FreeCinema

Follow us
23.1120:00

Ελληνικό box-office: Spectacular «Spectre»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το 59% του κοινού που επέλεξε να πάει σινεμά είδε… Τζέιμς Μποντ. Φυσικά!

Δεν ήταν καθόλου δύσκολη η πρόβλεψη που έκανα την περασμένη Δευτέρα. Το «Spectre» έπαιζε σε γήπεδο χωρίς αντίπαλο, ακόμη κι αν έχασε το 49% (το συνηθισμένο ποσοστό πτώσης του δεύτερου τετραημέρου, πλέον) από την εισπρακτική δύναμη του opening weekend. Εξακολουθεί να σκίζει, φέρνοντας στα ταμεία ακόμη 85.174 θεατές (από 184 οθόνες) και πιάνοντας το εξαιρετικό σύνολο των 335.428 εισιτηρίων, μέσα σε μόλις 11 μέρες! Έχει ακόμη να διανύσει 244.254 για να ξεπεράσει τις συνολικές εισπράξεις του «Skyfall», το οποίο κρατάει και το ρεκόρ εισπράξεων για ταινία του 007 μέχρι σήμερα.

Minuscule

Οι επόμενες δύο θέσεις του box-office, προβλέψιμα, ανήκουν σε animated ταινίες, διατηρώντας τις ίδιες ακριβώς θέσεις που είχαν και το προηγούμενο τετραήμερο. Απότομα υψηλή (-45%) η πτώση για το «The Peanuts Movie» (8.058 εισιτήρια από 62 οθόνες στο τρίτο weekend του, με σύνολο στα 47.475), αλλά σχετικό κράτημα (-33%) για το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» (7.048 εισιτήρια από 49 οθόνες στο πέμπτο weekend του, με σύνολο στα 146.847). Πάντως, ό,τι είναι παιδικό και «καρτουνίστικο» δεν μεταφράζεται απαραίτητα και σε… χρυσό στα ταμεία. Το πρωτοεμφανιζόμενο «Τοσοδούλικα» (φωτό) άνοιξε απογοητευτικά με 3.946 εισιτήρια (από 43 οθόνες) στην έκτη θέση του box-office, δίνοντας (για πολλοστή φορά) την εντύπωση ότι οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους στο σινεμά δεν εμπιστεύονται τόσο το μη στουντιακό (ή χολιγουντιανό, αν προτιμάς) προϊόν. Εκτός κι αν την ευθύνη φέρει η λάθος επικοινωνία ή η σαφώς μικρότερη διαφημιστική προώθηση των «πτωχών συγγενών» από άλλα markets.

Dheepan

Στην τέταρτη θέση παρέμεινε ο «Γιος του Σαούλ», που κράτησε γερά τους θεατές του (-12%) σε 5 κινηματογράφους, για να κόψει 4.723 εισιτήρια (με το σύνολο στα 12.944). Φαίνεται πως η ταινία αυτή, αν και διχάζει σε σχέση με τις διθυραμβικές κριτικές που πήρε, θα έχει μακρύ δρόμο μπροστά της εισπρακτικά, κάτι που ευνοείται ακόμη και από τις οσκαρικές πιθανότητες που έχει για την κατηγορία του καλύτερου ξενόγλωσσου φιλμ. Το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε και για το «Dheepan» του Ζακ Οντιάρ (φωτό), που ήρθε με Χρυσό Φοίνικα από τις Κάννες, αλλά άνοιξε μέτρια, με 4.391 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Το θέμα των μεταναστών δεν είναι ιδιαίτερα προσφιλές, ακόμη και στα κινηματογραφικά ταμεία…

Tale of Tales

Σαφώς μεγαλύτερο φιάσκο θεωρείται το άνοιγμα της ταινίας του Ματέο Γκαρόνε «Το Παραμύθι των Παραμυθιών» (φωτό) στην έβδομη θέση, με 3.719 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Όχι άδικα, αφού το φιλμ παρακολουθείται κυριολεκτικά… βασανιστικά! Στην όγδοη θέση συναντάμε τον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου, με 3.661 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Μετά το πέμπτο της weekend, η ταινία έχει πιάσει τα 58.262 εισιτήρια και θεωρείται μια μεγάλη επιτυχία για το «arthouse» κύκλωμα, η οποία δοκιμάστηκε εκτενώς και στην υπόλοιπη Ελλάδα, χωρίς όμως να έχει συγκινήσει τους… μη «μυημένους» θεατές.

The Republic

Ο… πάτος του top 10 βρίσκει τα φιλμ «Μια Φορά το Χρόνο» (2.625 εισιτήρια από 16 οθόνες και σύνολο στα 8.928) και «Ο Τελευταίος Κυνηγός Μαγισσών» (2.283 εισιτήρια από 12 οθόνες και σύνολο στα 51.147) να παραδίδουν τα όπλα, όχι όμως χειρότερα από το πρωτοεμφανιζόμενο «The Republic» (φωτό) που δεν έπεισε το κοινό να δοκιμάσει crime genre ταινία made in Greece (κρίμα, γιατί η προσπάθεια είχε κότσια) και έκοψε 1.840 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Το screen average εδώ είναι πιο… δραματικό από εκείνο του «Τέλους Διαδρομής», που όμως άνοιξε με… τριψήφιο νούμερο και χτυπάει πραγματικά άσχημα στο μάτι: 339 εισιτήρια σε 3 κινηματογράφους. Σοκαριστικό. Απλά.

Το ερχόμενο weekend, λογικά, ανήκει στο τελευταίο μέρος του «The Hunger Games», που θα προσπαθήσει να ρίξει τον Τζέιμς Μποντ από την κορυφή. Όχι, όμως, και να τον συντρίψει…