FreeCinema

Follow us
17.1222:00

Ελληνικό box-office: Μπουγέλο (#diplhs)!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ακόμη ένας ήρωας από τα comics, ο «Aquaman» της DC, γεύτηκε την ταμειακή πρωτιά με προφανή ευκολία. Κατά τα άλλα, η αγορά είναι ακόμα «σκαλωμένη».

Αυτό σε νούμερα: 140.305 εισιτήρια σε ολόκληρη τη χώρα. Αν και θα ήμουν σαφώς πιο τίμιος λέγοντας ότι ο αριθμός που προηγήθηκε είναι λίγο μεγαλύτερος, αλλά… αυτό είναι κάτι που δεν θα μάθουμε ποτέ! Διότι η «art-house» ταινία που συγκέντρωσε τα περισσότερα «αστεράκια» από τις πρεμιέρες της εβδομάδας, βρίσκεται στο… βαθύ σκότος της μη ενημέρωσης. Μιλάω για το «Roma», το οποίο άνοιξε την περασμένη Πέμπτη, όμως το γραφείο διανομής του δεν μοιράστηκε τα εισιτήριά του, κατόπιν σχετικού αιτήματος (λέει) του Netflix. Η αλήθεια είναι ότι νούμερα για το φιλμ του Αλφόνσο Κουαρόν δεν έχουμε ούτε καν από την αμερικανική αγορά, πράγμα μάλλον παράλογο, διότι χωρίς επίσημα στοιχεία δεν είναι δυνατόν να αναλυθεί το «φαινόμενο» του συγκεκριμένου τίτλου, αλλά και το πόσο μπορεί να επηρεάζει η ταυτόχρονη κυκλοφορία του στην ομώνυμη τηλεοπτική πλατφόρμα. Πολύ κρίμα.

Με αυτά τα κενά στο top του ελληνικού box-office, λοιπόν, η επίσημη δεκάδα διαμορφώνεται ακολούθως. Ο «Aquaman» χτυπάει πρωτιά, αλλά δίχως σοβαρή φουσκοθαλασσιά. 53.858 εισιτήρια (από 186 οθόνες), με μερίδιο αγοράς της τάξης του 42%. Ελαφρώς κατώτερα από την απήχηση που είχαν (από το ίδιο genre) πέρσι τα «Thor: Ragnarok» (60.036 εισιτήρια, από 133 οθόνες) και «Justice League» (62.658 εισιτήρια, από 153 οθόνες). Το φιλμ αποτελεί… μονόδρομο επιλογής για θέαμα και δράση τις φετινές γιορτές, μέχρι η πιτσιρικαρία να υποδεχτεί τον ερχομό του δεύτερου sequel του ελληνικού σουξέ «The Bachelor», υποθέτω εύλογα, καθώς η επιστροφή της «Μαίρη Πόπινς» απευθύνεται σε εντελώς διαφορετικό κοινό ηλικιακά (σηκώνει μεγάλη κουβέντα αυτό, θα τα πούμε στην κριτική της ταινίας την Πέμπτη). Με άλλα λόγια, η «Ανάσταση» του συνολικού τζίρου του 2018, προσωρινά, δεν έχει εμφανιστεί ακόμη και το πράγμα αρχίζει να χλωμιάζει…

Από το άνωθεν νούμερο του ανοίγματος, τα 25.629 εισιτήρια προέρχονται από την Αθήνα (67 οθόνες), άρα η αναλογία της επαρχίας (με τις σχεδόν διπλές αίθουσες!) μάλλον δεν είναι καλή. Το «Aquaman» έδειξε από την πρώτη του μέρα ότι θα έχει ένα διστακτικό opening, με 11.119 εισιτήρια να κόβονται την Πέμπτη, την Παρασκευή να υποχωρούμε στα 9.989, το Σάββατο να τα διπλασιάζει σε 18.258 και την Κυριακή να κρατιέται αρκετά καλά με 14.492. Η απόκλιση μεταξύ Πέμπτης και Σαββάτου δείχνει κάτι ελαφρώς ανησυχητικό: ότι τα fanboys του είδους δεν αγκάλιασαν τον ήρωα της DC σε επίπεδα συνηθισμένης υστερίας. Αναλυτικά, οι 3D προβολές (37 οθόνες) προσέλκυσαν 7.053 θεατές, οι 2D (144 οθόνες) 42.300, οι ATMOS (4 οθόνες) 2.922 και οι 3D με ATMOS (1 οθόνη) 1.583. Το ερχόμενο τετραήμερο θα είναι κρίσιμο για το σύνολο της καριέρας τούτου του campy μπρατσαρά στα μέρη μας. Εντυπωσιακό ήταν το κράτημα του «Γκριντς» (-11%!), ο οποίος ακολουθεί στο #2 με 28.720 εισιτήρια (από 146 οθόνες). 11.315 το Σάββατο και 13.380 την Κυριακή, από τις αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα προβολές τούτου του animated έργου που θα έχει αρκετό «ζουμί» για τα ταμεία ακόμη εντός Χριστουγέννων. Το σύνολο βρίσκεται στα 67.800 εισιτήρια. Στο #3 συναντάμε το… κανονικό ντεμπούτο του animated «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν» (φωτό), που έκοψε 8.552 εισιτήρια (από 103 οθόνες). Το λες και χοντρό φιάσκο. Την ίδια στιγμή, οι κομιξάδες ωρύονταν στα social, καθώς δεν έβρισκαν προβολές στην αγγλική γλώσσα σε… ώρες ενηλίκων στα σινεμά (το κλασικό πρόβλημα με τα κινούμενα σχέδια στην Ελλάδα). Το γραφείο διανομής προτίμησε να χειριστεί τον τίτλο σαν… παιδική ταινία και ιδού τα αποτελέσματα. 467 εισιτήρια την Πέμπτη, 726 την Παρασκευή, 3.407 το Σάββατο και 3.952 την Κυριακή. You know, «for kids». Οι dubbed 3D προβολές ήταν ολέθριες (395 εισιτήρια, από 9 οθόνες), ενώ στα αγγλικά το είδαν μόλις 1.201 θεατές (από 19 οθόνες). Μαζί με τα (εντελώς άκυρα) previews του προηγούμενου weekend, η ταινία έχει συγκεντρώσει 10.555 εισιτήρια μέχρι στιγμής.

Το «Κριντ ΙΙ» (-59%) έκοψε 7.199 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και έχει φτάσει τα 87.935. Εξακολουθεί να είναι πολύ οριακός ο στόχος της κατοστάρας εδώ. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το ντεμπούτο του animated «Ασπροδόντη», με 5.274 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Οι γονείς αποφάσισαν αμέσως ότι δεν είναι προτεραιότητα για το σινεμά ο τίτλος. 1.697 εισιτήρια το Σάββατο και 2.329 την Κυριακή. Στο #6 βρέθηκε ο φετινός Χρυσός Φοίνικας, το «Κλέφτες Καταστημάτων», με 5.269 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Σαφώς adult ταινία σαββατόβραδου (2.252), όπως δείχνουν τα ταμεία. Σύνολο στα 16.659, δηλαδή δεν οδεύει προς επιτυχία τύπου «Ψυχρός Πόλεμος» (που πέρασε τα σαράντα χιλιάρικα, αλλά εκεί πούλησε η ερωτική ιστορία κατά βάθος, άρα το λες και… «ευκολάκι»). Ακολουθεί το «Αιγαίο SOS» (-50%) με 4.539 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Σύνολο στα 201.079, θα συνεχίσει να μαζεύει ψίχουλα, πλέον. Το animated «Ραλφ Εναντίον Ίντερνετ» συνεχίζει να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση (-56% για το είδος των παιδικών ταινιών είναι σκληρό), με 4.477 εισιτήρια (από 62 οθόνες) και σύνολο στα 73.850. Όλεθρος η πτώση του «Mortal Engines» (-67%), ταυτόχρονα με την είδηση ενός οικτρού ανοίγματος στις αμερικανικές αίθουσες. Ο Τύπος μιλάει ήδη για το ενδεχόμενο να βρισκόμαστε μπροστά στην πιο σοβαρή εισπρακτική ήττα για το 2018 παγκοσμίως! Ελαφρώς άδικη αντιμετώπιση, αν ρωτάς κι εμένα. 3.220 εισιτήρια (από 40 οθόνες) και σύνολο στα 20.646, μονάχα. Χλωμά ακόμη και τα τριάντα χιλιάδες εισιτήρια! Στο #10, το «Kursk» (-61%) επίσης δεν τα πάει καλά, με 3.177 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και το σύνολο να βρίσκεται στα 16.114. «Έκλεισε» με το ποδαρικό του σε 20 οθόνες το «Ο Δικός της Πόλεμος» (στο #11), κόβοντας 2.087 εισιτήρια, ενώ εκτός δεκάδας (στο #12) βρέθηκε και το «Γυναίκες που Περάσατε από Δω» (φωτό) του Σταύρου Τσιώλη με 1.770 εισιτήρια (από 8 οθόνες), μάλλον αποδεικνύοντας ότι το fanbase του σκηνοθέτη είναι μια επίφαση… των social media, η οποία στηρίζεται περισσότερο στη χρήση χιουμοριστικών αποσπασμάτων από προηγούμενες ταινίες του μέσω YouTube και ουχί στην πραγματικότητα.