FreeCinema

Follow us
29.0523:00

Ελληνικό box-office: Λες και μίλησαν… οι νεκροί!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι «Πειρατές της Καραϊβικής» πέτυχαν μια κάποια «νεκρανάσταση» του κοινού που υποστήριξε το νέο κεφάλαιο του αγαπητού στη χώρα μας franchise. Και μετά… το χάος!

Τα καλά νέα: από τον περσινό Δεκέμβρη είχαν να δουν υψηλότερο νούμερο εισιτηρίων τετραημέρου οι κινηματογράφοι σε ολόκληρη την Ελλάδα. 144.844 εισιτήρια δεν τα λες καθόλου άσχημα για τέτοια περίοδο, ειδικά μετά την απόλυτη ντροπή του προηγούμενου weekend, που με υποχρέωσε να χρησιμοποιήσω ακραία γλώσσα (ειδικά στον τίτλο του box-office report). Τα κακά νέα; Το (ναι, δυνατό) ντεμπούτο του πέμπτου μέρους των «Πειρατών της Καραϊβικής» αντιπροσωπεύει το 76% της συνολικής «πίτας» της κινηματογραφικής αγοράς για αυτές τις τέσσερις μέρες! Σε ένα top 10 που ολοκληρώνεται με πρεμιέρα ταινίας που έκοψε… τριψήφιο αριθμό εισιτηρίων. Τριψήφιο νούμερο κατάφερε να μπει στην πρώτη δεκάδα! Δεν σχολιάζω άλλο.

Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales 2017

Η «Εκδίκηση του Σαλαζάρ», λοιπόν, κατέκτησε (προφανέστατα) την πρώτη θέση, κόβοντας 108.145 εισιτήρια (από 214 οθόνες!). Όχι μόνο και οι… νεκροί θυμήθηκαν τον Τζακ Σπάροου, αλλά και μια τρομακτική πλειοψηφία κινηματογράφων που σίγουρα μοιράστηκε τούτο το score… λιγότερο εντυπωσιακά απ’ όσο δείχνει με μια πρώτη ματιά. Δεν θα σταθώ στο όποιο screen average διότι είναι μια πλασματική υπόθεση (όλοι γνωρίζουμε ότι κάποια σινεμά μαζεύουν «το χαρτί» πολύ περισσότερο από κάποια άλλα, οπότε χάνεται το νόημα του «μέσου όρου»). Ας δούμε την πορεία του φιλμ αναλυτικά, είναι κάτι σαφώς πιο ουσιαστικό. Η επιτυχία ήταν δηλωμένη από την πρώτη κιόλας μέρα (27.807 εισιτήρια), η Παρασκευή έπεσε ελάχιστα (23.164), το Σάββατο έγινε γλέντι κινηματογραφικής εξόδου (35.647) και την Κυριακή είχαμε τη χειρότερη μέρα (21.527), που πολλοί θεωρούν ότι οφείλεται στην τηλεοπτική μετάδοση του «Survivor» (σίγουρα παίζει ρόλο). Η επαρχία συνολικά είχε το προβάδισμα, εμφανέστερα στις 3D προβολές. Εξηγείται απλά: 9 σινεμά της Αθήνας καταδέχτηκαν να παίξουν τρισδιάστατους «Πειρατές», έναντι 29 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το έχω ξαναπεί. Το «μηχάνημα» μπήκε και πρέπει κάπως να αποσβέσει, ενώ στην Αθήνα ο αιθουσάρχης δεν σηκώνει πλέον τσαμπουκάδες, έχοντας ζήσει στο πετσί του την κατρακύλα της προσέλευσης για το σχετικό (και πανάκριβο) «γυαλί». Οι παραδοσιακές 2D προβολές, λοιπόν, έκοψαν 86.379 εισιτήρια, το 3D 17.675 και τα ATMOS δούλεψαν στο πλαίσιο του ικανοποιητικού, κόβοντας 4.091 (από τις γνωστές 4 οθόνες).

Pirates of the Caribbean - The Curse of the Black Pearl

Όχι ότι θέλω να «χαλάσω» τις εντυπώσεις, αλλά αν πιάσουμε ολόκληρη την πορεία του franchise στην ελληνική αγορά, η «Εκδίκηση του Σαλαζάρ» έκανε το χειρότερο άνοιγμα για ταινία των «Πειρατών της Καραϊβικής». Το πρώτο μέρος, τον Σεπτέμβρη του 2003, χωρίς την επιπλέον Πέμπτη (ακόμη) είχε κόψει 140.090 εισιτήρια στο πρώτο του τριήμερο (!). Το δεύτερο (και πιο επιτυχημένο μέρος της σειράς, με σύνολο καριέρας στα 655.639 εισιτήρια!), στα τέλη Αυγούστου του 2006, είχε ανοίξει τετραήμερο στα 219.696 εισιτήρια, με αδιανόητο ρεκόρ πρώτης μέρας (66.024), το οποίο αποτελεί και το δεύτερο καλύτερο score ημέρας (μετά τα 74.826 του Σαββάτου του τρίτου μέρους) των «Πειρατών». Το τρίτο μέρος, στα μέσα Μάη του 2007, είχε ανοίξει τετραήμερο στα 213.490 εισιτήρια, ενώ το τέταρτο μέρος είχε ανοίξει σε παρόμοια περίοδο του 2011 στα 152.908 εισιτήρια. Πλέον, το franchise τότε είχε προσγειωθεί σε ένα σύνολο καριέρας στα 395.955 εισιτήρια, επιτρέποντάς μας να περιμένουμε κάτι ακόμη κατώτερο για το sequel της τρέχουσας περιόδου (ειδικά αν η πτώση του δεύτερου τετραημέρου προσεγγίσει το 50%, ως είθισται…).

THE DINNER 2017

Μιλώντας για πτώσεις, ένα -63% ήταν η κατρακύλα του «Alien: Covenant» που έκοψε (κρατιόμαστε από κάπου;) 7.037 εισιτήρια (από 46 οθόνες) και έχει ένα σύνολο έντεκα ημερών στα 37.725 (μόλις!). Προφανώς, το word of mouth ήταν πραγματικά ολέθριο και δεν άφησε περιθώρια περιέργειας για κάποιους από τους παλιούς fans της «Alien» saga. Στο #3, ο animated «Αρχηγός από Κούνια» ανέβασε ξανά τα εισιτήριά του (6.461, από 47 οθόνες, με σύνολο στα 133.328), ενώ στο #4 ο «Βασιλιάς Αρθούρος» υποχώρησε σημαντικά (-61%), κόβοντας 4.945 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Το μέχρι τώρα σύνολό του στα 74.425 είναι απροσδόκητα απογοητευτικό. Στο #5 έχουμε το ντεμπούτο του δραματικού «Δείπνου» (φωτό), με 3.843 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Θα κάνω μια διόρθωση στην προηγούμενη πρόταση: «δραματικό ντεμπούτο» ταιριάζει καλύτερα…

AQUARIUS

Στο #6 το «Χαμένο Χωριό» των Στρουμφ (3.226 εισιτήρια, από 28 οθόνες, με σύνολο στα 144.532) και στο #7 ο «Πολικός Αρκούδος και οι Ανίκητοι» (2.426 εισιτήρια, από 33 οθόνες, με σύνολο στα 9.488), αποδεικνύουν πως το παιδικό θέαμα έχει μια κάποια διάρκεια παρουσίας αποτελεσματική, ειδικά όταν το «προϊόν» πουλάει κάτι πιο ονομαστό. Οι «Φύλακες του Γαλαξία 2» συνεχίζουν την πορεία αφανισμού τους (-56%), με 2.091 εισιτήρια (από 17 οθόνες) στο τέταρτο τετραήμερό τους. Κόλλα πέντε και αντίο έχει γίνει η φάση για τα «blockbusters»! Σύνολο σαφώς χειρότερο από την πρώτη ταινία, στα 81.338 εισιτήρια. Δύο πρεμιέρες καλύπτουν τις τελευταίες θέσεις του top 10. Στο #9, το αξιοπρόσεκτο «Aquarius» (φωτό), που μπορεί να έκοψε 1.018 εισιτήρια, όμως στις μόλις 4 οθόνες του… σώζει καλύτερα τα προσχήματα από πολλά άλλα κινηματογραφικά ντεμπούτα της εβδομάδας. Όσο για το #10, δεν είναι κανενός είδους τιμή να βλέπεις φιλμ («Polina: Ο Χορός Είναι η Ζωή μου») να κόβει 878 εισιτήρια (από 16 οθόνες) στο άνοιγμά του και να καταφέρνει να πιάνει τέτοια θέση…

Κι όμως, υπήρξαν και χειρότερα! Ακόμη τρεις ταινίες που έκαναν πρεμιέρα την Πέμπτη βρέθηκαν σε χαμηλότερες θέσεις, για να αντικατασταθούν τούτη την εβδομάδα από… νέα θύματα της διανομής, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη τη σφαγή με οκτώ καινούργια φιλμ! Και μην ξεχνάτε: αν πάτε, καθώς θα βγαίνετε από τα σινεμά σαστισμένοι γι’ αυτό που είδατε, μεταφέρετε στους υπεύθυνους αυτό που γράφω στην τελευταία παράγραφο του πλέον αντιστασιακού editorial του φετινού καλοκαιριού.