FreeCinema

Follow us
04.0217:00

Ελληνικό box-office: Σαρωτικός ο αστυνόμος Μπέκρας!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Χαλβάη 5-0» του Μάρκου Σεφερλή ήταν το σίγουρο hit που έκανε ποδαρικό στο πλαίσιο του αναμενόμενου. Προφανώς μεγάλο.

Παραμένει σε υψηλά επίπεδα η κίνηση της κινηματογραφικής αγοράς. 178.843 εισιτήρια κόπηκαν το περασμένο τετραήμερο (έναντι των 109.999 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι), με την ελληνική κωμωδία «Χαλβάη 5-0» να κάνει ένα αναμενόμενα μεγάλο opening και να «θερίζει» στην κορυφή. 75.671 θεατές (από 110 οθόνες). Μαθαίνοντας (στο περίπου) τα εισιτήρια της πρώτης μέρας (14.046) την Πέμπτη το βράδυ, υπολόγιζα ένα ελαφρώς μεγαλύτερο ξεκίνημα, δηλαδή ένα σύνολο της τάξης των ογδόντα plus χιλιάδων εισιτηρίων. Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Μάρκου Σεφερλή σε πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν ένα σχετικό «πείραμα», καθώς ο κωμικός ηθοποιός μπορεί να έχει τις στρατιές των θαυμαστών του στο θέατρο, όμως εδώ μιλάμε για έναν… άλλο κόσμο. Σε πρώτο επίπεδο, ο Σεφερλής έδειξε ότι μπορεί να προσελκύσει μαζικά και με προορισμό τα κινηματογραφικά ταμεία.

Σε σχέση με το είδος της, η «Χαλβάη 5-0» έκανε το ενδέκατο μεγαλύτερο άνοιγμα ελληνικής κωμωδίας από τα τέλη της δεκαετίας του 90 μέχρι σήμερα! Ήρθε, δηλαδή, πολύ κοντά στο πρώτο τετραήμερο των ταινιών «Το Γαμήλιο Party» (76.184 εισιτήρια, από 96 οθόνες, στα μέσα Γενάρη του 2008), «Ο Ηλίας του 16ου» (76.841 εισιτήρια, από 95 οθόνες, στα τέλη Νοεμβρίου του 2008) και «I ♥ Karditsa» (77.246 εισιτήρια, από 54 οθόνες, στα μέσα Γενάρη του 2010), ενώ εγώ περίμενα ότι θα προσεγγίσει το «Straight Story» (81.581 εισιτήρια, από 102 οθόνες, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2006). Αναλυτικά, το φιλμ του Σεφερλή συνέχισε με 13.682 την Παρασκευή, εκτινάχτηκε (προφανέστατα) στα 27.046 το Σάββατο, αλλά δεν είχε μία εξίσου δυνατή Κυριακή (20.897). Στο σύνολο του τετραημέρου, το μερίδιο της Αθήνας ήταν 31.063 εισιτήρια (από 34 οθόνες), άρα μέτρα υπόλοιπο Ελλάδας στα 44.608 (από 76 οθόνες). Τα σχόλια είναι αρκετά διχαστικά. Το φανατικό κοινό του Σεφερλή δεν δείχνει να καταλαβαίνει (!) απόλυτα το χιούμορ, κάποια μερίδα θεατών που μπήκαν από περιέργεια (και μόνο) ή για την «καλτίλα» του πράγματος βγαίνουν αγανακτισμένοι, ενώ είναι έντονη η γκρίνια (κυρίως από επαρχία) για τη μεγάλη διάρκεια του φιλμ. Δεν προβλέπω ανησυχητικά υψηλή πτώση προσέλευσης το δεύτερο τετραήμερο, καθώς δεν εμφανίζεται κάτι ανταγωνιστικό τού target group του Σεφερλή (ή της κωμωδίας ευρύτερα). Με απλούς υπολογισμούς (και γνωρίζοντας και τα εισιτήρια που έκοψε χθες), πάντως, η πρώτη εβδομάδα προβολής κλείνει στα 120.000+. Ένα τρακοσάρι το πιάνει. Λογικά. Όλα θα κριθούν από το κράτημα (ή μη) του επερχόμενου τετραημέρου.

Φυσικά, στο #2 συναντάμε την «Ευτυχία» (φωτό) που ξεκίνησε την έβδομη εβδομάδα προβολής της με πτώση 38% μονάχα, για να κόψει 19.762 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Το ελληνικό crowd-pleaser της φετινής σεζόν συγκεντρώνει ακόμη υπολογίσιμα νούμερα θεατών το weekend (7.100 και 6.176, αντίστοιχα), με το σύνολο να έχει φτάσει τα 610.878. Μήπως αρχίζει να «κινδυνεύει» ο Παπακαλιάτης; Στο #3, το οσκαρικών προθέσεων «1917» έπαθε καθίζηση της τάξης του -44% περίπου, κόβοντας 15.783 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Πρώτο το σαββατόβραδο (6.374), τυπικά. Αναπάντεχα μεγάλη η επιτυχία αυτού του πολεμικού δράματος που έχει ήδη κόψει 204.855 εισιτήρια στην Ελλάδα. Από την άλλη, καθόλου καλά δεν ξεκίνησαν οι «Gentlemen» του Γκάι Ρίτσι, με 15.095 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Μονάχα το Σάββατο (5.175) είδαν τα ταμεία ένα αξιοπρεπές νούμερο. Πάλιωσε τούτο το genre, πόσω μάλλον όταν ένας πρωτεργάτης του δεν δύναται (καν) να το ανανεώσει. Το top 5 συμπληρώνει το οικογενειακού ενδιαφέροντος «Ντουλίτλ» (-147%), με 8.628 (από 84 οθόνες). Μεγαλύτερο η προσέλευση του Σαββάτου (3.960), αφού την Κυριακή ο καιρός ευνοούσε τις βόλτες έξω…

Είναι προφανές πως οι γονείς αρπάξανε τα παιδιά τους και… δεν πήγανε σινεμά το περασμένο τετραήμερο, αφού η μοναδική άλλη παιδική ταινία στην πρώτη δεκάδα είναι το «Ενωμένες Πατούσες» (-26%), με 6.477 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Περιέργως, εδώ δούλεψε λίγο καλύτερα η Κυριακή (3.134). Ασθενικό στα 16.551 το σύνολο. Ο «Τζότζο» υποχωρεί βιαίως (-48%) στο #7, με 5.788 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Σύνολο στα 22.665. Δεν έπιασε το «χιούμορ» του Τάικα Γουαϊτίτι. Στο #8 έχουμε το ντεμπούτο του art(s)y (fartsy) «Φάρου» (φωτό), που έσκισε αναλογικά, κόβοντας 4.722 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Τα 985 προήλθαν από έναν κινηματογράφο της Θεσσαλονίκης. Από τα υπόλοιπα, αυτό σε screen average (το οποίο σπάνια με απασχολεί και δεν βγάζει καν νόημα σε ευρύτερης διανομής releases, αλλά σε τέτοιο αριθμό μονών αιθουσών μπορεί να υποστηρίξει ουσιαστικά συμπεράσματα) σημαίνει ότι το κάθε σινεμά της Αθήνας έκοψε περίπου 1.245 εισιτήρια έκαστο, με ημερήσιο μέσο όρο τα 311 εισιτήρια! Όταν σήμερα οι περισσότεροι κινηματογράφοι αγωνιούν ημερησίως για να μετρήσουν ένα σύνολο που θα ξεπερνά το κατοστάρικο, εδώ μιλάμε για μικρό κατόρθωμα! Φυσικά, το σαββατόβραδο (1.789) ξεχώρισε (με διαφορά). Ο τίτλος αφορά αυστηρά το art-house κοινό και, αν παραμείνει σε ένα παρόμοια μικρό κύκλωμα αιθουσών, μπορεί να έχει διάρκεια. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι μεγαλύτερες ήττες ποσοστιαίας πτώσης του τετραημέρου, το θρίλερ τρόμου «Η Γκουβερνάντα» (-69%) με 3.604 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και 22.748 στο σύνολο (όχι κακό αναλογικά με το χάλι τού φιλμ), και το sequel των «Bad Boys» (-66%) με 3.128 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και 38.646 στο σύνολο (όχι όπως Αμερική…). Just for the record, το «weird» ελληνικό «Cosmic Candy» έκανε παρθενική εμφάνιση στο #23, κόβοντας 587 εισιτήρια (από 2 οθόνες). 515 στην Αθήνα, 72 στη Θεσσαλονίκη. Από το πρώτο location, κρατάμε τα εισιτήρια Παρασκευής (149) και του Σαββάτου (192) ως πιο «ανεκτά».