FreeCinema

Follow us
17.1021:00

Ελληνικό box-office: «Inferno»… αλλά όχι και ολοκαύτωμα.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Inferno» αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του mainstream κοινού για σινεμά, αλλά ο καθηγητής Ρόμπερτ Λάνγκτον βγαίνει λαβωμένος κάνοντας τη σύγκριση με το παρελθόν…

Έχουμε μια δημοφιλέστατη και στην Ελλάδα σειρά βιβλίων, τα οποία δημιούργησαν ένα κινηματογραφικό franchise εξίσου επιτυχημένο εμπορικά. Προφανώς και περιμέναμε να δούμε το «Inferno» στην κορυφή του box-office γι’ αυτό το τετραήμερο. Τα νούμερα ήταν καλά (81.368 εισιτήρια, από 132 οθόνες, με το 49% της αγοράς!). Το βασικό ερώτημα εδώ, όμως, είναι… πόσο καλά σε σχέση με τα προηγούμενα φιλμ; Υπό αυτή την οπτική και συγκρίνοντας με το παρελθόν, τα νέα δεν είναι και τόσο καλά.

INFERNO

Στα μέσα του Μάη του 2006, ο «Κώδικας Da Vinci» έκοψε 177.811 εισιτήρια στο πρώτο του τετραήμερο, με «ποδαρικό» Πέμπτης στα 47.625! Η καριέρα της ταινίας έληξε στο ελληνικό box-office με 662.652 εισιτήρια! Φυσικά, αυτά τα πράγματα δεν επαναλαμβάνονται σήμερα. Και ουδείς τολμά να μπει και στο σκεπτικό των εισπράξεων σε νόμισμα, συγκρίνοντας με ένα σήμερα φορτωμένο με κάθε λογής προσφορές στα εισιτήρια. Ο τζίρος θα μείωνε ακόμη περισσότερο την πραγματική αξία αυτού που βλέπουμε με μια καλοπροαίρετη αφέλεια… Οι «Πεφωτισμένοι» ακολούθησαν στα μέσα του Μάη του 2009, με σύνολο τετραημέρου στα 115.323 εισιτήρια και άνοιγμα πρώτης μέρας στα 20.535 (σύνολο καριέρας στα 413.737 εισιτήρια). Κοινώς, αν και το «Inferno» πέτυχε το πέμπτο μεγαλύτερο άνοιγμα ταινίας για το 2016 (μέχρι στιγμής), τα εισιτήριά του είναι πεσμένα κατά 30% σε σχέση με το άνοιγμα των «Πεφωτισμένων».

The Accountant

Κάτω από το «μικροσκόπιο» τώρα. Η Πέμπτη (16.326 εισιτήρια) έδειξε ότι το «Inferno» θα πάει καλά, τηρουμένων των αναλογιών της αγοράς σήμερα. Το Σάββατο πήγε καλπάζοντας (28.889 εισιτήρια) και η Κυριακή διατήρησε υψηλά ποσοστά (21.725). Η Αθήνα υπερίσχυσε (43.374), ενώ καλά πήγαν και οι Atmos προβολές (3.699 εισιτήρια, από 4 οθόνες). Το ερώτημα είναι… πόσο θα κρατήσει η επιτυχία; Το κοινό ακούγεται διχασμένο, οι φίλοι τού βιβλίου γκρινιάζουν για πολλές αλλοιώσεις (που έχουν να κάνουν με την κορύφωση), άρα το word of mouth δεν θα είναι ισχυρό. Τα πάντα θα εξαρτηθούν από τη… «χαλάστρα» που θα κάνει «Ο Λογιστής» (φωτό) το ερχόμενο τετραήμερο. Εάν το φιλμ ακουστεί θετικά (είναι καλό, αλλά με τους Έλληνες κριτικούς ποτέ δεν ξέρεις…) και τραβήξει το κοινό που ζητά την περιπέτεια ή κάτι πιο ανάλαφρο από την απειλή μιας επιδημίας που θα εξοντώσει τον μισό πλανήτη, τότε η πτώση θα είναι σοβαρή. Δύσκολο στοίχημα το #1 για την επόμενη Δευτέρα!

THE GIRL ON THE TRAIN

Στο #2 έπεσε το «Κορίτσι του Τρένου» (φωτό), οριακά χωρίς να λέμε ότι έφαγε τα μούτρα του (-43%), κόβοντας 18.388 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Στις 75.892 το σύνολο των εισιτηρίων, πρόκειται για επιτυχία, προφανώς, έχοντας επιζήσει και του σκληρού ανταγωνισμού από άπειρα θρίλερ τα οποία εμφανίστηκαν προσφάτως στα σινεμά… μαζεμένα! Στο #3, οι «Πελαργοί» μαζεύουν το «χαρτί» από τις παιδικές προβολές του weekend, κόβοντας 16.217 εισιτήρια (από 103 οθόνες). Μόνο -25% η πτώση σε σχέση με το άνοιγμα του πρώτου τετραημέρου, με το σύνολο να βρίσκεται στα 41.990 εισιτήρια. Στο #4 παρέμεινε το «Μην Ανασαίνεις» με 6.734 εισιτήρια (από 31 οθόνες), χάνοντας ένα 37% από το πρώτο τετραήμερό του, σε καλά επίπεδα η πτώση, δηλαδή. Στα 27.601 εισιτήρια το σύνολο. Και η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με την έβδομη εβδομάδα παρουσίας του animated σουξέ «Ψάχνοντας την Ντόρι» στις πρώτες θέσεις του box-office, κόβοντας ακόμη 5.966 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Εδώ το σύνολο βρίσκεται στο διόλου αμελητέο νούμερο των 271.439 εισιτηρίων.

ELLE 2016

Στο #6 συναντάμε τη «Μις Πέρεγκριν» του Τιμ Μπέρτον, η οποία έχασε αρκετές αίθουσες και υποχώρησε κατά 51%, για να κόψει 5.301 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Χαμηλό το score των 49.778 εισιτηρίων για τέτοια ταινία, δυστυχώς. Ακολουθεί «Εκείνη» (φωτό) του Πολ Φερχούφεν με 5.137 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Για περίπτωση ταινίας που παίζεται σε ένα ελαφρώς πιο διευρυμένο arthouse κύκλωμα, η πτώση του 49% είναι ασυνήθιστη και μάλλον δηλώνει διχασμό των θεατών που ήδη παρακολούθησαν τούτο το τολμηρό θρίλερ. Τα 18.759 εισιτήρια του συνόλου είναι καλά, αλλά το φιλμ υποσχόταν σημαντικότερη δυναμική ταμειακά.

BACALAUREAT

Στο #8 έχουμε το animated φαινόμενο του «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε». Ένατη εβδομάδα παραμονής στο top 10 και η μικρότερη πτώση που συναντάμε σε αυτό για το τετραήμερο που μας πέρασε (μόλις -12%!). Έκοψε 4.241 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Το σύνολο των 188.010 εισιτηρίων απέχει αρκετά από εκείνο της «Ντόρι», αλλά είναι θαυμαστή η αντοχή της ταινίας, ειδικά δίπλα σε τέτοιο θηρίο ανταγωνισμού. Η ρουμάνικη «Αποφοίτηση» (φωτό) ήταν η μόνη από τις ανεξάρτητες ταινίες που έκαναν ντεμπούτο την περασμένη Πέμπτη και πέτυχε μια αξιοπρεπή θέση στη δεκάδα, χωρίς να καταφέρνει κάτι ουσιαστικό σε αριθμούς, όμως. 4.159 εισιτήρια (από 9 οθόνες, μάλλον υπερβολή) το άνοιγμα στο #9, αλλά όχι και αμελητέο για arthouse. Τέλος, ο animated «Κούμπο» αντέχει ακόμη και έκοψε 2.876 εισιτήρια (από 37 οθόνες), για να φτάσει τα αξιοπρεπή 29.251 (δεν ξεχνάμε ότι δεν είναι και το πιο «εύκολο» φιλμ του είδους του αυτή την περίοδο, όσο κι αν αρέσει).

Τα 165.533 εισιτήρια που κόπηκαν συνολικά στο τετραήμερο δεν απογείωσαν ακριβώς τα ταμεία και το τροπάρι με τις «αμέτρητες» νέες πρεμιέρες θα συνεχιστεί και την ερχόμενη Πέμπτη, με οκτώ φιλμ που θα προσπαθήσουν να δελεάσουν μερικές χιλιάδες κινηματογραφόφιλους (τείνει να γίνει άγνωστη λέξη) ή θα… βγουν για να βγουν, όπως λέω συχνά τελευταία. Εγώ φταίω (πάλι);