FreeCinema

Follow us
25.0423:00

Ελληνικό box-office: Άραξε, Μόγλη!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Βιβλίο της Ζούγκλας» δεν κατάφερε να φέρει το παιδικό κοινό στις αίθουσες, για να διασώσει μια κατάσταση που παγιώνει ανησυχητικά σε σχέση με το σινεμά ως μορφή διασκέδασης στη χώρα μας.

Τα… έχωσα και στο editorial της περασμένης εβδομάδας. Και μου έστελναν ευχαριστήρια μηνύματα… στα κρυφά στο facebook οι αιθουσάρχες! Ιδού το αποτέλεσμα. Όχι, δεν ευθύνομαι εγώ για τον εισπρακτικό όλεθρο των ταμείων κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, προφανώς. Αλλά όταν απαξιώνεις τον κόσμο με τις μπακατέλες που βγάζεις στους κινηματογράφους, ο θεατής θα σου απαντήσει με το ίδιο «νόμισμα». Κι αν συνεχίσεις να το κάνεις κατ’ εξακολούθηση, χωρίς να μαθαίνεις κάτι από όλη αυτή την αλληλεπίδραση, μάλλον τον έχασες δια παντός τον «πελάτη»! Κι ύστερα… τρέχα βρες τόν επόμενο «Τιτανικό» για να τον βάλεις ξανά μέσα, μια φορά τον χρόνο, την τριετία ή και τη δεκαετία, μη σου πω…

Ο επικός συρφετός ταινιών που διανεμήθηκαν εντός του τρέχοντος επταημέρου δεν άλλαξε καθόλου την τραγική κατάσταση την οποία ανέλυα και στο προηγούμενο box-office report. Από τα 62.165 εισιτήρια που μετρούσαμε με το «πένθος» στο μπράτσο την περασμένη Δευτέρα, πήγαμε στα 63.323 ενός ακόμη τεθλιμμένου weekend, το οποίο μας δίδαξε δύο πράγματα: α) όλες οι… «φόλες» (ασχέτως ποσότητας αριθμητικά) το ίδιο αποτέλεσμα φέρνουν και β) το (ανήλικα) παιδικό, αν δεν είναι animated, δεν φτουράει στην ελληνική οικογένεια. Το πρώτο είναι λογικό, το δεύτερο παραμένει ανεξήγητο.

THE JUNGLE BOOK 2016 movie

Φυσικά, εννοώ τη live action διασκευή του ντισνεϊκού «Βιβλίου της Ζούγκλας», το οποίο μπορεί να βρέθηκε στην κορυφή των εισπράξεων, όμως τα 20.488 εισιτήρια είναι μάλλον τρομακτικό νούμερο αν βάλεις από δίπλα και τις 173 οθόνες όπου παιζόταν (ειλικρινά, δεν θέλεις να κάνεις την πράξη για να βγάλεις screen average…). Η επαρχία καταποντίστηκε, το 3D δελέασε 3.152 θεατές, ενώ στα ATMOS πρέπει να έπεσε κλάμα με 281 εισιτήρια. «Τράτζικ», που λένε και οι μάζες! Ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα βγαίνει, λοιπόν, εάν κάνουμε τη σύγκριση και με το άνοιγμα του παρόμοιου σε target group και επίσης μεταγλωττισμένου «Παν», που με μια πραγματικά καλοδουλεμένη καμπάνια είχε φέρει στις αίθουσες, στα τέλη του περσινού Οκτώβρη, 17.185 θεατές (από 132 οθόνες), απογοητεύοντας. Άρα, στην Ελλάδα ξεχνάμε ένα κάπως πιο εφηβικό κοινό, το οποίο δεν ενδιαφέρεται να δει κάτι «παιδικό» και στη γλώσσα του, ενώ οι ακόμη μικρότερες ηλικίες θα τραβήξουν τους γονείς από το χέρι μόνο όταν το φιλμ είναι animated. Αυτή είναι η δυσάρεστη αλήθεια.

My Big Fat Greek Wedding 2 - 2016

Το sequel του «Γάμος αλά Ελληνικά» (φωτό) έπεσε στη δεύτερη θέση (με σημαντική πτώση της τάξης του 62%!) και έκοψε 5.891 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Το σύνολο της ταινίας βρίσκεται στα 77.342, κοινώς μιλάμε για σοβαρή ήττα στο πλαίσιο του λαϊκού κοινού, που ή νομίζει ότι είναι… καλύτερο από το επίπεδο αυτής της κωμωδίας ή έχει διαγράψει το σινεμά από τα σχέδιά του ως έξοδο διασκέδασης. Διόλου ενθαρρυντικά και τα δύο. Από την άλλη, ο «Άτακτος Παππούς» έπεσε κατά 42% σε σχέση με το άνοιγμά του, κόβοντας 5.341 εισιτήρια (από 37 οθόνες), με το σύνολο να έχει φτάσει τα 20.877. Παρόμοια και η πτώση (-41%) του «Criminal» που έκοψε 4.282 εισιτήρια (από 47 οθόνες!), με 16.222 θεατές να έχουν ζήσει το χειρότερο action θρίλερ της σεζόν εντός κινηματογραφικής αιθούσης. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο φιλμ έκανε το ντεμπούτο του ο animated «Ροβινσώνας Κρούσος», κόβοντας 4.328 εισιτήρια (από 83 οθόνες). Μιλάμε για άγριο «πιστολίδι» στα ταμεία!

Midnight Special

Το «Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» βρέθηκε στο #6, συνεχίζοντας την ελεύθερη πτώση του (-53% αυτό το τετραήμερο), κόβοντας 2.849 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Το σύνολο των 271.544 εισιτηρίων θα πρέπει, πλέον, να αντιμετωπίζεται ως θαύμα, αν υπολογίσει κανείς το κακό word of mouth και την κατάσταση της αγοράς σε… ρεαλιστικούς αριθμούς. Στο #7 έκανε ντεμπούτο το αθλητικό βιογραφικό δράμα «Ο Άνθρωπος που Ταπείνωσε τον Χίτλερ» με 2.732 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Πάλι καλά (!), συγκριτικά με το ελληνικό «Short Fuse» (2.604 εισιτήρια από 23 οθόνες) και την πιο ενδιαφέρουσα νέα ταινία του τρέχοντος επταημέρου, το «Ο Εκλεκτός της Νύχτας» (φωτό), το οποίο έκανε ντεμπούτο στο #9 με 2.570 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Εγώ τα λέω ότι το κοινό στην Ελλάδα «κλωτσάει» με το σινεμά τού φανταστικού (δες και το «10 Cloverfield Lane», που έκοψε 22.421 εισιτήρια… στη ζούλα, χωρίς να το «φωνάζει» ως ταινία αυτού του genre)…

MON ROI 2

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το γαλλικό «Ο Βασιλιάς μου» (φωτό), που μπορεί να μην πήγε πραγματικά καλά (2.013 εισιτήρια), αλλά υπολογίζοντας το screen average από 9 οθόνες, αντιλαμβάνεσαι ότι τα σινεμά που το επέλεξαν δεν ανήκουν στα πιο άτυχα του περασμένου τετραημέρου. Από το σύνολο των εισπράξεών του, ενδιαφέρον έχει η παρατήρηση ότι τα 922 εισιτήρια κόπηκαν το Σάββατο. Η μοναδική άλλη νέα έξοδος της εβδομάδας που ξεπέρασε τα 1.000 εισιτήρια σε άνοιγμα ήταν το νεανικό «Ζήσε με Ρυθμό» που έκοψε 1.683 εισιτήρια, προκαλώντας… αρρυθμίες σε 27 αιθουσάρχες. Και έρχεται και η σφαγή του Πάσχα, όπου δεν διαφαίνεται κάποια Ανάσταση στον ορίζοντα…