FreeCinema

Follow us
05.0910:30

Ελληνικό box-office: «Απαισιότατα» δυναμική επιστροφή.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, όπως κάθε χρόνο σε τούτη την περίοδο, ένα animated φιλμ φέρνει την Ανάσταση στα σινεμά, κι ας έχει τη φήμη του… «Απαισιότατου»!

Το τρίτο καλύτερο άνοιγμα ταινίας για το 2017 δεν θα μπορούσε να μην έχει έρθει από… παιδική ταινία. Μεγάλη μπίζνα το είδος! Έτσι, το περασμένο τετραήμερο, το 50% των θεατών που επέλεξαν να πάνε σινεμά, προφανέστατα κινήθηκαν προς «Εγώ ο Απαισιότατος 3» μεριά, με το επιτυχημένο franchise να διατηρεί την ισχύ του σε μικρούς και μεγάλους (που κάνουν σαν παλαβοί με τα Minions, ας το παραδεχτούμε…). Συνολικά κόπηκαν 82.418 εισιτήρια (από 207 οθόνες), με σχετικά καλή αναλογία μοιρασιάς σε ολόκληρη τη χώρα. Η υπόλοιπη Ελλάδα βρίσκεται μπροστά στις 3D προβολές, κυρίως λόγω αριθμού οθονών (9 στην Αθήνα, 19 σε Θεσσαλονίκη και επαρχία). Πάντως, το σύνολο των 5.451 εισιτηρίων από τις 3D προβολές αντιπροσωπεύει μονάχα το 6% της προσέλευσης, ενώ στις προβολές στην αγγλική γλώσσα (1.039 εισιτήρια, από 9 οθόνες) το ποσοστό ενδιαφέροντος πέφτει περίπου στο 1%.

Συγκρίνοντας με άλλες μεγάλες επιτυχίες του είδους, το τρίτο «Despicable Me» ήταν επάνω από το δεύτερο κατά 57%, ελαφρώς κατώτερο από τα εισιτήρια του «Minions» (-18%), πιο πάνω από «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (+27%) και ελάχιστα χαμηλότερα από το «Ψάχνοντας την Ντόρι» (-12%). Τα δύο τελευταία προβλήθηκαν επίσης ενώ τα σχολεία ήταν κλειστά, άρα είναι και τα καλύτερα παραδείγματα προς σύγκριση. Τα «Μυαλά» (2015) είχαν ανοίξει με 62.766 εισιτήρια, ενώ η «Ντόρι» (2016) είχε άνοιγμα 90.356 εισιτηρίων, με κοινό χαρακτηριστικό το ότι και στις καθημερινές (Πέμπτη και Παρασκευή) έκοβαν σοβαρά εισιτήρια. Όπως και με τον τρίτο «Απαισιότατο», που ξεκίνησε την Πέμπτη με 21.307 εισιτήρια, συνέχισε με 16.121 και θριάμβευσε (φυσικά) στο weekend, με 22.753 και 22.237 εισιτήρια στις αντίστοιχες μέρες. Είναι σίγουρο ότι το φιλμ θα παραμείνει στην κορυφή και για το ερχόμενο τετραήμερο, με ολόκληρη την εβδομάδα να έχει το αβαντάζ των κλειστών σχολείων.

Στο #2 συναντάμε τη «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν, με μεγάλη αλλά όχι και ολέθρια πτώση (-40%), κάτι που συνήθως συμβαίνει με τα κομιξικά franchises. Εδώ το κοινό κράτησε το φιλμ σε λίγο καλύτερα επίπεδα, παρά την ισχυρή απώλεια της πρώτης προβολής από πολλά θερινά σινεμά που (ορθώς) επέλεξαν να παίξουν τον «Απαισιότατο». 32.397 εισιτήρια (από 132 οθόνες), δεν είναι «Interstellar» η φάση, προφανώς, όμως με σύνολο στα 124.870 ήδη, δείχνει ότι θα ξεπεράσει τις προβλέψεις μου για 150.000 εισιτήρια, προσεγγίζοντας πλέον μια διακοσάρα. Δεν θα έχει «πόδια» για να κρατηθεί, ούτε σε εβδομάδες αλλά ούτε και σε οθόνες, με το επόμενο τετραήμερο να δέχεται το χτύπημα του «American Made». Ναι, ο Τομ Κρουζ δεν αποτελεί εγγύηση στο ελληνικό box-office, όμως το έργο… τα σπάει και προσφέρει ψυχαγωγία και αξιοθαύμαστο χιούμορ κατά της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ, άρα θα τραβήξει το adult κοινό (που θα κατανοήσει περισσότερο το θέμα).

Στο #3 έχουμε το… ναυάγιο του «Valerian» (φωτό), που άνοιξε με 12.954 εισιτήρια (από 97 οθόνες). Η φήμη της εισπρακτικής αποτυχίας και στο εξωτερικό ίσως να έπαιξε κάποιο ρόλο, με τους sci-fi freaks να δείχνουν διστακτικοί από την Πέμπτη (3.495 εισιτήρια) και την καλύτερη μέρα (το Σάββατο) να σκοντάφτει στα 3.789, μόλις! Τα 8.972 κόπηκαν από 48 αθηναϊκές οθόνες, άρα η επαρχία πάτωσε. 1.766 ήταν τα εισιτήρια ολόκληρης της Ελλάδας από τις 3D προβολές (σε 18 οθόνες). Σκληρά τα νούμερα… Στο #4 βρίσκουμε το new entry της γαλλικής κωμωδίας «Μεγάλωσε αν Τολμάς» που συγκέντρωσε καλές κριτικές και εκμεταλλεύτηκε τη «σύνδεση» του ελληνικού τίτλου με την επιτυχία τού «Αγάπα με αν Τολμάς» από το 2003, υποστηριζόμενο από το ίδιο πρωταγωνιστικό δίδυμο. 10.902 εισιτήρια (από 19 οθόνες) είναι μια αξιοπρεπέστατη αρχή. Καλύτερη μέρα το Σάββατο (4.304), φυσικά. Η πεντάδα συμπληρώνεται με το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Logan Lucky» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, το οποίο έκανε πρεμιέρα με «previews» από την Τρίτη. Προς τι η όλη φασαρία; Ειλικρινά, δεν το καταλαβαίνω. Οι δύο πρώτες μέρες έφεραν 1.921 θεατές στα σινεμά, με το υπόλοιπο τετραήμερο να κόβει 5.858 εισιτήρια (από 37 οθόνες). 2.271 προτίμησαν το φιλμ το Σάββατο, με το σύνολο των έξι πρώτων ημερών να φτάνει τα 7.779 εισιτήρια. Φιάσκο.

Με το top 5 να αντιπροσωπεύει το 89% επί του συνόλου της αγοράς, εύκολα κατανοεί κανείς ότι ακολουθούν… πλερέζες. Μεγαλύτερες, δηλαδή. Στο #6, το «Atomic Blonde» μετατράπηκε σε… είδος προς εξαφάνιση, με ραγδαία πτώση της τάξης του 66%, κόβοντας 3.141 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Δραματικό (για το βεληνεκές του) το σύνολο, στα 29.640 εισιτήρια. «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή» (φωτό) ακολουθεί στο #7, με πτώση 48% και 3.017 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Σύνολο παρόμοιο, στα 31.844 εισιτήρια. Ανοίγω μια μικρή παρένθεση για να βάλω εδώ και το «Baby Driver», το οποίο βρίσκεται στο #11, με 995 εισιτήρια (από 8 οθόνες) και σύνολο στα 26.519 εισιτήρια. Τρεις ταινίες που απευθύνονταν ακριβώς στο ίδιο είδος θεατών, με προοπτικές καλές, ψυχαγωγικότατο θέαμα δράσης και συνολικό άθροισμα προσέλευσης στα 88.003 εισιτήρια. Καταλαβαίνουμε όλοι τη συλλογιστική του σχολίου που ακολουθεί και απευθύνεται προς τα γραφεία διανομής (και τον «προγραμματισμό» τους): ΠΟΣΟ ΜΠΑΖΑ ΕΙΣΑΣΤΕ;

Στο #8, με τη μικρότερη πτώση από τα έργα που συνεχίζονται (-5% μόλις!), το ισπανικό αστυνομικό θρίλερ «Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει» (φωτό) έκοψε 2.358 εισιτήρια (από 11 αθηναϊκές οθόνες), άρα αντέχει σε word of mouth ακόμη, έχοντας πιάσει ένα καλό σύνολο 30.659 εισιτηρίων. Κλείνουμε με τα 1.557 εισιτήρια (από 17 οθόνες) για τον μετριότατο «Πυρετό της Τουλίπας», που είχε πτώση της τάξης του 72% (!) στο δεύτερο κιόλας τετραήμερο, φτάνοντας τα 10.490, ενώ στο #10 συναντάμε το μεγαλύτερο drop (-79%!) για το animated «Ο Γιός του Μεγαλοπατούσα», που έκοψε 1.177 εισιτήρια (από 37 οθόνες), με σύνολο στα 28.592. Η εμφάνιση του τρίτου «Απαισιότατου» το αποδεκάτισε…