FreeCinema

Follow us
26.0912:00

Ελληνικό box office: Πόσο πιο… scary;


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Annabelle» συνέχισε να σπέρνει τον τρόμο από την κορυφή, αφήνοντας πίσω της μια παγωμάρα… ακόμη πιο τρομακτική.

Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, η έξοδος εννέα «νέων» ταινιών την περασμένη Πέμπτη δεν έβγαλε τα πλήθη με αλαλαγμούς στους δρόμους και προορισμό τα κινηματογραφικά ταμεία. Τα 122.464 εισιτήρια που συγκεντρώσαμε στην… επίσημη σούμα του προηγούμενου τετραημέρου έπεσαν στα 109.279 και αν δεν εμφανιζόταν «Το Αυτό» τούτη την Πέμπτη, θα είχαμε θρήνους στο box-office. Ακόμη πιο θλιβερό ήταν το γεγονός ότι από αυτά τα εννέα φιλμ κανένα δεν κατάφερε να ανατρέψει την πρωτιά του prequel της «Annabelle», το οποίο παρουσίασε ένα στοιχειωδώς γερό κράτημα (-39%), κόβοντας 27.598 εισιτήρια (από 88 οθόνες). Η μοιρασιά τους σε ολόκληρο το τετραήμερο ήταν αρκετά καλή, με το Σάββατο (9.332) να ξεχωρίζει, προφανώς. Τα 12.689 προήλθαν από τα αθηναϊκά ταμεία (και 32 οθόνες), με την επαρχία να παίρνει το προβάδισμα (οι 56 οθόνες το εξηγούν μερικώς). Στα 101.669 το σύνολο μέχρι στιγμής, το franchise καλά κρατεί, αλλά… ό,τι πρόλαβε πρόλαβε διότι το ερχόμενο τετραήμερο έρχεται εκείνος ο clown!

Από την άλλη, καθόλου καλό το ποδαρικό του sequel του «Kingsman», που έκανε ντεμπούτο στο #2. Η πρώτη ταινία είχε ανοίξει με τριήμερο preview screenings τον Φλεβάρη του 2015, κόβοντας 4.074 εισιτήρια. Περιέργως, το word of mouth δεν είχε κάνει και κανένα θαύμα, αφού το τετραήμερο που ακολούθησε κόπηκαν μόλις 12.464 εισιτήρια, με το φιλμ να κλείνει καριέρα στο απίστευτα απογοητευτικό νούμερο των 51.702, σκανδαλώδες για τόσο διασκεδαστική και mainstream παραγωγή. Σήμερα, τα 19.406 εισιτήρια (από 112 οθόνες) μπορεί να δείχνουν μια κάποια βελτίωση για το franchise, αλλά στην πραγματικότητα μιλάμε περί ήττας. Ανεξήγητης και πάλι. Ο «Χρυσός Κύκλος» έδειξε πως δεν θα τραβήξει από την πρώτη μέρα (4.577) και έτσι το Σάββατο (6.825) δεν ήταν απογειωτικό. Από το σύνολο, τα 11.768 εισιτήρια κόπηκαν στην Αθήνα (από 57 οθόνες), άρα η επαρχία δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα. Τι φοβάται το ελληνικό κοινό και παραγνωρίζει την ψυχαγωγική αξία των «Kingsman» movies, δεν θα μάθουμε ποτέ…

Στο #3 βρίσκεται το… τρίτο μέρος των περιπετειών εκείνου του «Απαισιότατου» Γκρου (φωτό), με περιορισμένη πτώση (-30%) και 16.345 εισιτήρια (από 90 οθόνες). Τα 7.497 κόπηκαν την Κυριακή, άρα επιστρέφουμε στις κλασικές οικογενειακές συνήθειες. Σύνολο στα 235.092 και θα συνεχίζει, αργά αλλά σταθερά στην προσπάθειά του να αγγίξει την επιδιωκόμενη τρακοσάρα. Λίγη από τη δόξα του μπόρεσε να κλέψει η ταινία των «Emoji», αυτό το αλλοπρόσαλλο κατασκεύασμα που πραγματικά με προβλημάτισε και καθόλου δεν το αντιμετωπίζω ως ταινία για παιδιά (οι μεγάλοι, δε, πρέπει να χρειάστηκαν ψυχανάλυση μετά από αυτό το χάλι…). Ντεμπούτο στο #4, με 14.163 εισιτήρια (από 116 οθόνες). 6.189 εισιτήρια από το Σάββατο, την καλύτερη μέρα του. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με τη «Δουνκέρκη» και μικρή πτώση, πια (-37%), αφού ακόμα συζητιέται το έργο και… τα καινούργια δεν είναι ούτε για να περάσεις απέξω! 5.197 εισιτήρια (από 36 οθόνες) και το σύνολο να σέρνεται προς τη διακοσάρα (191.239).

Στο #6, το «American Made» (φωτό) χάνει (άδικα) ισχυρές δυνάμεις (-58%), βγάζοντας περίεργα συμπεράσματα που δεν αφορούν μόνο τον «ανθρωποδιώκτη» τού Τομ Κρουζ, τελικά. 4.921 εισιτήρια (από 27 οθόνες) και ολίγον χαμηλότερο των προσδοκιών σύνολο στα 56.953. Ειλικρινά, απορώ με τις διαθέσεις των Ελλήνων θεατών μερικές φορές… Στο #7 εμφανίζεται για πρώτη φορά ο «Leatherface», μια αποτυχημένη «σφήνα» του προγραμματισμού για το είδος του σινεμά τρόμου (γιατί μια εβδομάδα μετά την «Annabelle» και μια πριν από «Το Αυτό»;), κόβοντας 4.661 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Περίπτωση #fail. Στο #8 έπεσε απότομα (-65%) το «Βικτωρία & Αμπντούλ», κυρίως εξαιτίας της αντίστοιχης αλλαγής του καιρού, που έριξε την προσέλευση στα θερινά σινεμά, εκεί όπου κυριάρχησε την πρώτη του εβδομάδα το φιλμ. 4.391 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και σύνολο στα 22.710. Στο #9 βρίσκουμε το τελευταίο new entry στη δεκάδα, το ισπανόφωνο θρίλερ «Στο Τέλος του Τούνελ», με 3.291 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Τα 1.621 προήλθαν από το Σάββατο. Προφανώς, το κοινό είχε εξαντλήσει τα φετινά αποθέματα αντοχής του στο θριλεράκι παρόμοιας προέλευσης. Του χρόνου ξανά, μην ξεχάσουν όλοι οι διανομείς να πάρουν ό,τι βρουν από Ισπανία και Αργεντινή… Κλείνουμε με το animated «Ο Γιος του Μεγαλοπατούσα», που «τσίμπησε» ακόμη 1.982 εισιτήρια (από 35 οθόνες) και έχει φτάσει τα 35.956. Άμα δεν παίζει studio από πίσω, δεν «ψήνεται» εντελώς ο γονιός για το παιδικό, είναι η αλήθεια. Αυτά – περιμένοντας… «Το Αυτό»!