FreeCinema

Follow us
06.0214:00

Ελληνικό box-office: Ένα διόλου «Αόρατο» άνοιγμα!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις θριαμβεύει στην κορυφή, με την «Αόρατη Κλωστή» να πετυχαίνει το καλύτερο άνοιγμα της καριέρας του επί ελληνικού εδάφους!

Είναι αρκετά εντυπωσιακό το να βλέπεις μια ταινία σαν την «Αόρατη Κλωστή» να παίρνει το 25% επί του συνόλου των εισιτηρίων που κόπηκαν στην Ελλάδα το περασμένο τετραήμερο. Ουσιαστικά, πρόκειται για το μεγαλύτερο άνοιγμα ταινίας και του Ντάνιελ Ντέι-Λιούις αλλά και του Πολ Τόμας Άντερσον στη χώρα μας! Η παρουσία του ηθοποιού στην Αθήνα δημιούργησε ένα θυελλώδες publicity, καθώς το φιλμ έχει αποκτήσει τη φήμη της τελευταίας κινηματογραφικής εμφάνισης του Ντέι-Λιούις, οι κριτικές για την ταινία ήταν εξαιρετικές, οι έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ ήταν το «κερασάκι» και… το ενήλικο κοινό έσπευσε. 40.184 εισιτήρια (από 73 οθόνες), από τα οποία το μερίδιο της Αθήνας ήταν το συντριπτικά υψηλότερο (29.908 εισιτήρια, από 42 οθόνες).

Το φιλμ ξεκίνησε καλά την Πέμπτη (5.116), είχε καλή άνοδο την Παρασκευή (7.111), απογειώθηκε το Σάββατο (16.812) και έπεσε λίγο περισσότερο από το προβλεπόμενο την Κυριακή (11.145), προφανώς εξαιτίας του ενδιαφέροντος που έδειξε αρκετός κόσμος για το συλλαλητήριο στο Σύνταγμα (το κέντρο της Αθήνας την πλήρωσε άσχημα στα ταμεία…). Πλάκα-πλάκα, οι 158.028 θεατές (αύξηση από την αντίστοιχη περσινή περίοδο των 144.130 εισιτηρίων) που προτίμησαν να πάνε σινεμά μέσα στο τετραήμερο ήταν περισσότεροι από τους συγκεντρωμένους της Κυριακής (αναλυτικά, τα 66.042 εισιτήρια του Σαββάτου υποχώρησαν στα 45.559 την Κυριακή, σε ολόκληρη την Ελλάδα, δηλαδή ένα ποσοστό πτώσης που συναντάμε σε τέτοια επίπεδα συνήθως εντός του weekend). Συνολικά, παρατηρήθηκε σοβαρή κίνηση στις μονές αίθουσες και αυτό είναι ελπιδοφόρο για την πορεία της ταινίας στις ερχόμενες εβδομάδες. Αν και ακόμη πιο ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι εδώ και καιρό τώρα, η κορυφή του box-office κατακτάται από εξαιρετικής ποιότητας και περιεχομένου παραγωγές του εξωτερικού, οι οποίες σίγουρα διαμορφώνουν ένα καλύτερο καλλιτεχνικό κριτήριο σύγκρισης για το κοινό. Μακάρι να διατηρηθεί έτσι η κατάσταση, αν και τον πρώτο λόγο σε αυτό έχουν οι οσκαρικές ταινίες τούτης της περιόδου που ανέβασαν πολύ ψηλά τον πήχη. Όταν ξεμείνουμε από αυτούς τους τίτλους, τι θα μείνει; Μάλλον σωρεία από… κομιξάδικους superheroes.

Αναμενόμενη η υποχώρηση του «1968» (-41%, μεγαλύτερη από εκείνη του δεύτερου τετραημέρου του «Νοτιά»), με 19.653 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Πιο δυνατή μέρα το Σάββατο (8.615), φυσικά. Όπως είχα προβλέψει την περασμένη εβδομάδα, το έργο πάει για κατοστάρα (τσιμπημένη ελάχιστα προς τα πάνω) και σίγουρα χαμηλότερο σύνολο από την προηγούμενη ταινία του Τάσου Μπουλμέτη. Σύνολο στα 73.766 αυτή τη στιγμή. Σχεδόν ίδιο αριθμό εισιτηρίων έκοψαν τα «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» (στο #3 με 12.878 εισιτήρια, από 44 οθόνες) και «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα» (στο #4 με 12.876 εισιτήρια, από 55 οθόνες)! Το πρώτο αύξησε τα σινεμά του από 25 σε 44 και σημείωσε ελάχιστη πτώση προσέλευσης (-11%) από το προηγούμενο τετραήμερο, ενώ το δεύτερο διατήρησε τα σινεμά που το πρόβαλλαν, αλλά με λιγότερες παραστάσεις, οι οποίες επηρέασαν εντονότερα την πτώση (-43%), μαζί με τον ερχομό της «Αόρατης Κλωστής», έργου που ενδιέφερε ακριβώς το ίδιο target group θεατών. «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα», πάντως, βρέθηκε πιο ψηλά το Σάββατο (5.405), σε σύγκριση με τις «Τρεις Πινακίδες» (5.301). Τα σύνολά τους βρίσκονται στα 45.479 και 85.240 εισιτήρια, με τον Τσόρτσιλ να οδεύει προς την κατοστάρα με σιγουριά. Το τελευταίο μέρος του φιλμικού franchise «Maze Runner» συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα, με 12.043 εισιτήρια (από 47 οθόνες) και πτώση της τάξης του 44% (σύνηθες για το genre). Έχει φτάσει τα 47.362 σε σύνολο.

Απογοητευτικά ντεμπούτα για τη συνέχεια. Ο «Άνθρωπος των Σπηλαίων» (φωτό) δεν κατάφερε να πείσει γονείς και ανήλικους θεατές, κόβοντας 9.158 εισιτήρια (από 82 οθόνες). Τον Μάρτιο του 2015, η προηγούμενη δουλειά της ομάδας του Νικ Παρκ, το «Σον το Πρόβατο: Η Ταινία», είχε ανοίξει με 5.624 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Εξακολουθεί να μην κάνει δυνατό γκελ στο ελληνικό κοινό, λοιπόν. Το φιλμ είχε μονάχα μεταγλωττισμένες προβολές, με το Σάββατο να κόβει 3.936 εισιτήρια και την Κυριακή να αυξάνει ελαφρά στα 4.075. Ακολουθεί ακόμη ένας Λίαμ Νίσον, με το «Ο Άντρας που Έριξε τον Λευκό Οίκο» και απογοητευτικό άνοιγμα στα 6.987 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Προβλέπω άμεση εμφάνιση στο home entertainment…

Στο #8, το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ μαζεύει ακόμα αξιοπρεπή εισιτήρια, κόβοντας 6.918 (από 31 οθόνες) στο τέταρτο τετραήμερό του (με πτώση -58%). Για το θέμα τού φιλμ, το σύνολο των 142.694 εισιτηρίων είναι θαυμάσιο. Ακολουθεί η περιπέτεια «Η Ληστεία του Αιώνα» (-28%), η οποία εκμεταλλεύτηκε την απουσία αντίστοιχου φιλμ δράσης, πόσω μάλλον και του ελληνικού της τίτλου, για να φτάσει τα 43.819 εισιτήρια. Πρόσθεσε άλλα 6.496 εισιτήρια (από 30 οθόνες) αυτές τις μέρες. Ο animated «Φερδινάνδος» κλείνει το top 10, με 5.825 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Έχει φτάσει τα 132.499, αφήνοντας οριστικά πίσω του το «Coco» (121.664). Τέλος, ευχάριστη έκπληξη ήταν το άνοιγμα του ντοκιμαντέρ «Dolphin Man» (φωτό), που κατάφερε να κόψει 850 εισιτήρια, μονάχα από εναλλάξ προβολές στη μεγάλη και τη μικρή αίθουσα του κινηματογράφου ΔΑΝΑΟΣ! Ενδεχομένως να αξίζει ένα κάποιο άπλωμα και σε περισσότερα σινεμά, το κοινό έδειξε σοβαρό ενδιαφέρον να μάθει ποιος ήταν στην πραγματικότητα ο ήρωας του «Απέραντου Γαλάζιου».