FreeCinema

Follow us
09.1019:00

Ελληνικό box-office: Έγινε «Αυτό» που περιμέναμε…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, «Το Αυτό» διατήρησε με μεγάλη ευκολία την πρωτιά του, αφήνοντας τους διχασμένους θεατές του «Blade Runner 2049» να αναρωτιούνται… γιατί συνέβη όλο αυτό; Παραδόξως, τον ίδιο προβληματισμό είχαν και στις ΗΠΑ…

Τα καλά νέα είναι ότι συνολικά τα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία συγκράτησαν τις δυνάμεις του αντίστοιχου περσινού τετραημέρου (135.930 εισιτήρια), οδηγώντας 135.370 θεατές στις αίθουσες (ή και ελάχιστα θερινά που έχουν παραμείνει ανοιχτά). Καλά και… ολίγον κακά είναι τα νέα για «Το Αυτό», το οποίο παρέμεινε στο #1 του box-office, αλλά με πτώση (-54%) μεγαλύτερη του επιδιωκόμενου (αν και σχετικά λογική για φιλμ του είδους). 46.502 εισιτήρια (από 116 οθόνες), λοιπόν, με το σαββατόβραδο να σκίζει (17.986) και την Αθήνα (26.040 από 46 οθόνες) να έχει πια το προβάδισμα. Οι προβολές στις αίθουσες με ATMOS είχαν ικανοποιητικά κράτημα, στα 3.365 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Το φιλμ έχει ήδη ξεπεράσει τη διακοσάρα (202.284 εισιτήρια σε έντεκα μέρες!) και ο στόχος του τώρα είναι τα 300.000 εισιτήρια. Δεν θα έλεγα ότι είναι δύσκολος, αφού ο μοναδικός του αντίπαλος από την ερχόμενη Πέμπτη είναι ο «Χιονάνθρωπος» του Τόμας Άλφρεντσον, ένα σαφώς πιο adult θρίλερ που βασίζεται σε βιβλίο του εμπορικότατου (και στη χώρα μας) Τζο Νέσμπο. Θα είναι η top ταινία του τετραημέρου, με σαφώς δυνατό άνοιγμα, αλλά η «πιτσιρικαρία» θα εξακολουθήσει να δίνει το παρών και στο «Αυτό». Ή μήπως όχι;

Τα κακά νέα (και στην Ελλάδα) αφορούν στο άνοιγμα του «Blade Runner 2049», που ξεκίνησε μέτρια με 31.814 εισιτήρια (από 111 οθόνες). Η ανησυχία ξεκίνησε από την Πέμπτη (6.382 εισιτήρια), η Παρασκευή δεν ήταν καλή (5.563), το Σάββατο αυξήθηκε ικανοποιητικά (11.153) και η Κυριακή ήταν αξιοπρεπής (8.716), τηρουμένων των αναλογιών. Συντριπτική η προτίμηση του αθηναϊκού κοινού (20.697 εισιτήρια, από 52 οθόνες), απογοήτευση οι προσέλευση στις προβολές των ATMOS (1.880 εισιτήρια, από 4 οθόνες). Η μεγάλη (σχεδόν τρίωρη) διάρκεια της ταινίας στάθηκε σοβαρό εμπόδιο, σημαντική μερίδα θεατών βαρέθηκε ή κουράστηκε από τους ρυθμούς της, με αποτέλεσμα το word of mouth να είναι αποτρεπτικό για τους μη fans του sci-fi ή του original. Το φιλμ δεν άγγιξε το νεαρότερο κοινό, όπως συνέβη και στην Αμερική, άλλωστε. Εκεί, το 63% του κοινού ήταν μεγαλύτερο από την ηλικία των 35 ετών (με τους άνδρες να φτάνουν το 71%)! Στο εξωτερικό, ήδη μιλάνε για εισπρακτική αποτυχία, που μόνο η ασιατική αγορά ίσως μπορέσει να διασώσει (προ ετών το είχαμε δει να συμβαίνει για το «Pacific Rim»). Για τη χώρα μας, το άνοιγμα ήταν παρόμοιο με εκείνο του «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», που είχε κόψει 31.196 εισιτήρια στα μέσα Μάϊου του 2015. Το φιλμ του Τζορτζ Μίλερ έφτασε τα 118.382 εισιτήρια. Η ταινία του Ντενί Βιλνέβ δύσκολα πιάσει τα 100.000, όμως. Μια τελευταία επισήμανση: το «Blade Runner 2049» είχε συντριπτική υποστήριξη από την ελληνική κριτική, η οποία (εκτός από εμένα) το αξιολόγησε αρκετά πλουσιοπάροχα, σκορπίζοντας παντού τετράστερες και πεντάστερες κριτικές. Το άνοιγμα που συναντήσαμε σήμερα δηλώνει ξεκάθαρα ότι αυτά που γράφονται καθόλου δεν αφορούν τους αναγνώστες ή εκείνους που σκέφτονται να πάνε σινεμά και δεν ανήκουν στην (αστεία αποκαλούμενη) «σινεφίλ» μειονότητα.

Σχετικά εντυπωσιακό το γεγονός ότι το «Εγώ ο Απαισιότατος 3» βρίσκεται στο #3, στην έκτη εβδομάδα προβολής του, κόβοντας 11.058 εισιτήρια (από 69 οθόνες), με πτώση μόλις 28%. Στις εβδομάδες που ακολούθησαν από την πρεμιέρα του, έχουν διανεμηθεί και άλλες animated ταινίες, οι οποίες βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις του top 10 (μια από αυτές, μάλιστα, σε ντεμπούτο!). Το σύνολο που έχει φέρει μέχρι στιγμής ο κύριος Γκρου και τα Minions του είναι τα 265.599 εισιτήρια. Στο #4 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο γαλλικό φιλμ «Η Λιακάδα Μέσα μου» (φωτό), με αναπάντεχα ικανοποιητικά εισιτήρια (7.640, από 10 οθόνες). Καλές κριτικές και η παρουσία της Ζιλιέτ Μπινός, μάλλον έκαναν τις γυναίκες να βγουν και να πάνε σινεμά το Σάββατο (3.136 εισιτήρια). Και ιδού το αποτέλεσμα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η ταινία των «Emoji», με 7.059 εισιτήρια (από 76 οθόνες) και σύνολο στα (λιγοστά για στουντιακό animation) 36.233.

Στο #6 (μόλις) έκανε την παρθενική της εμφάνιση η ταινία «My Little Pony» (φωτό), που παρά το ονομαστό franchise παιχνιδιών δεν κατάφερε να δελεάσει το target group των ανήλικων κοριτσιών, κόβοντας 4.452 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Τουλάχιστον δεν ήταν εξωφρενικός ο αριθμός των αιθουσών. Καλύτερη μέρα ήταν η Κυριακή, με 2.102 εισιτήρια. Στο #7, ντεμπούτο για την περιπέτεια δράσης «Ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών», η οποία δεν προβλήθηκε για τους δημοσιογράφους και… ποιος χέστηκε, γενικά! Λες και θα επηρεάζαμε (με πιθανές αρνητικές κριτικές) τους 4.441 θεατές (από 27 οθόνες) που πήγαν για το genre και το χαβαλέ (και μόνο). Από το #8, το prequel της «Annabelle» εξακολουθεί να μαζεύει το κατιτίς του, κοινώς 3.793 εισιτήρια (από 15 οθόνες), με καλό σύνολο στα 138.319. Διόλου καλά τα 48.440 που έχει ήδη κόψει το sequel του «Kingsman», από την άλλη. Το τετραήμερο που μας πέρασε έκοψε 3.542 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Τέλος, στο #10 βρίσκουμε το «American Assassin» με 2.942 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και ένα άσχημο σύνολο στα 14.802.

Κάτω από το top 10 ξεκίνησαν τα νέα φιλμ «Μια Φανταστική Γυναίκα» (με 2.224 εισιτήρια, από 6 οθόνες), «Επαναστάτης στη Σίκαλη» (με 2.150 εισιτήρια, από 26 οθόνες), «Wild Mouse» (816 εισιτήρια, από 6 οθόνες) και «Η Λεπίδα του Αθάνατου» (159 εισιτήρια, από 3 οθόνες). Ναι, σύνολα τετραημέρου για πρεμιέρες είναι αυτά.