FreeCinema

Follow us
12.1216:00

Ελληνικό box-office: Δεν δούλεψαν τα… «αστεράκια».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, δεν δούλεψε τίποτα! Ο κόσμος δεν είχε όρεξη να πάει σινεμά. Με επτά νέες ταινίες για κάθε γούστο.

Δεν θα πρέπει να χαίρεται κανείς, που τα 107.114 εισιτήρια του ίδιου διαστήματος πέρσι έγιναν το περασμένο τετραήμερο… μόλις 121.522. Ναι, έχουμε μια μικρή άνοδο, αλλά αυτά τα νούμερα αποτελούν ντροπή για το σύνολο της χώρας. Πόσω μάλλον για μια εβδομάδα με επτά κινηματογραφικές πρεμιέρες που έδειχναν να έχουν «κάτι για όλους». Καμία σχέση!

Ειδικά στην Αθήνα, ο κόσμος έδειξε μάλλον μπουχτισμένος από το σερί της επετείου της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και της επίσκεψης του Ταγίπ Ερντογάν, με προφανή πρόκληση κυκλοφοριακού χάους σχεδόν σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Αλλά, ακόμη κι αν η… ξεκούραση έδειξε να προτιμάται στο weekend, η μειωμένη απήχηση που είχαν ακόμη και οι νέες ταινίες που έτυχαν θερμότατης υποδοχής από… τα «αστεράκια» της ντόπιας κριτικής, υποδεικνύουν την αβεβαιότητα και την έλλειψη εμπιστοσύνης του κόσμου προς το τι γράφεται, πλέον. Η φήμη ότι η τελευταία ταινία του Γούντι Άλεν είναι από τις χειρότερές του επικράτησε των «δημοσιοσχετίστικων» τριών «αστεριών» (που επικράτησαν), ο φετινός Χρυσός Φοίνικας δεν έγινε με την καμία το «talk of the town» και ένα animated που… δεν ήταν για παιδιά αγνοήθηκε πλήρως. Όλα αυτά τα φιλμ σπρώχτηκαν από την κριτική ως σιγουράκια. Εάν παρατηρούσε κανείς τα social, ο κόσμος περισσότερο μιλούσε για τη δεύτερη σεζόν του «The Crown» που έκανε πρεμιέρα στο Netflix και ακόμη περισσότεροι εξέφραζαν την αγωνία τους για το πότε θα είναι έτοιμη η αντίστοιχη του «Big Little Lies» από το HBO. Η τηλεόραση είναι το μεγάλο trend των ημερών, δίπλα σε κινηματογραφικές ταινίες που ή δεν αφορούν ή δεν πείθουν καλλιτεχνικά ή… δεν έπρεπε να φτάσουν ποτέ σε τούτη την αγορά. Οι τελευταίοι που τα αντιλαμβάνονται όλα αυτά, φυσικά, είναι οι Έλληνες διανομείς.

Παραδόξως, ο «Καζαντζάκης» παρέμεινε στην κορυφή του box-office για τρίτη φορά στη σειρά, αν και η πτώση του πια ήταν ραγδαία (-56%). Η ταινία έκοψε μόλις 20.625 εισιτήρια (από 99 οθόνες), με αξιοπερίεργη την προτίμηση του κοινού να βγει περισσότερο την Κυριακή (7.217) παρά το Σάββατο (6.787). Η Αθήνα δεν είχε την πρωτιά σε αγοραστική δύναμη (9.998 εισιτήρια συνολικά για το τετραήμερο). Πλέον, το φιλμ μετρά 183.902 εισιτήρια και με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι αποχαιρετά τον στόχο μιας κάποιας τρακοσάρας (θα κινηθεί γύρω στα 250.000 και θα κλείσει καριέρα… ηττημένο). Ανατρέποντας (επίσης) τις προβλέψεις, στο #2 άνοιξε η λαϊκή κωμωδία «Ο Θησαυρός» (φωτό), αν και με χαμηλά νούμερα: 16.304 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Αυτονόητα, η επαρχία είχε το λίγο καλύτερο μερίδιο και εδώ (8.872), με την Αθήνα να πιάνει τα 7.432. Έκοψε 6.059 εισιτήρια το Σάββατο και 5.558 την Κυριακή (πανελλαδικά). Στα τέλη Οκτωβρίου του 2015, ένα παρόμοιο project «ανανέωσης» κλασικής ελληνικής κωμωδίας από το παρελθόν, το «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός», είχε πάει ακόμα χειρότερα, ανοίγοντας με 13.755 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Παγιώνεται σε τέτοια νούμερα τούτο το είδος, λοιπόν. Η συνέχισή του εξαρτάται μονάχα από το εάν είναι προτεραιότητα οι μετέπειτα τηλεοπτικές πωλήσεις (ερώτηση – παγίδα ήταν αυτό…).

Στο #3, το sequel του οικογενειακού (και ωραίου) «Πάντινγκτον» έπεσε μόλις 25%, για να κόψει 15.202 εισιτήρια (από 123 οθόνες). Θα εξακολουθήσει να είναι μια καλή πρόταση για τα παιδιά και μέσα στις γιορτές. Σύνολο μέχρι στιγμής τα 38.812 εισιτήρια (μάλλον δεν θα πιάσει τα νούμερα της πρώτης ταινίας). Στο #4 άνοιξε το «Wonder Wheel» (φωτό) του Γούντι Άλεν, απογοητεύοντας άσχημα με τα 13.844 εισιτήριά του (από 62 οθόνες). Το κοινό είχε συνηθίσει να βλέπει τις καινούργιες του ταινίες γύρω στο τέλος του καλοκαιριού και οι περισσότερες από αυτές δεν ήταν… δραματικές (ή δραματικά κακές). Στα τέλη του περσινού Αυγούστου, το ποδαρικό του «Café Society» (ως πιο πρόσφατο παράδειγμα) ήταν 34.981 (από 45 οθόνες), για να καταλάβεις καλύτερα το μέγεθος της σημερινής τραγωδίας. Περιττό να πω ότι… μόνο η Αθήνα αγαπά Γούντι: 10.908 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», το οποίο δεν καταλαβαίνει Χριστό (κι ας έκανε βουτιά πτώσης γύρω στο 46% – είχε σοβαρές απώλειες σε αίθουσες)! 13.725 εισιτήρια (από 53 οθόνες), στην πέμπτη εβδομάδα προβολής του, με σύνολο στα 305.936! Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία τούτης της σεζόν, κάτω από το «Εγώ ο Απαισιότατος 3» (306.119).

Στο #6 έκανε ντεμπούτο ο φετινός Χρυσός Φοίνικας, το «Τετράγωνο» (φωτό). Έχοντας με το μέρος του τη συντριπτική πλειοψηφία της κριτικής, αλλά με ισχυρό εμπόδιο την (αδικαιολόγητα) μεγάλη του διάρκεια, το φιλμ του Ρούμπεν Έστλουντ έκοψε μόλις 6.862 εισιτήρια (από 7 οθόνες της Αθήνας και 1 στη Θεσσαλονίκη). Όπως συνηθίζει το συγκεκριμένο γραφείο διανομής, ακολουθήθηκε ακριβώς το ίδιο pattern limited εξόδου στο art-house κύκλωμα (κάτι τέτοιο συνέβη και με τις τελευταίες ταινίες του Λάνθιμου), αλλά οι συγκρίσεις με το «Ανωτέρα Βία» του ιδίου σκηνοθέτη δεν είναι και τόσο θετικές. Στα μέσα Γενάρη του 2015, εκείνο είχε ανοίξει με 7.288 εισιτήρια (και ακριβώς ίδιο αριθμό οθονών). Ναι, οι προβολές σήμερα ήταν λιγότερες. Αλλά ποιος ήξερε πρόπερσι την ταινία του Έστλουντ, με την τωρινή να κουβαλάει το μεγαλύτερο βραβείο των Καννών, σωρεία Ευρωπαϊκών Βραβείων (προ ημερών) και… «τετράστερα» από παντού; Επιπλέον, αρκετοί θεατές εγκατέλειψαν τις αίθουσες που πρόβαλλαν το έργο, με το «άλλοθι» του διαλείμματος. Παιδιά, ο Φοίνικας δεν είναι και για «χόρταση»…

Στο #7, το «Justice League» (-49%) φυτοζωεί με 6.045 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και σύνολο στα 150.586 (πληροφοριακά, το «Thor: Ragnarok» έχει φτάσει τα 164.634), ενώ στο #8 συναντάμε ακόμη ένα… δραματικό άνοιγμα, για το χριστουγεννιάτικο sequel του «Μαμάδες με Κακή Διαγωγή» (φωτό), που έκοψε 3.616 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Η παρόμοιου ύφους κωμωδία «Ξαναγύρισε ο Μπαμπάς» τα πήγε κάπως καλύτερα, κόβοντας 3.219 εισιτήρια (από 23 οθόνες) στη δεύτερη εβδομάδα προβολής της (με ολέθρια πτώση -61%!). Σύνολο στα 16.723. Τέλος, «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη έχει ακόμα παρουσία στο top 10, με μια νορμάλ πτώση -36%, κόβοντας 2.435 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Με σχετικό σασπένς το σύνολο (198.400 εισιτήρια), που πάει για στρογγύλεμα στις ερχόμενες μέρες.

Επιπλέον επισημάνσεις. Τα 1.911 εισιτήρια (από 37 οθόνες) του (όχι) παιδικού «Εγώ ο Κολοκυθάκης» δηλώνουν ξεκάθαρα πόσο λάθος ήταν να προβληθεί στη χώρα μας τούτο το αξιοπερίεργο φιλμ (περισσότερο) κοινωνιολογικού ενδιαφέροντος, και δη μεταγλωττισμένο στα ελληνικά! Όσο για το «Νήμα» του Αλέξανδρου Βούλγαρη, κατόρθωμα τα λες τα 588 εισιτήρια που έκοψε σε μια αθηναϊκή αίθουσα, συνοδεία υποστηρικτικών μουσικών εκδηλώσεων που συσπείρωσαν κάπως πιο ενεργά τους fans τού «The Boy».