FreeCinema

Follow us
19.0617:00

Ελληνικό box-office: Πιο απίθανη προέκυψε… η βροχή.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel των «Απίθανων» είναι το προφανές #1, βασισμένο στην παντοδυναμία του ανήλικου καταναλωτή, σε ώρες που… ο μπαμπάς δεν βλέπει ποδόσφαιρο!

Ο ουσιαστικός πρωταγωνιστής του τετραημέρου, πάντως, ήταν… οι βροχές και ο απίστευτα άστατος καιρός (όχι παντελώς πρωτότυπο συμβάν για τούτον τον μήνα, αν ρωτάς κι εμένα) που έπληξε τα θερινά και τις κάμποσες… «κωμωδίες του καλοκαιριού», οι οποίες ακόμη και ασχέτως βροχοπτώσεων δεν έδειξαν να έχουν δυναμική για εισπρακτικό σουξέ. Τα 87.315 εισιτήρια που κόπηκαν (σε σχέση με τα 78.005 του προηγούμενου τετραημέρου) βασίστηκαν κυρίως επάνω σε επτά πρεμιέρες νέων φιλμ, με κάποια υποστήριξη από το συνεχιζόμενο sequel του «Jurassic World». Μοιρασμένα σε συνολικά είκοσι εννέα τίτλους (για τους οποίους έχουμε επίσημα στοιχεία ταμειακής πορείας), η εικόνα είναι σχεδόν τραγική.

Το άνοιγμα των «Απίθανων 2», λοιπόν, μπορεί να κινήθηκε στο πλαίσιο των εισιτηρίων του opening του τελευταίου «Jurassic», αλλά περιμέναμε σαφώς περισσότερα μιας και μιλάμε για animated ταινία, sequel παραγωγής της Pixar που είχε πέραση και στους μεγάλους, με περισσότερες οθόνες από τους δεινόσαυρους της προηγούμενης εβδομάδας. 38.784 η σούμα (από 175 οθόνες), με τον σκληρό πυρήνα της εξόδου τού κοινού να εντοπίζεται (φυσικά) στο ΣουΚου (14.206 και 12.959 εισιτήρια στις αντίστοιχες μέρες). Δεν είναι δίκαιες οι συγκρίσεις με το άνοιγμα του πρώτου μέρους, τον Νοέμβρη του 2004 (και πολλά τα χρόνια και εντελώς διαφορετική εποχή), όμως τούτο εδώ κινήθηκε γύρω στο 7% χαμηλότερα από το τότε opening. Η Αθήνα στήριξε περισσότερο, με 22.694 εισιτήρια (από 89 οθόνες). Θα έκοβε πολύ περισσότερα εάν είχε διανεμηθεί προς τα τέλη του Αυγούστου, όμως τις ερχόμενες εβδομάδες και καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού θα το βρίσκουμε στο top 10, σαν μια εγγυημένη ποιοτική πρόταση ψυχαγωγίας για τους μικρότερης ηλικίας θεατές. Όσο για τους μονίμως γκρινιάρηδες που απαιτούν περισσότερες προβολές στην αγγλική γλώσσα, από τις μόλις 6 οθόνες που έπαιξαν τους «Απίθανους» στην original version τους, 749 θεατές ανταποκρίθηκαν (πάντοτε διαμαρτυρόμενοι και για τις «κουλές» ώρες του προγραμματισμού).

Στο #2 υποχώρησε θεαματικά (-57%) η συνέχεια του «Jurassic World», κόβοντας 16.301 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Το Σάββατο (6.601) ήταν η καλύτερη μέρα του φιλμ, το οποίο έχει φτάσει τα 76.710 εισιτήρια ύστερα από έντεκα μέρες προβολής, δηλαδή αποδεικνύεται κατώτερο των προσδοκιών για τέτοιο ονομαστό franchise. Μάλλον θα κλείσει καριέρα γύρω στα 120.000 εισιτήρια. Στο #3, έκανε νέα είσοδο η «Διαδοχή» (φωτό), το δράμα (τρόμου) που δίχασε ιδιαίτερα το κοινό, με την πλειοψηφία της κριτικής να στηρίζει. Όσοι διάβασαν περί τίνος πρόκειται, μιλούν για ένα εξαιρετικό έργο το οποίο σχεδόν αψηφά το σινεμά των ειδών, όσοι πήγαν για την «τρομάρα» των jump scares… την πάτησαν άσχημα (και θορυβούσαν ενοχλημένοι σε κάμποσες προβολές, πράγμα που θα έπρεπε να αρχίσει να ελέγχεται από ιδιοκτήτες κινηματογράφων, πριν η καφρίλα αποτελειώσει τα δείγματα υπομονής των ανθρώπων που επιθυμούν ακόμη να κόβουν εισιτήρια για να βλέπουν ταινίες σε μεγάλη οθόνη…). 7.669 εισιτήρια (από 40 οθόνες) για το πρώτο τετραήμερο, με το weekend να παίρνει κεφάλι (2.900 και 1.956 εισιτήρια, αντίστοιχα). Καλά νούμερα για ένα αρκετά τολμηρό και αρτίστικο εγχείρημα που δεν αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα… καλοκαιρινού τίτλου, αλλά καλά έκανε και βγήκε τώρα, προτού πέσει στα χέρια των «τορεντάδων». Το γεγονός ότι συζητιέται έντονα ίσως του επιτρέψει να έχει κάποια αντοχή εβδομάδων.

Στο #4 έκαναν ποδαρικό τα «κορίτσια» του «Book Club» (φωτό), τα οποία μείνανε… αδιάβαστα, με 4.059 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Σχεδόν τέτοια εποχή πέρσι, η «Εκδίκηση με Στυλ» (περίπτωση… αρσενικού ΚΑΠΗ!) είχε ανοίξει με 17.008 εισιτήρια (από 50 οθόνες), για να αντιληφθείς καλύτερα την αστοχία του σήμερα… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η δραματική περιπέτεια «Μετά την Καταιγίδα» (-35%) με 3.396 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Δυνατό το κράτημα, για τρίτη εβδομάδα προβολής. Σύνολο στα 37.350 εισιτήρια. Ακολουθεί το «Deadpool 2» (-39%), με 3.029 εισιτήρια (από 23 οθόνες) και σύνολο στα 212.750, κοινώς μια από τις ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις του φετινού καλοκαιριού (διακοσάρα είναι ζήτημα να πιάσουν δύο ακόμη τίτλοι μέχρι τα μέσα του Αυγούστου…). Στο #7 βρίσκουμε την πρωτοεμφανιζόμενη γαλλική… «κωμωδία του καλοκαιριού», το «Πού θα Κοιμηθείς Απόψε;», με 2.812 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Ασχέτως βροχών, η ταινία έκοψε εντελώς αλλοπρόσαλλα εισιτήρια, ξεκινώντας με 623 την Πέμπτη, 1.179 την Παρασκευή, 695 το Σάββατο και 315 την Κυριακή. Λίγο το ποδόσφαιρο, λίγο οι βροχές (που συνήθως δεν επηρέαζαν τις βραδινές ώρες, οι συναυλίες του τριημέρου ήταν τίγκα στον κόσμο), λίγο η μυρωδιά από ψοφίμι που αποπνέει πλέον το είδος της γαλλικής «αρπαχτής» του καλοκαιριού και… ας αρχίσουν οι διανομείς να αλλάζουν ρεπερτόριο, επιτέλους!

Στο #8… σωριάστηκε (-73%!) το χιτάκι του προηγούμενου επταημέρου, το «Βασικός Ύποπτος», κόβοντας 2.439 εισιτήρια (από 28 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 16.094 μέχρι στιγμής. Στο φετινό καλοκαίρι, με τα τόσο πεσμένα standard, οτιδήποτε ξεπερνά το δεκαχίλιαρο… θα το βλέπουμε σαν επιτυχία! Τα έχω ξαναπεί και με έχουν αποκαλέσει και «εχθρό» των κινηματογράφων. Κατάλαβες; Οι φόλες της διανομής στο απυρόβλητο (#Delfinario), πάντα! Στο #9 έχουμε… ακόμη ένα γαλλικό ντεμπούτο κωμωδίας (Θεέ μου!), το «Μαμά από το Πουθενά», το οποίο τοποθετήθηκε στο… πουθενά όπου ανήκε, κόβοντας 1.940 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Τέλος, ακόμη πιο δραματική ήταν η πρώτη εμφάνιση του «Hotel Artemis» (φωτό) στο top 10, με 1.859 εισιτήρια (από 33 οθόνες)! Όσο για την άλλη… «κωμωδία του καλοκαιριού», το «10 Μέρες Χωρίς τη Μαμά», το άνοιγμα των 582 εισιτηρίων (από 10 οθόνες) ακούγεται ξεκάθαρα σαρκαστικό ως δήλωση…