FreeCinema

Follow us
28.0110:00

Ελληνικό box-office: Η «Ευτυχία» επιστρέφει στην κορυφή!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Ευτυχία»… αντεπιτίθεται και επιστρέφει στο #1 (στην έκτη εβδομάδα προβολής της!), παρά τον οσκαρικό ντόρο του «1917».

Κανένας από τους νέους τίτλους του τρέχοντος επταημέρου δεν ήταν ικανός να ανατρέψει τις πιο πρόσφατες επιτυχίες του ελληνικού box-office, πόσω μάλλον του θριάμβου που ακούει στο όνομα «Ευτυχία». Η ταινία του Άγγελου Φραντζή, ενώ διανύει την έκτη εβδομάδα προβολής της, κατόρθωσε να επιστρέψει στην κορυφή το περασμένο τετραήμερο, κόβοντας 31.803 εισιτήρια (από 90 οθόνες). Παρά το προχωρημένο των εβδομάδων παρουσίας στους ελληνικούς κινηματογράφους, όσο και το «στρίμωγμα» του αριθμού προβολών ανά αίθουσα, το ποσοστό πτώσης στην προσέλευση των θεατών είναι ελάχιστο (-24% μόλις στο περασμένο τετραήμερο) και είναι ολοφάνερο πως το έργο έχει «ψωμί» ακόμα, καθώς ο κόσμος των γειτονιών που σπάνια αποφασίζει να βγει έξω και να πάει σινεμά δεν έχει σταματήσει ν’ ακούει καλά λόγια για το φιλμ. Εκεί στηρίζεται όχι μόνο το σουξέ του, αλλά και το ενδεχόμενο να κρατήσει έστω και μονές προβολές για πολλές εβδομάδες ακόμη. Με αυτό το σκεπτικό στο βάθος του μυαλού μου, είναι δύσκολο να φανταστώ πού θα σταματήσει η «Ευτυχία». Ήδη μετράει το καταπληκτικό σύνολο των 571.159 εισιτηρίων και μέχρι το τέλος της έκτης εβδομάδας της θα έχει φτάσει τα εξακόσια χιλιάρικα. Μεγάλη χαρά (μού) έδωσε η επιτυχία της, διότι με τέτοιες ταινίες το ελληνικό σινεμά ανεβάζει τον πήχη για περισσότερες ποιοτικές δουλειές που (θα έχουν τα φόντα να) απευθύνονται σε ένα πιο μαζικό κοινό. Ταινίες τις οποίες μπορούμε να υποστηρίξουμε και από την πλευρά της κριτικής, χωρίς να ντρεπόμαστε για το πού στέλνουμε τον κόσμο…

Το «1917» του Σαμ Μέντες κρατάει (-35%) στην τρίτη εβδομάδα προβολής του, αλλά πέφτει στο #2, παρά τον οσκαρικό ντόρο και τα βραβεία που συγκεντρώνει στις ΗΠΑ. 28.110 εισιτήρια (από 86 οθόνες) στο τετραήμερο, με το σύνολο να έχει φτάσει τα 173.070 (μάλλον απρόσμενα). Είναι προφανές ότι λειτούργησε το «τρικ» του «μονοπλάνου» και το κοινό έσπευσε να δει μία event movie που φαινόταν αρκετά υποσχόμενη και σαν θέαμα. Εάν σκίσει στα επερχόμενα Όσκαρ (εννοώντας νίκη στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας), θα έχει δυνατό μέλλον και εντός του Φλεβάρη. Στο #3 συναντάμε την οικογενειακή περιπέτεια «Ντουλίτλ» με ελάχιστη πτώση (-28%) και 16.311 εισιτήρια (από 112 οθόνες). Η ελληνική μεταγλώττιση δουλεύει πρωτίστως (13.804 εισιτήρια, από 90 οθόνες). Μετά από έντεκα μέρες προβολής μετράει σύνολο στα 43.823. Θα συνεχίσει να έχει καλή προσέλευση λόγω απουσίας ανταγωνισμού στο είδος του παιδικού / οικογενειακού θεάματος. Νέα είσοδος στο #4 για το θρίλερ τρόμου «Η Γκουβερνάντα», με 11.569 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Οι fans του genre δεν έσπευσαν καν από την Πέμπτη (2.333) και αυτό κάτι σημαίνει. Ανέβασε πόντους το σαββατόβραδο (4.282), αλλά δεν σωζόταν το πράγμα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το άνοιγμα του οσκαρικού «Τζότζο» (φωτό), το οποίο έκανε ποδαρικό με 10.957 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Πολύ διστακτική η υποδοχή για τούτη τη δραματική παρωδία του τέλους του ναζισμού στη Γερμανία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Βασικά, η Αθήνα έδωσε το παρών (8.500 εισιτήρια, από 25 οθόνες). Δεν προβλέπεται να έχει σοβαρό ταμειακό μέλλον και ο ανταγωνισμός από το «1917» δεν θα βοηθήσει. Κακό το timing της διανομής τούτου του τίτλου (οι οσκαρικές υποψηφιότητες δεν αποτελούν εγγύηση «κράχτη» στο ταμείο…).

Το sequel των «Bad Boys» κρατήθηκε γερά (-23%) γιατί το άνοιγμά του το προηγούμενο τετραήμερο ήταν έτσι κι αλλιώς απογοητευτικό. 9.141 εισιτήρια (από 43 οθόνες) και σύνολο στα 29.492 μέχρι στιγμής. Καλύπτει μουλτιπλεξάδικες ανάγκες για χάβαλο περιπέτειας. Στο #7 άνοιξε χλιαρά το animated «Ενωμένες Πατούσες», κόβοντας 8.759 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Τίποτα το ιδιαίτερο για σχολιασμό εδώ. Προσεγγίζει με σιγουριά τα εκατόν τριάντα χιλιάρικα το ελληνικό ρομαντικό δράμα «… Για Πάντα» (-37%), προσθέτοντας ακόμη 7.488 εισιτήρια (από 46 οθόνες) στο υγιώς διαμορφωμένο σύνολο των 127.139. Στο #9, η νέα ταινία του Κλιντ Ίστγουντ «Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ» έχασε σοβαρό ποσοστό προσέλευσης θεατών (-45%) καθώς πολλά σινεμά δεν πίστεψαν στο έργο και περιόρισαν δραστικά τον αριθμό προβολών του. Έκοψε 5.002 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Σύνολο πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 18.746. Το sequel του «Jumanji» (-47%) κλείνει το top 10 με 3.347 εισιτήρια (από 33 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 89.134. Συμπληρωματικά, θα αναφέρω το… βάναυσο άνοιγμα του μιούζικαλ «Cats» (φωτό) στο #14, με μόλις 2.323 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Στην καλύτερη περίπτωση έφτασε τα 921 εισιτήρια (το σαββατόβραδο, προφανώς). Η φήμη τού παγκόσμιου… κραξίματος της ταινίας έφτασε και στ’ αυτιά των Ελλήνων θεατών, οι οποίοι συμπεριφέρθηκαν αναλόγως.

Το τετραήμερο που μας πέρασε μπορεί να έπιασε 154.596 εισιτήρια (142.776 ήταν το αντίστοιχο νούμερο το ίδιο διάστημα πέρσι), το οποίο δεν δείχνει καθόλου ανησυχητικό, όμως αν παρατηρήσει κανείς τους τίτλους του επερχόμενου… αδειάσματος ραφιών (όπως αποκαλώ το κλασικό hobby της ελληνικής διανομής για τη μεταοσκαρική περίοδο), θα φρίξει και θα καταλάβει ότι ακολουθούν δύσκολες μέρες. Το «Χαλβάη 5-0» (φωτό) που ανοίγει την ερχόμενη Πέμπτη και ο καινούργιος Τζέιμς Μποντ (από 2 Απριλίου) θα είναι οι σανίδες σωτηρίας που χρειάζεται η αγορά; Το δεύτερο αδιαμφισβήτητα, το πρώτο είναι ένα ιδιαίτερα τολμηρό στοίχημα. Σίγουρα, όμως, ζούμε σε καιρούς που το γέλιο χρειάζεται. Αναμένω ανεξέλεγκτο opening weekend…