FreeCinema

Follow us
02.0417:00

Ελληνικό box-office: Χαμηλές πτήσεις…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Dumbo» του Τιμ Μπέρτον έκανε μια αρκετά… χαμηλή πτήση στις αίθουσες, ειδικά αν λογαριάσουμε και τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό των dubbed κοπιών.

Με το ποσοστό πτώσης στους πρώτους μήνες του 2019 να βρίσκεται στο -18% και το σύνολο του κάθε τετραημέρου να «παγιώνεται» γύρω στα εκατό χιλιάρικα (100.837 εισιτήρια κόπηκαν σε τούτο που μας πέρασε), είναι προφανές ότι η κατάσταση είναι ανησυχητική και οι μόνοι στην αγορά που δεν παίρνουν ακόμη χαμπάρι είναι οι διανομείς, οι οποίοι… άδειασαν στις πλάτες μας μερικά ράφια την περασμένη Πέμπτη, βγάζοντας 11 (έντεκα) νέους τίτλους! Από αυτούς, μόλις οι 6 (έξι) κατάφεραν να δουν νούμερα άνω των… χιλίων εισιτηρίων, με μονάχα έναν να κάνει πενταψήφιο «σουξέ». Τα εισαγωγικά μπήκαν διότι τα 35.181 εισιτήρια (από 261 οθόνες!) του ανοίγματος του μπερτονικού live-action remake του «Dumbo» δεν είναι ικανά να χαροποιήσουν κανέναν. Το φιλμ μεταγλωττίστηκε και στα ελληνικά, όπως σχεδόν όλες οι πρόσφατες οικογενειακές παραγωγές της Disney, επιχειρώντας να δελεάσει όλο και περισσότερους γονείς με ανήλικα, όμως το αποτέλεσμα των 28.242 εισιτηρίων (από 157 οθόνες) είναι εξωφρενικά χλιαρό (ενώ… προδίδει και πόσο χάλια πήγαν οι προβολές στην αγγλική γλώσσα!). Τα εισιτήρια της πρώτης μέρας ήταν μια σκέτη τραγωδία (1.860) και έδειξαν πως το adult κοινό, ακόμη και οι fans του σκηνοθέτη, αδιαφόρησαν πλήρως για το εγχείρημα, αφήνοντας το weekend να βγάλει τα όποια σπασμένα (15.553 και 15.104, αντίστοιχα). Με άλλα λόγια, από την Πέμπτη οι ενήλικες θα ψάχνουν τις original version προβολές και θα γκρινιάζουν που δεν θα τις βρίσκουν πουθενά, αφήνοντας το φιλμ να συνεχίζεται για κάμποσες εβδομάδες τα μεσημέρια του ΣουΚου, μετρώντας ψίχουλα (σταδιακά).

Στο #2 έπεσε (-47%) το «Εμείς» του Τζόρνταν Πιλ. Το «Τρέξε!» στο δεύτερο τετραήμερό του είχε πτώση της τάξης του -17%, το οποίο μας δηλώνει σαφώς ότι το κοινό (παρά το πόσο πολύ συζητιέται και αναλύεται το έργο) δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει το φετινό θρίλερ του Πιλ με παρόμοιο τρόπο. Αρκετοί adult θεατές δεν κατάλαβαν τις αναφορές ή την όλη αλληγορία, η νεολαία έφαγε φρίκη (μερικοί εγκατέλειπαν τις αίθουσες πριν το τέλος της προβολής!) και… στο μέλλον το πράγμα θα μνημονεύεται καλύτερα (το πιστεύω απόλυτα). 9.778 εισιτήρια (από 55 οθόνες), με Σάββατο στα 3.576. Έκοψε στις έντεκα πρώτες μέρες προβολής του 40.133 εισιτήρια. Άλλη μια αστοχία του ελληνικού κοινού… Στο #3, το «Ο Καθηγητής και ο Τρελός» (φωτό) έκανε την έκπληξη από τα νέα φιλμ της εβδομάδας, κόβοντας 8.780 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Διακριτική διανομή, μέτρησαν τα ονόματα των πρωταγωνιστών, το θέμα φάνηκε ιντριγκαδόρικο για το πιο ενήλικο κοινό και το σαββατόβραδο τσίμπησε 4.084 εισιτήρια. Δεν είναι σπουδαία τα νούμερα, όμως δεν πιστεύω να περίμενε κανείς να δει τούτον τον τίτλο τόσο ψηλά στο top 10. Η «Captain Marvel» (-50%) βρίσκεται στο #4 με 7.936 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Το ότι οδεύει οριακά προς τα διακόσια, όπως έγραφα την περασμένη εβδομάδα, επαληθεύεται στο σύνολο των 186.662 εισιτηρίων. Στο #5 συναντάμε το animated παιδικό «Το Πάρκο των Θαυμάτων» (-42%), το οποίο έκοψε 6.520 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Έχει φτάσει τα 35.391, νούμερο μέτριο για στουντιακό προϊόν αυτού του είδους.

Στο #6 έκανε ντεμπούτο το αρκετά διαφημισμένο φιλμ τρόμου «Η Τρύπα» (φωτό), με 5.450 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Έγινε μια απόπειρα να αγγίξει το mainstream κοινό, αλλά δεν τράβηξε το ενδιαφέρον. Θα ήταν σημαντικό να κάνουμε μια σύγκριση με το άνοιγμα του σχετικά συγγενούς «Babadook», όμως εκείνο είχε κάνει πρεμιέρα στο τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας του 2015 (1.112 εισιτήρια, από 39 οθόνες), ενώ στο δεύτερο τετραήμερό του είχε κόψει μόλις 3.453 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Βγαίνει, όμως, ένα συμπέρασμα: τα indie και μάλλον «αλλιώτικα» φιλμ τρόμου δεν αγγίζουν καθόλου εύκολα τις μάζες που συρρέουν (ειδικά) στα multiplex για να καταναλώσουν jump scares από τα πιο γνωστά franchise του genre. Θέλεις ακόμη ένα παράδειγμα; Η εξαιρετική «Διαδοχή» είχε ανοίξει το περασμένο καλοκαίρι με 7.669 εισιτήρια (από 40 οθόνες), κάνοντας πολλούς θεατές… να βρίζουν διότι παρασύρθηκαν από ένα ιδιαίτερα προκλητικό trailer, ενώ το έργο «μιλούσε» περισσότερο στο art-house κοινό. Πάντως, η «Τρύπα» δεν πλησίαζε με τίποτα το επίπεδο των προαναφερθέντων τίτλων.

Ντεμπούτο και στο #7 για την οικογενειακή κομεντί «Στιγμιαία Οικογένεια» που άλλαζε διαρκώς εβδομάδα εξόδου από τον Γενάρη, για να «βγάλει την υποχρέωση» στα τέλη του Μάρτη με 4.674 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Στο ίδιο πλαίσιο εξόδου ταινίας… απλά για να βγει, το «Κωδικός Κολιμπρί» έκοψε 3.556 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Την επόμενη εβδομάδα, ούτε κι εμείς, οι επαγγελματίες του χώρου, δεν θα θυμόμαστε ότι πέρασαν από τις αίθουσες αυτά τα έργα. Στο #9, κάτι εξακολουθεί να κόβει ακόμη το animated «Corgi» (-41%), κοινώς 2.921 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Έχει φτάσει τα 48.328. Το top 10 κλείνει με το… «Πράσινο Βιβλίο», το οποίο δείχνει σημάδια κόπωσης (-53%) στη δέκατη τρίτη (!) εβδομάδα προβολής του, με 2.194 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Στις 181.578 το σύνολο, παρά την «πειρατεία» που το χτύπησε πριν καν διανεμηθεί στους ελληνικούς κινηματογράφους! Οριακά εκτός δεκάδας, «Ο Άγγελος» (φωτό) ήταν μια από τις αξιοπρεπέστερες νέες παρουσίες στο box-office, κόβοντας 2.168 εισιτήρια (από μόλις 7 οθόνες). Το καλύτερο screen average, δηλαδή! Όλες οι υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας καταποντίστηκαν με τριψήφια νούμερα.