FreeCinema

Follow us
02.1221:00

Ελληνικό box-office: Η Έλσα έσωσε, η Φωτεινή… το έκαψε!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Ψυχρά κι Ανάποδα» ήταν απλά το σιγουράκι που θα σάρωνε, στον αντίποδα μιας από τις μεγαλύτερες ήττες της δεκαετίας για το ελληνικό σινεμά!

Έχει «ζουμί» για σχολιασμό το τετραήμερο που μας πέρασε. Επιτέλους! Αρχικά, να πούμε ότι το σύνολο των εισιτηρίων ανέβηκε στα 127.904. Το περσινό αντίστοιχο διάστημα μετρούσαμε 146.982 εισιτήρια. Στην πραγματικότητα, κάπου στα ίδια βρισκόμαστε κι εφέτος, αφού τα εισιτήρια των ταινιών του Netflix δεν γνωστοποιούνται. Μαζί με τον «Ιρλανδό» και το άνοιγμα της «Ιστορίας Γάμου», με λογική και ρεαλιστική μαντεψιά, εκεί καταλήγουμε. Όσο για το #1 του τετραημέρου, εκεί δεν χρειαζόταν καμία προσπάθεια. Η συνέχεια του «Ψυχρά κι Ανάποδα» θα έσκιζε ακόμη κι αν συνέβαινε συμφορά μεγάλη στη χώρα! Το 56% των θεατών που προτίμησαν το σινεμά για την ψυχαγωγία τους αυτές τις μέρες, ακολούθησε την Έλσα στην αναζήτηση της προέλευσης της… παγερής της δύναμης και τα ταμεία πήραν φωτιά με 70.587 εισιτήρια (από 204 οθόνες). Περίμενα κάτι περισσότερο από εξηντάρα, if you ask me. Γύρω στα τέλη του Δεκέμβρη του 2013, το πρώτο φιλμ είχε ανοίξει με 29.517 εισιτήρια (από 129 οθόνες). Από την Πέμπτη (4.872) είχε δείξει ότι θα γίνει ένας κάποιος χαμός, αφού το είδος του παιδικού animation δεν κόβει σοβαρά νούμερα τις καθημερινές. Την Παρασκευή υπήρξε μικρή άνοδος (6.301) και το weekend (26.330 και 33.084 εισιτήρια, αντίστοιχα) σφαχτήκανε γυναικόπαιδα! Φυσικά, οι προβολές στην original γλώσσα ήταν σχετικά λίγες και είχαν ελάχιστη απήχηση (2.671 εισιτήρια, από 19 οθόνες). Εάν το πρώτο «Frozen» έκλεισε καριέρα στα 233.693, εδώ βάζουμε στην πλάκα μία κατοστάρα παραπάνω (είμαι συντηρητικός, το ξέρω, προς τετρακοσάρα κατευθύνεται το πράμα συνολικά) και βλέπουμε…

Στο #2 συναντάμε το «Last Christmas», το οποίο προφανώς και εξακολουθεί να διατηρεί το θετικό word of mouth του κοινού, ώστε να πέφτει σε εντελώς νορμάλ πλαίσιο (-31%) την τρίτη του εβδομάδα προβολής. Έκοψε 13.282 εισιτήρια (από 63 οθόνες), με το σαββατόβραδο να κυριαρχεί (5.088). Αρκετά σινεμά δίστασαν να παίξουν την ταινία, όμως έχει καταφέρει (μέχρι στιγμής) να έχει φτάσει τα 69.498 εισιτήρια. Καθώς το κλίμα εκεί έξω γίνεται όλο και πιο χριστουγεννιάτικο, το έργο γίνεται όλο και πιο απαραίτητο. Στο #3 έκαναν το ντεμπούτο τους οι «Σκιές του Μπρούκλιν» (φωτό) του Έντουαρντ Νόρτον, κόβοντας 8.915 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Ένα αρκετά χλιαρό opening, ειδικά αν το συγκρίνεις και με άλλους πρόσφατους και «συγγενικούς» στο genre τίτλους (όπως το άνοιγμα του «Νόμου της Νύχτας» του Μπεν Άφλεκ, με 20.914 εισιτήρια, από 57 οθόνες, στα μέσα Γενάρη του 2017). Εδώ, η διάρκεια του φιλμ ήταν ακόμη μεγαλύτερη και αυτό έκανε επιπλέον «χαλάστρα» στον προγραμματισμό των προβολών. Προφανώς, το σαββατόβραδο (3.790) ήταν ο μέγας «αιμοδότης».

Στο #4 συναντάμε μία αληθινή τραγωδία, με το «άνοιγμα» της ελληνικής ταινίας «Φαντασία» (φωτό), η οποία λανσαρίστηκε ως αναβίωση του λαϊκού μελοδράματος, συνοδεία ασμάτων παρόμοιου ρεπερτορίου. Τελικώς, υπερίσχυσε μονάχα το δράμα… στα ταμεία, καθώς εδώ μιλάμε για το μεγαλύτερο φιάσκο ντόπιας παραγωγής του (λεγόμενου) εμπορικού κινηματογράφου την τελευταία δεκαετία (τουλάχιστον)! Συνολικά, το φιλμ έκοψε 7.158 εισιτήρια (από 98 οθόνες)! Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος «ναυαγίου»: την Πέμπτη έκανε μόλις 996 εισιτήρια, την Παρασκευή έφτασε τα 1.270, το Σάββατο έκανε «σουξέ» στα 2.693 και την Κυριακή διατηρήθηκε στα 2.199. Το μερίδιο της Αθήνας φρέναρε στα 3.594 (από 37 οθόνες). Παρόμοιας κλίμακας αποτυχία θα χαρακτήριζα την πρεμιέρα του «Poker Face», τον Μάη του 2012, το οποίο είχε ξεκινήσει Πέμπτη με 1.314 εισιτήρια, για να πιάσει τα 6.452 (από 59 οθόνες) το πρώτο του τετραήμερο. Πιο πρόσφατα και επίσης… καταστροφικά openings τετραημέρου για το ελληνικό σινεμά, είναι εκείνα των ταινιών «Τζαμάικα» (10.479, από 86 οθόνες) τον Δεκέμβρη του 2017 και «Success Story» (10.955, από 62 οθόνες) τον Νοέμβρη της ίδιας χρονιάς. Με τέτοια νούμερα είχε… «παγώσει» η ντόπια, mainstream παραγωγή για λίγο καιρό και με την υποδοχή που επέδειξαν οι θεατές στη «Φαντασία» (που δεν δείχνει ικανή να κάνει ούτε 15.000 εισιτήρια σε σύνολο καριέρας), μάλλον χρειάζεται μία ρεαλιστική αναθεώρηση για τα επερχόμενα projects του ελληνικού κινηματογράφου.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η animated «Οικογένεια Άνταμς», η οποία δέχτηκε γερό χτύπημα από την εμφάνιση της Έλσα, ώστε να πέσει κατά -53%, κόβοντας 6.188 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Τυπικά, για τούτη την εποχή, η Κυριακή είναι μπροστά (2.969). Σύνολο που ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς, στα 72.519 (μέχρι στιγμής). Ακολουθεί ξανά με ραγδαία πτώση (-57%) το «Κόντρα σε Όλα», κόβοντας 3.199 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Πολύ μέτριο το σύνολο στα 40.900. Από το #7, το animated «Γέτι» (-58%) έκοψε 2.553 εισιτήρια (από 35 οθόνες) στην έκτη εβδομάδα προβολής του. Σύνολο στα 78.241. Για κάποιον μυστηριώδη λόγο, στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του, το «Ποτέ δεν Είναι Αργά κύριε Καθηγητά» (φωτό) παρουσίασε μία άνοδο της τάξης του 32% και επανήλθε στο top 10, κόβοντας 2.528 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Το σύνολο, πάντως, είναι θλιβερό στα 13.759 (και καλοκαίρι να είχε βγει…). Θρίλερ μας το έκανε ο «Joker» (-63) που… και πάλι δεν έκλεισε την ενιακοσάρα! Έκοψε 2.514 εισιτήρια (από 20 οθόνες) και συνολικά μετράει 899.187! Εντάξει, ελάχιστα του έμειναν. Τέλος, τα «Παράσιτα» (-46%) κλείνουν το box-office report αυτού του τετραημέρου, με 2.323 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Στα 69.117 το σύνολο, σύντομα τελειώνει την καριέρα του. Δύσκολα θα ξαναδούμε τη φετινή σεζόν τέτοια νούμερα για τίτλο του art-house κυκλώματος (που στην προκειμένη απλώθηκε και κάπως παραπάνω λόγω Χρυσού Φοίνικα).

Την ερχόμενη Πέμπτη… δέκα καινούργιες ταινίες έρχονται να ζητήσουν την προσοχή του κινηματογραφόφιλου κοινού. Κυριαρχούν οι… βαριά καλλιτεχνικοί τίτλοι και κάτι δευτεράντζες του mainstream, δίπλα σε ένα και μοναδικό φιλμ το οποίο έχει εμπορικές αξιώσεις, το ευφυέστατο «Στα Μαχαίρια», που ξεκινά με αρκετά preview screenings από το βράδυ της Τετάρτης.