FreeCinema

Follow us
02.1021:00

Ελληνικό box-office: Έγινε του… «Αυτού»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η επιτυχία της ταινίας «Το Αυτό» υπήρξε σαρωτική, καταφέρνοντας να τραβήξει το μαζικό ενδιαφέρον και του ελληνικού (κυρίως νεανικού) κοινού που ξεσάλωσε στα multiplex.

Για να καταλάβουμε το βάρος που σήκωσε «Το Αυτό» στα ταμεία, το αντίστοιχο τετραήμερο του 2016 είχαν κοπεί 96.839, ενώ το περασμένο φτάσαμε τα 173.419! Φυσικά, η εξήγηση εντοπίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε αυτό το δραματικό θρίλερ τρόμου που, έτσι κι αλλιώς, ξεσκίζει και στις ΗΠΑ και παγκοσμίως, άρα δεν αποτελεί έκπληξη η πέραση που (θα) είχε και εδώ. Το όνομα του Στίβεν Κινγκ μέτρησε (εάν το έργο δεν βλέπεται, δεν ισχύει το ίδιο…), το promo ήταν δυναμικό και σε μια εποχή που το νεανικό τηλεοπτικό κοινό προσκυνά σειρές σαν το «Stranger Things», το «πακέτο» απλά ήρθε… κι έκατσε. 101.387 εισιτήρια (από 167 οθόνες) το άνοιγμα! Και εδώ αξίζει να ανοίξω μια μικρή «παρένθεση».

Στο πλαίσιο της νέας σεζόν, είναι ευκόλως εννοούμενο ότι μιλάμε για το μεγαλύτερο άνοιγμα (πίσω του βρίσκεται μόνο ο τρίτος «Απαισιότατος» με 82.418 εισιτήρια, από 207 οθόνες). Αν, όμως, το δούμε σε ένα πλαίσιο έτους, τότε μιλάμε για το δεύτερο καλύτερο άνοιγμα του 2017 για την Ελλάδα, μετά το καλοκαιρινό σουξέ των «Πειρατών της Καραϊβικής» και της «Εκδίκηση του Σαλαζάρ» (φωτό), με opening στα 108.145 εισιτήρια (από 214 οθόνες). Για να συμπληρώσουμε και ένα top 5 της τρέχουσας χρονιάς, ακολουθούν τα «Fast & Furious 8: Μαχητές των Δρόμων» (92.976, από 187 οθόνες) και «Πενήντα Πιο Σκοτεινές Αποχρώσεις του Γκρι» (88.426 εισιτήρια, από 152 οθόνες).

Αναλυτικά, «Το Αυτό» έδειξε την ισχύ του από την πρώτη μέρα (24.249 εισιτήρια), είχε δυναμική και την Παρασκευή (21.320), σάρωσε το Σάββατο (32.561) και είχε καλό κράτημα (κοντά στο «ποδαρικό») την Κυριακή (23.257). Η Αθήνα δεν πέρασε το σύνολο της επαρχίας! 46.311 εισιτήρια (από 82 οθόνες) ήταν η σούμα της πρωτεύουσας. Οι (5) αίθουσες των Village με ATMOS τα πήγαν μια χαρά, κόβοντας 5.642 εισιτήρια. Το κοινό δεν έχει «χαλαστεί» από το φιλμ στην πλειοψηφία του, άρα θα πρέπει να περιμένουμε ένα γερό κράτημα στο ερχόμενο τετραήμερο, ενδεχομένως και την παραμονή του στην κορυφή, θέση για την οποία θα κοντραριστεί με το «Blade Runner 2049», που όμως έχει ένα δυνατό μειονέκτημα: διαρκεί 163 λεπτά! Ακόμη κι αν πιστέψουμε τις πρώτες αμερικανικές (και διθυραμβικές) κριτικές, το πρόγραμμα των προβολών του πολυαναμενόμενου sequel βγαίνει «κουτσουρεμένο», ενώ ως τίτλος μπορεί και να μην λέει τίποτα στη σημερινή πιτσιρικαρία (το 1982 είχε το βγει το original, και δεν ήταν και ο… «Πόλεμος των Άστρων»!). Επίσης, να θυμίσω πως το «Blade Runner» ήταν μια εισπρακτική… αποτυχία στην εποχή του!

Στο #2, το τρίτο μέρος του «Εγώ ο Απαισιότατος» (φωτό) διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια εισιτήρια (15.383, από 83 οθόνες) με το προηγούμενο τετραήμερο, έχοντας φτάσει τα 252.842 συνολικά. Στο #3, το επίσης animated και «παιδικό» αξιοπερίεργο της ταινίας των «Emoji» είχε μικρή πτώση (11.945 εισιτήρια, από 97 οθόνες και σύνολο στα 28.146), στο #4 καταποντίστηκε το sequel του «Kingsman» (9.206 εισιτήρια, από 54 οθόνες) και η πρώτη πεντάδα κλείνει με το prequel της «Annabelle», το οποίο υπέστη σκληρή ήττα πτώσης (9.150 εισιτήρια, από 35 οθόνες). Πολύ απλά, «θυσιάστηκε» για ν’ ανοίξει «Το Αυτό», αλλά έτσι κι αλλιώς θεωρείται ήδη επιτυχία με σύνολο στα 127.938 εισιτήρια.

Λιγότερο ενθουσιώδη τα πράγματα στις επόμενες θέσεις. Το πρωτοεμφανιζόμενο «American Assassin» βρέθηκε στο #6 με 7.184 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Απλά, αστοχία (το λέω ευγενικά…). Για τους πιο «περίεργους», τα 2.572 κόπηκαν το Σάββατο (η «καλύτερη» επίδοση). Στο #7, επίσης ντεμπούτο, το «120 Χτύποι το Λεπτό» (φωτό) δεν κατάφερε να κάνει ένα κάποιο breakthrough πέραν του αυστηρά art-house κοινού, κι ας είχε ένα δυναμικό promotion αλλά και ιδιαίτερα εγκωμιαστικές κριτικές. 3.367 εισιτήρια (από 7 οθόνες στην Αθήνα και 2 στην υπόλοιπη Ελλάδα). 1.497 εισιτήρια κόπηκαν το Σάββατο, που είδε απότομη διόγκωση σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες. Τα μόλις 213 εισιτήρια της «φεστιβαλικής» Θεσσαλονίκης θα πρέπει να προβληματίσουν. Προφανώς, το φιλμ «πλήρωσε» το τίμημα του θέματός του (το AIDS κι ο ακτιβιστικός αγώνας ενημέρωσης γι’ αυτό στη δεκαετία του ’90), κάτι που βλέπουμε να συμβαίνει συχνά με ταινίες που πραγματεύονται ασθένειες και κάθε μορφής αναπηρία (για να μην πω και το άλλο με τους μαύρους…). Υποθέτω ότι θα ζοριστεί να πιάσει τα 10.000 εισιτήρια. Θα εξαρτηθεί και από την αντοχή της διάρκειάς του στα σινεμά.

Ολοκληρώνουμε με τα #8 («American Made» στα 2.920 εισιτήρια, από 13 οθόνες, με σύνολο στα 62.226), #9 («Ο Γιος του Μεγαλοπατούσα» στα 2.532 εισιτήρια, από 27 οθόνες, με σύνολο στα 38.663) και #10 («Δουνκέρκη» στα 2.405 εισιτήρια, από 18 οθόνες, με σύνολο στα 196.676). Για το τελευταίο, η διακοσάρα έχει γίνει σκέτο θρίλερ!