FreeCinema

Follow us
21.1114:00

Ελληνικό box-office: Όχι και τόσο… super «League».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι super ήρωες της DC δουλέψαν μάλλον κατώτερα των προσδοκιών, αλλά η αγορά κατάφερε να δει νούμερα… σχεδόν γιορτινά!

Από το πρώτο τετραήμερο του 2017 είχαμε να δούμε τα ταμεία να μετράνε περισσότερους από 200.000 θεατές! Τι χρειάστηκε γι’ αυτό; Ένα μάτσο από comic heroes της DC και μια Άγκαθα Κρίστι (με all-star καστ, επίσης). Κοινώς, οι δύο αυτές ταινίες (που υποψιάζεσαι…) αντιπροσώπευσαν το 60% επί του συνόλου της αγοράς, φέρνοντας κάποια χαμόγελα στους αιθουσάρχες, σε ένα τετραήμερο που είδε 206.306 ανθρώπους να επιλέγουν το σινεμά για την ψυχαγωγία τους. Αν ο «Καζαντζάκης» θα κρατήσει το… ηθικό των ταμείων σε υψηλό επίπεδο, θα το μάθουμε την ερχόμενη εβδομάδα.

Προφανώς και το «Justice League» ήταν η #1 επιτυχία του τετραημέρου, κόβοντας 62.658 εισιτήρια (από 153 οθόνες). Ας ξεκινήσουμε με μερικές συγκρίσεις έργων με… τους ίδιους πρωταγωνιστές. Το «Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» είχε ανοίξει με 122.784 εισιτήρια (από 208 οθόνες!) στα τέλη Μαρτίου του 2016. Η «Wonder Woman», φέτος τον Ιούνιο (με κάμποσες βροχές), είχε άνοιγμα μόλις 38.618 εισιτηρίων (από 159 οθόνες). Άρα, τούτη η «League» δεν ήταν και για κλάματα, όμως οι προσδοκίες δεν απέδωσαν, κάτι που συζητήθηκε εντονότερα στις ΗΠΑ. Μέχρι να βρει τι έφταιξε η DC, ας δούμε ότι η πρώτη μέρα του φιλμ στην Ελλάδα παραλίγο να ήταν και η καλύτερη, με το σύνηθες φαινόμενο των hardcore fans να συρρέουν με το που ανοίγουν οι πόρτες, για να μην φάνε τα περίφημα spoilers. Τα 17.485 εισιτήρια της Πέμπτης ήταν θαυμάσια, αλλά τα 19.255 του Σαββάτου έδειξαν ότι η ταινία δεν έκανε «γκελ» σε άλλου είδους θεατές, περιορίζοντας την εισπρακτική δυναμική του «Justice League». Το μερίδιο της Αθήνας (58 οθόνες) ήταν απόλυτα ισορροπημένο, στα 31.143. Από ολόκληρη την Ελλάδα, οι 3D προβολές προτιμήθηκαν από 8.816 θεατές (σε 36 οθόνες), ενώ οι ATMOS προβολές (σε 4 οθόνες) έφεραν 2.849 (όχι κάτι το εντυπωσιακό κι εδώ). Βλέποντας και το σύνολο του sequel του «Thor» (που θα συναντήσουμε λίγο παρακάτω), βγαίνει ένα κάποιο συμπέρασμα κόπωσης για το σχετικό genre. Ποιος μπορεί να αδικήσει το κοινό εδώ;

Το αξιοθαύμαστο γεγονός της εβδομάδας ήταν το κράτημα (-16%!) που είχε το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» (φωτό), κόβοντας 58.950 εισιτήρια (από 90 οθόνες). Τα 23.762 από αυτά κόπηκαν μονάχα το Σάββατο (ακολουθεί η Κυριακή, με 18.293 εισιτήρια). Έτσι, το φιλμ στάθηκε ως η μοναδική επιλογή για το adult κοινό που επιθυμούσε να βγει και να διασκεδάσει (αποκλειστικά) στο σινεμά με μια κλασική ιστορία μυστηρίου, από την πένα της κοσμαγάπητης Άγκαθα Κρίστι (μην ξεσκιστείτε να φέρνετε επανεκδόσεις διασκευών των βιβλίων της το καλοκαίρι, το «Έγκλημα στο Νείλο» είχε πάει χάλια στο τέλος εκείνης της σεζόν, το 2016). Να προσθέσω ότι η Αθήνα ήταν πιο δυναμική σε παρουσίες, με 34.137 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Είναι το φιλμ που θα δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα (και σε αίθουσες, λογικά) από τον επερχόμενο «Καζαντζάκη». Ήδη εξαιρετικό το σύνολο, όμως, στα 173.734 εισιτήρια! Στο #3, με σχετικά συγκρατημένη πτώση (-38%), συναντάμε «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη, που έκοψε 13.915 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Πάντα στο ίδιο pattern, με δυνατό Σάββατο (5.014) και σχεδόν ισάξια Κυριακή (4.369). Σύνολο στα 172.732 εισιτήρια, αρκετά χαμηλότερα από αυτό που περιμέναμε όλοι. Η διακοσάρα είναι εξασφαλισμένη, μένει να δούμε κατά πόσο θα την ξεπεράσει, καθώς το φιλμ του Γιάννη Σμαραγδή στοχεύει σε παρόμοιο target group. Στο #4, το animated «Μια Χαρούμενη Οικογένεια» έκοψε 11.062 εισιτήρια (από 83 οθόνες), σημειώνοντας άνοδο (!) της τάξης του 19% (σύνολο στα 21.410), ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Thor: Ragnarok» με 10.006 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Πτώση γύρω στα 64%, αναμενόμενη λόγω «Justice League», αλλά μπορεί να καταλάβει κανείς (και από τις απώλειες σε αίθουσες) το πόσο σύντομος είναι πια ο βίος τέτοιων ταινιών στα ελληνικά ταμεία (βρισκόμαστε μόλις στην τρίτη εβδομάδα προβολής του φιλμ!). Σύνολο στα 150.709 εισιτήρια.

Το «Saw: Legacy» δεν είχε κολασμένη πτώση (-39%), ελλείψει εναλλακτικής πρότασης στο genre ίσως, με 7.802 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Έχει φτάσει τα 32.985 εισιτήρια σε έντεκα μέρες προβολής. Στο #7, «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» (φωτό) σημείωσε μια μικρή άνοδο (+5%), αρκετά δυσανάλογη, όμως, σε σχέση με την αύξηση των οθονών του (από το limited release των 8 πέρασε στις 25). 4.915 εισιτήρια (από 18 οθόνες) στην Αθήνα, 768 (από 2 οθόνες) στη Θεσσαλονίκη και «ποδαρικό» για το υπόλοιπο Ελλάδας (και 5 οθόνες) το οποίο προσέλκυσε 1.392 θεατές. Στα 30.248 το σύνολο των εισιτηρίων μέχρι στιγμής. Σαφώς κατώτερη καριέρα από εκείνη του «Αστακού» στα ταμεία. Στο #8 έκανε ντεμπούτο το «Happy End» του Μίκαελ Χάνεκε, με 6.591 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Συρρικνώνεται, προφανώς, το κοινό του σκηνοθέτη, αν σκεφτούμε το άνοιγμα της «Αγάπης» (9.733), το 2012. Εκείνο το φιλμ είχε εντονότερο «πουσάρισμα» από την κριτική, είχε φήμη βραβείων, αλλά και θέμα λιγότερο δελεαστικό για ένα κάπως πιο ευρύ κοινό (από εκείνο του αυστηρού art-house). Και είχε χρειαστεί… 24 εβδομάδες για να πιάσει το σύνολο των 57.856 εισιτηρίων. Σήμερα, αν πιάσει τα μισά, θα μιλάμε για σχετική επιτυχία. Τέλος, δύο παιδικές ταινίες κλείνουν το top 10: το «Νάνος στο Σπίτι» με 5.520 εισιτήρια (από 57 οθόνες και σύνολο στα 22.320) και το «Ninjago» από το franchise των LEGO movies με 4.910 εισιτήρια (48 οθόνες και σύνολο στα 45.719).

Συμπληρωματικές παρατηρήσεις. Το opening του «Stronger»… «έκλεισε κάστρα» (που λέμε και στην αγορά), με άνοιγμα 2.877 εισιτηρίων (από 18 οθόνες), το – διόλου – «Success Story» του Νίκου Περάκη βρίσκεται στα 24.102 (τραγωδία), το «Εγώ ο Απαισιότατος 3» ξεπέρασε την τρακοσάρα… θρίλερ (302.285 εισιτήρια) και το «Blade Runner 2049», όπως είχα προβλέψει, δεν πιάνει με τίποτα την κατοστάρα (95.922 εισιτήρια).