FreeCinema

Follow us
15.0217:30

Ελληνικό box-office: Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, πιο χαμηλά…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, είτε λόγω πεσμένης προσφοράς δελεαστικών νέων τίτλων είτε λόγω Βαλεντίνου, όλη η αγορά το έριξε στην… Άντζυ Σαμίου!

Γκρίνιαζα την περασμένη Δευτέρα για τα 164.177 εκείνου του weekend. Τώρα που πέσαμε στα… 129.534, τι να πω; Το «ρουφάμε» και πορευόμαστε. Βρίσκοντας για τέταρτη φορά στην κορυφή του ελληνικού box-office την «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Με εξωφρενικά χαμηλά νούμερα, πια. 16.597 εισιτήρια στο τετραήμερο (από 53 οθόνες, έχασε καμία τριαντάρα από την προηγούμενη εβδομάδα), απώλεια εισπρακτικής δυναμικής της τάξης του 50% και σύνολο στα 289.996 εισιτήρια. Και, όχι, δεν ήταν τα… τρακτέρ που κατέβηκαν στο Σύνταγμα που εμπόδισαν τον κόσμο να βγει και να πάει σινεμά. Ήταν ο κάκιστος προγραμματισμός – «μπάζωμα» επτά νέων ταινιών, από τις οποίες… καμία δεν προσφερόταν για μαζική έξοδο! Περίπου…

How to be single

Το «Οδηγός για Singles» βγήκε με σωστό timing, ήταν η ταινία που μπορούσε να συγκεντρώσει λαό γυναικών, ερωτευμένα ζευγάρια, μέχρι και μπάκουρους με χιουμοριστική διάθεση αλλά… δεν τράβηξε όσο της έπρεπε. Τι έφταιξε; Οι αναίτια κάκιστες κριτικές; Το ότι το φιλμ δεν ομιλούσε την ελληνική και δεν κατανάλωνε… σοκολάτα; ‘Η ότι χθες, τη μέρα του Βαλεντίνου, οι περισσότεροι από τους άνωθεν προτίμησαν «ρομαντικά» τραπέζια με menu ή ποτάδικα; Αυτή η τόσο όμορφη κομεντί άνοιξε στη δεύτερη θέση με 10.774 εισιτήρια (από 38 οθόνες), πραγματικά άδικα.

Πάντως, έχει ενδιαφέρον να δούμε και σε νούμερα την επίδραση της χθεσινής «εορτής». Εάν εξαιρέσουμε τα παιδικά φιλμ που ενισχύονται τις Κυριακές, μονάχα τρεις ήταν η ταινίες οι οποίες είδαν τα εισιτήριά τους να αυξάνονται σε σχέση με το Σάββατο (κατά κανόνα, η Κυριακή παρουσιάζει πάντοτε πτώση). Ο «Οδηγός για Singles» ήταν σαφώς ευνοημένος (από τα 3.262 εισιτήρια του Σαββάτου πήγε στα 4.317 την Κυριακή), το «Ένας Άλλος Κόσμος» απέδειξε τη δύναμη της φήμης του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στους θεατές που αναζητούν μια ερωτική ιστορία ακόμη και στην ένατη (!) εβδομάδα προβολής της (από 2.683 πήγε στα 2.931), όσο για την περίπτωση των «Πενήντα Αποχρώσεων του Μαύρου» (από 2.102 σε 2.522)… μάλλον μιλάμε για κρετίνους που μπορεί να νόμισαν ότι πάνε να δουν την original μεταφορά του γνωστού βιβλίου ή κάποιου sequel που γέννησε η φαντασία τους!

The Boy

Στην τρίτη θέση εντυπωσιάζει το κράτημα του θρίλερ τρόμου «The Boy» (-22%), το οποίο έκοψε 10.582 εισιτήρια (από 40 οθόνες), αποδεικνύοντας την απήχηση του είδους στην Ελλάδα (και με το παραπάνω από όσο του άξιζε στην προκειμένη…). Σύνολο στα 66.613 εισιτήρια. Το «Αλαντίν: Οι Νέες Περιπέτειες» έκανε ντεμπούτο στην τέταρτη θέση με 10.047 εισιτήρια (από 81 οθόνες), μάλλον μπερδεύοντας τους θεατές για το αν είναι ένα πραγματικά παιδικό θέαμα (4.976 από το σύνολο των εισπράξεων προήλθε από την Κυριακή) ή κάτι που μεταγλωττίστηκε με την ελπίδα να «μοιάσει» με τέτοιο. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με το «Κορίτσι από τη Δανία» και 8.979 εισιτήρια (από 46 οθόνες), πτώση 37% σε σχέση με το περασμένο weekend και σύνολο στα 58.054 εισιτήρια. Εδώ ενδιαφέρον είχε η μικροσκοπική απόκλιση της κίνησης του φιλμ την Κυριακή σε σχέση με το Σάββατο (από 3.057 στα 2.958).

room-2015

Ατυχώς, δεν ήταν τόσο γερό το κράτημα για «Το Δωμάτιο», από την έκτη θέση. Πτώση που προσεγγίζει το 39%, 8.486 εισιτήρια (από 30 οθόνες) και σύνολο στα 30.463. Το δύσκολο θέμα του φιλμ δεν ακούγεται ελκυστικό για το πλατύτερο κοινό, αλλά τουλάχιστον εισπρακτικά αυτή η οσκαρική ταινία διατηρεί ένα αξιοπρεπές screen average. Στην έβδομη θέση παρέμεινε το «Ένας Άλλος Κόσμος» με 7.480 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Η πτώση του ελαχιστοποιήθηκε (μονάχα -23% και διανύει την ένατη εβδομάδα προβολής του το φιλμ!) και το σύνολο πλέον βρίσκεται στα 648.218 εισιτήρια. Το μόνο που μένει να δούμε εδώ είναι το αν θα φτάσει τις 700.000. Πόσες εβδομάδες θα αντέξει ακόμη στις αίθουσες για να πετύχει κάτι τέτοιο;

Trumbo

Οι «Πενήντα Αποχρώσεις του Μαύρου» είχαν την ίδια πτώση με τον Παπακαλιάτη στο δεύτερο weekend τους, έκοψαν 7.210 εισιτήρια (από 24 οθόνες), έχουν φτάσει τα 23.562 και θα συνεχίσουν να… ντροπιάζουν τα multiplex για λίγο καιρό ακόμη. Ο «Μαγικός Καθρέφτης» είδε στο δεύτερο weekend του μια τρομερή πτώση εισιτηρίων (-57%), προσελκύοντας 6.516 θεατές (από 42 οθόνες) και κάνοντας μια σούμα 28.978 εισιτηρίων. Μεγάλη ήττα. Τέλος, το top 10 συμπληρώνει το «Κριντ» με 6.120 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Αξιοπρεπές το εισπρακτικό σύνολο των 61.324 εισιτηρίων, αλλά σε καλύτερες εποχές το νούμερο αυτό θα ήταν τουλάχιστον διπλάσιο. Εκτός δεκάδας, στο #11 έκανε ντεμπούτο το βιογραφικό «Trumbo» (φωτό) με 4.365 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Οι Έλληνες θεατές ή δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την περίοδο του μακαρθισμού στις ΗΠΑ ή ασχολούνται με τα παρασκήνια του Χόλιγουντ μόνο… για χαβαλέ. Και το φιλμ αυτό δεν ήταν όσο «κίτρινο» θα ήθελαν…

Την ερχόμενη Δευτέρα περιμένω με περιέργεια να δω πόσο δυνατά μπορεί να ανοίξει στην ελληνική αγορά μια ταινία σαν το «Deadpool» (που ξεσκίστηκε στην Αμερική αυτό το weekend με εισπράξεις άνω των 135.000.000 δολαρίων!) και πόσοι θα τρέξουν για το all-star καστ του «Χαίρε, Καίσαρ!» των αδελφών Κοέν.