και τις οκτώ υποψηφιότητες της Ακαδημίας Κινηματογράφου. Πολύ ευχάριστη η ανταπόκριση του κόσμου και στα ταμεία, για ένα φιλμ σχετικά «δύσκολο» (ουδέποτε κατάφερε να δουλέψει ταινία με μαύρους στη χώρα μας). Από αυτή την Πέμπτη η διανομή του θα διευρυνθεί λίγο περισσότερο.

Το σύνολο των εισιτηρίων του τετραημέρου ανέβηκε στα 171.410 σε σχέση με το προηγούμενο weekend, όμως πέρσι, την ίδια περίοδο, είχαν κοπεί 190.463. Οι έξι ταινίες που θα κάνουν πρεμιέρα αυτή την Πέμπτη δεν θα τονώσουν την κατάσταση…

TAGS: ,