FreeCinema

Follow us
11.0214:00

Ελληνικό box-office: Άντεξε ο Σεφερλής!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Χαλβάη 5-0» του Μάρκου Σεφερλή κρατάει γερά την πρώτη θέση, ενώ τα new entries δεν έκαναν καλό ποδαρικό.

Αξιοπρεπή και πάλι τα εισιτήρια του τετραημέρου (151.556), αν και οι πρεμιέρες της Πέμπτης δεν έκαναν πετυχημένη εκκίνηση. Με την αγορά να αναμένει άγρια πτώση της «Χαλβάης 5-0» του Μάρκου Σεφερλή, το τελικό αποτέλεσμα σίγουρα ξάφνιασε, καθώς κυμάνθηκε στο -42%, ποσοστό που δηλώνει πως το φιλμ έχει «ψωμί» ακόμη. 43.120 εισιτήρια (από 107 οθόνες) έκοψε το τετραήμερο, με το σαββατόβραδο να απογειώνεται στα 17.399. Επί του συνόλου, το μερίδιο της Αθήνας ήταν 19.947 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Μετά από έντεκα μέρες προβολής, η κωμωδία του Σεφερλή έχει συγκεντρώσει 158.186 εισιτήρια και οδεύει προς την τρακοσάρα (λογικά). Στο #2 άνοιξαν οι «Μικρές Κυρίες», κόβοντας 22.124 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Απογοητευτικά τα πράγματα, με το weekend να σέρνεται (8.626 και 7.902, αντίστοιχα). Η Αθήνα δούλεψε σαφώς καλύτερα (16.499 εισιτήρια, από 38 οθόνες), ενώ το υπόλοιπο Ελλάδας έβαλε «λουκέτο». Το Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών δεν θα βοηθήσει…

Ένα σχετικό σοκ ήταν το άνοιγμα της κομιξάδικης περιπέτειας της DC «Αρπακτικά Πτηνά» (φωτό), που είχε αντίστοιχα φτωχή υποδοχή και στο εξωτερικό. Έκοψε μόλις 13.390 εισιτήρια (από 96 οθόνες)! Αν πρέπει να συγκρίνουμε την αποτυχία του φιλμ να προσελκύσει ακόμη και τους φανατικούς του genre, πρέπει να πάμε πίσω στον περσινό Απρίλιο και στο ξεκίνημα του «Shazam!» της DC (23.594 εισιτήρια, από 124 οθόνες). Η Μάργκο Ρόμπι και οι φίλες της έκαναν κάτι σαν ένα -44% λιγότερα! Το έργο δεν πήρε μπρος από την Πέμπτη (2.436), ενώ το Σάββατο κατάφερε να φτάσει μόλις τα 5.257. Μαζί με τα previews της περασμένης Τετάρτης, το σύνολο βρίσκεται στα 16.149 εισιτήρια! Τι δεν πήγε καλά; Η ταινία ήταν ψυχαγωγικότατη. Μήπως όλος αυτός ο… φεμινισμός δεν πιάνει μία στο ταμείο; Στο #4 ακολουθεί το «1917» (-19%), ο μεγάλος ηττημένος των φετινών Όσκαρ, που μοιραία θα ξεφουσκώσει γρήγορα. Έκοψε 12.990 εισιτήρια (από 41 οθόνες), με το σαββατόβραδο (5.109) να ξεχωρίζει πάντα. Με τα 227.378 που έχει για σύνολο μέχρι στιγμής θεωρείται ήδη μία πολύ μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. Στην όγδοη εβδομάδα προβολής της, από την άλλη, η «Ευτυχία» χάνει ένα αξιοπρεπές -42% (ίδιο ποσοστό με το δεύτερο τετραήμερο του Σεφερλή!), με 11.429 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Πιο γερό το weekend (4.126 και 3.842, αντίστοιχα), φυσικά. Εξαιρετικό το σύνολο στα 632.714 εισιτήρια. Όσο έχει αίθουσες, θα συνεχίσει να κόβει αυτό το έργο.

Στο #6 έπεσαν κάπως «στα μαλακά» (-36%) οι «Gentlemen», κόβοντας 9.579 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Δεν το λες και σύρραξη στα 33.643 εισιτήρια, μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής. Με κάποιο ζόρι ακολουθούν τα μοναδικά οικογενειακά φιλμ του τετραημέρου που κατόρθωσαν να μπουν στο top 10. «Ντουλίτλ» (-19%) στο #7 (7.000 εισιτήρια, από 75 οθόνες, με σύνολο στα 63.228) και «Ενωμένες Πατούσες» (+6%) στο #8 (6.891 εισιτήρια, από 54 οθόνες, με σύνολο στα 24.177). Αξιοπερίεργη η μείωση της κίνησης των… ανηλίκων, εκτός κι αν μπάφιασαν οι γονείς στις γιορτές! «Ο Φάρος» κρατήθηκε καλά (-32%), κόβοντας 3.156 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Τα 2.434 προήλθαν από τρεις αθηναϊκές αίθουσες. Το μικρό κύκλωμα διανομής του μας επιτρέπει να πούμε πως τούτο εδώ είναι ένα art-house hit μετρώντας 10.411 θεατές σε έντεκα μέρες. Ο «Τζότζο» (-49%) συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα με 2.942 εισιτήρια (από 22 οθόνες) και σύνολο στα 28.104. Από τα υπόλοιπα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη, η «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη (φωτό) πέτυχε την έκπληξη με 1.782 εισιτήρια (από 2 οθόνες), ενώ οι εξαιρετικοί «Monos» χαντακώθηκαν (και) από ένα φτωχό δίκτυο διανομής και έκοψαν… μόνο 885 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Λάθος (και η) εβδομάδα. Και που να δει κανείς τι έρχεται αυτή την Πέμπτη! Θα κυνηγάνε τα σινεμά τον κόσμο με καραμπίνες για να μπει μέσα!