FreeCinema

Follow us
10.1213:00

Ελληνικό box-office: «Ψυχρό» το τοπίο για το σινεμά ενηλίκων.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Ψυχρά κι Ανάποδα» παραμένει στην κορυφή, προφανέστατα, ενώ το ενήλικο κοινό εκτίμησε την ψυχαγωγική ποιότητα του φιλμ μυστηρίου «Στα Μαχαίρια».

Παραμένουμε στα ίδια επίπεδα με τα περσινά εισιτήρια (131.701) του ίδιου διαστήματος, καθώς το περασμένο τετραήμερο τα ταμεία των ελληνικών κινηματογραφικών αιθουσών μέτρησαν 126.136 θεατές. Συνολικά, η αγορά σε σχέση με πέρσι έχει πέσει αυτή τη στιγμή στο +1%, αλλά ο Δεκέμβριος μπορεί να σηκώσει την κατάσταση χάρη στις γιορτές. Ευτυχώς, υπάρχουν και ταινίες που θα συνεισφέρουν δυναμικά σε αυτό. Προς το παρόν, η συνέχεια του «Ψυχρά κι Ανάποδα» συντηρεί το 43% της αγοράς, σημειώνοντας μικρή πτώση (της τάξης του -23%) σε σχέση με την προσέλευση του πρώτου τετραημέρου, κόβοντας 54.986 εισιτήρια (από 210 οθόνες). Προφανώς, στα σινεμά συνωστίζονται γονείς και μικρά παιδιά το weekend (21.788 και 24.799, αντίστοιχα). Το φιλμ βρίσκεται ήδη στα 144.739 εισιτήρια μετά από έντεκα μέρες προβολής, όταν το σύνολο καριέρας της πρώτης ταινίας (του 2013) ήταν 233.693! Η περίοδος των Χριστουγέννων θα ενισχύσει και θα διατηρήσει την παραμονή αυτού του animated έργου σε υψηλές θέσεις, ειδικά με το που θα κλείσουν και τα σχολεία.

Το μοναδικό νέο φιλμ της εβδομάδας που έλαμψε (δικαίως) στα ταμεία και δίνει γερό word of mouth για δυναμική συνέχεια, είναι το ψυχαγωγικότατο φιλμ μυστηρίου «Στα Μαχαίρια» (φωτό), το οποίο άνοιξε με 25.717 εισιτήρια (από 88 οθόνες). Μαζί με τα previews της περασμένης Τετάρτης, το έργο έχει φτάσει τα 30.275. Το σαββατόβραδο έγινε η… μεγάλη έξοδος των θεατών (10.596), το οποίο δηλώνει πως το έργο λειτούργησε σαν μονόδρομος για το ενήλικο κοινό (που κατανοεί καλύτερα και τους κώδικες του είδους, θυμίζοντας γραφή της Άγκαθα Κρίστι). Καμία από τις πρεμιέρες της ερχόμενης Πέμπτης δεν θα μπορέσει να το ανταγωνιστεί. Στο #3, εντυπωσιάζει το κράτημα του «Last Christmas» (-14%) στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του, με 11.298 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Τα 4.299 προήλθαν από το Σάββατο. Όσο πλησιάζουμε στα Χριστούγεννα, τόσο περισσότερο «κλικ» κάνει η ταινία στον κόσμο, πέραν του ότι αρέσει. Θαυμάσιο το μέχρι στιγμής σύνολο στα 88.709 εισιτήρια για έναν τίτλο που χτύπησε αρκετά η κριτική και σνόμπαραν αρκετά οι αιθουσάρχες.

Ντεμπούτο στο #4 για το αστυνομικό θρίλερ «21 Γέφυρες» (φωτό), το οποίο δεν προβλήθηκε ώστε να υπάρχουν κριτικές, γεγονός το οποίο συχνότερα «μεταφράζεται» σε… «η ταινία δεν βλέπεται». Έκοψε 8.443 εισιτήρια (από 44 οθόνες), με καλύτερη προσέλευση θεατών το Σάββατο (3.290). Μικρά τα νούμερα, δεν «διασώθηκε» και τίποτε με την απουσία της δημοσιογραφικής προβολής… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η animated «Οικογένεια Άνταμς» με 5.301 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Family entertainment του weekend (2.089 και 2.823, αντίστοιχα), με το σύνολο στα 77.956 να ξεπερνά τις προσδοκίες. Στο #6 συναντάμε τις νουαρικές «Σκιές του Μπρούκλιν» (φωτό) του Έντουαρντ Νόρτον, που έκοψαν 3.870 εισιτήρια (από 44 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό τους. Στα 17.971 το σύνολο, το φιλμ δεν έδειξε να απασχολεί ιδιαίτερα το ελληνικό κοινό (αντίστοιχη πορεία είχε και στο εξωτερικό, όμως, καθώς πλέον ανήκει στα έργα που «έβαλαν μέσα» το studio της Warner για το 2019). Ακολουθεί το παιδικό animation «Γέτι», που κινήθηκε ακριβώς στο ίδιο επίπεδο προσέλευσης με το προηγούμενο τετραήμερο, κόβοντας 2.551 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Έχει φτάσει τα 81.378, σχετικά λίγα αν σκεφτεί κανείς πού βρίσκεται η… ολίγον πιο τολμηρή και μακάβρια για το είδος της «Οικογένεια Άνταμς».

Στο #8 έκανε την παρθενική της εμφάνιση η «Βασίλισσα της Καρδιάς» (φωτό), που δεν έκλεψε καρδιές ακριβώς, κόβοντας 2.275 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Το σαββατόβραδο πλησίασε το χιλιάρικο (946), τις υπόλοιπες μέρες κινήθηκε κάτω του μετρίου. Το επικό φιάσκο της ελληνικής «Φαντασίας» συναντάμε στο #9, με πτώση της τάξης του -79%! Έκοψε 1.533 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Το έργο συνεχίστηκε… «με το ζόρι» κυρίως στην επαρχία, αφού στην Αθήνα κράτησε μονάχα 7 προβολές, συγκεντρώνοντας 684 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Σε ολόκληρο το τετραήμερο. Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 13.472. Νούμερα σουξεδιάς του ντόπιου «weird» ή «indie» κινηματογράφου! Κλείνουμε το top 10 με το αχρείαστο ντεμπούτο του οικογενειακού «Παίζοντας με τη Φωτιά», που «έκλεισε» στα 1.492 εισιτήρια (από 18 οθόνες).

Υπήρξαν και πολύ πιο… δραματικά χειρότερα, από την πλευρά της «καλλιτεχνικής» διανομής, που δείχνουν μία σοβαρή συρρίκνωση αυτού του κοινού. Ή μήπως έφταιγαν οι ταινίες; Το σινεφιλικό και animated «Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες» έκοψε μόλις 318 εισιτήρια (από 3 οθόνες), «Το Χρυσό Γάντι» του Φατίχ Ακίν στούκαρε άγρια με 269 εισιτήρια (από 7 οθόνες), ενώ η «Αντιπροσωπεία» έκοψε 27 εισιτήρια σε έναν αθηναϊκό κινηματογράφο (με μία παράσταση). Συγκριτικά, τα «Άγρια Αγόρια» (φωτό) που έπαιξαν αποκλειστικά στην ΑΑΒΟΡΑ, με δύο παραστάσεις καθημερινά, μοιάζουν με… blockbuster, κόβοντας 312 εισιτήρια στο πρώτο τους τετραήμερο. Αυτό το έργο το στηρίζω, αλλά έχω επισημάνει ότι δεν είναι για όλους. Από τις περιπτώσεις που αξίζει να διαβαστεί η κριτική ταινίας προτού κατευθυνθείτε προς το σινεμά, επειδή (απλά) είδατε πολλά «αστεράκια». Εγώ δεν θέλω να παίρνω κόσμο στον λαιμό μου…