FreeCinema

Follow us
10.0619:30

Ελληνικό box-office: Μάρκα «μ’ έκαψες» ο «Φοίνικας».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι «X-Men» μας αποχαιρέτισαν με ταμειακή… ταφόπλακα του franchise, σε ένα σταθερό σκηνικό ήττας σε προσέλευση κοινού.

Βρισκόμαστε τουλάχιστον δέκα χιλιάρικα κάτω από τα περσινά εισιτήρια της αντίστοιχης εβδομάδας, η συνολική πτώση για το 2019 μέχρι στιγμής σταθεροποιείται στο -7% και μόλις 68.808 θεατές προτίμησαν το σινεμά σαν μέσο φυγής και ψυχαγωγίας κατά τη διάρκεια του περασμένου τετραημέρου. Και βγήκε και νέος κομιξάδικος τίτλος της Marvel αυτές τις μέρες…

Προ τριετίας το απείρως χειρότερο «X-Men: Απόκαλιψ» είχε ανοίξει με 42.310 εισιτήρια (από 151 οθόνες). Φέτος, με ελαφρώς πιο ανεκτό φιλμ αλλά και εντελώς αχρείαστο μαζί, μάλλον μέχρι και οι fans του genre πήρανε χαμπάρι και απείχαν, ρίχνοντας τα νούμερα του opening του «X-Men: Ο Μαύρος Φοίνικας» στα 20.044 (από 142 οθόνες)! Η τυπική επέλαση των σκληροπυρηνικών καταγράφηκε την Πέμπτη (6.159), με τις υπόλοιπες μέρες (4.155, 5.433 και 4.297) να «αιμορραγούν» χαρακτηριστικά, δηλώνοντας ένα μάλλον κακό word of mouth για το franchise. Διόλου τυχαία, (και) στα αμερικανικά ταμεία σημειώθηκαν τα χειρότερα εισιτήρια στην εμπορική καριέρα των «X-Men» movies. Δεν υπάρχει λόγος να δούμε τα νούμερα πιο αναλυτικά, μιλάμε για απόλυτη πανωλεθρία. Με ένα προβλεπόμενο drop της τάξης του -70% στο ερχόμενο τετραήμερο, (θα) αξίζει να αναρωτηθούμε και πάλι για το πραγματικό δυναμικό του συγκεκριμένου είδους ταινιών στην Ελλάδα. Στο #2 έπεσε (-48%) ο live action «Αλαντίν», κόβοντας 12.805 εισιτήρια (από 142 οθόνες). Το οικογενειακό κοινό συντηρεί (με τις μεταγλωττισμένες προβολές) την κάποια σταθερότητα του τίτλου, που δουλεύει κυρίως το weekend (4.616 και 4.792 εισιτήρια, αντίστοιχα). Έπιασε την κατοστάρα (107.020 για την ακρίβεια), αλλά μιλάμε για ιδιαίτερα συντηρητικό νούμερο, λαμβάνοντας υπόψη το anticipation. Από την άλλη, μια χαρά το λες το άνοιγμα της κωμωδίας «Η Κομπίνα» (φωτό), στα 10.602 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Το έργο δούλεψε καλύτερα στην Αθήνα (7.961 εισιτήρια, από 38 οθόνες), προφανώς χάρη σε κάποια καλά θερινά μαγαζιά. Συνολικά, 3.872 θεατές την προτίμησαν για το σαββατόβραδό τους και, αν ρωτάς κι εμένα, έκαναν την καλύτερη επιλογή της εβδομάδας. Σε άλλες εποχές, τούτο εδώ θα ξέσκιζε ταμεία. Τώρα, το λες decent. Ειδικά δίπλα στη «λαίλαπα» της γαλλικο-ισπανικής σκαρταδούρας «του καλοκαιριού».

Το sequel του «Γκοτζίλα» βρέθηκε στο #4 με σοβαρή υποχώρηση (-70%!), κόβοντας 4.237 εισιτήρια (από 46 οθόνες) το δεύτερο τετραήμερό του. Σύνολο απογοητευτικού μεγέθους, στα 25.494. Ένα (όσο θρυλικό κι αν είναι) τέρας από την Ασία μάλλον δεν ήταν αυτό που ζητούσε σε τέτοια εποχή το ελληνικό κοινό. Άσε που αν θέλεις να δεις «τέρατα», ανοίγεις κι ένα δελτίο ειδήσεων (μέρες που ‘ναι…). Στην πέμπτη θέση έκανε ντεμπούτο το… όνομα της Άγκαθα Κρίστι στον τίτλο του τηλεοπτικού (!) «Η Εξιχνίαση Ενός Φόνου» (φωτό), με 3.640 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Οι 1.549 έσπευσαν για παλαιομοδίτικο μυστήριο το Σάββατο. Φαίνεται πως είναι ένα από αυτά τα «τυχερά» φιλμ που θα προσεγγίσουν το δεκαχίλιαρο σε εισιτήρια τούτη τη θερινή σεζόν. Διότι (θα) υπάρχουν και πολύ χειρότερα…

Ο τρίτος «John Wick» αντέχει με οριακή αξιοπρέπεια (-57% στο τέταρτο τετραήμερό του) από το #6, κόβοντας 2.269 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Θα είναι μέγα θαύμα αν πιάσει κατοστάρα, εγώ το έχω αποχαιρετίσει το ενδεχόμενο, το σύνολο πλέον βρίσκεται στα 89.402. Δίκαιο σουξέ. Στο #7 υποχώρησε βιαίως (-67%) η βιογραφία του Έλτον Τζον «Rocketman», με 1.960 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Θλιβερή ήττα το σύνολο στα 11.095. Ακολουθούν δύο πρωτοεμφανιζόμενοι τίτλοι. Στο #8 το γαλλικό δράμα (εκτός εποχής, ειλικρινά) «Ένα Αγγελικό Πρόσωπο», το οποίο τράβηξε την προσοχή 1.775 θεατών (από 13 οθόνες) ενδεχομένως εξαιτίας της Μαριόν Κοτιγιάρ. Παρόμοια η απήχηση (χωρίς stars εδώ, αλλά με… δήθεν «αγκαθακριστικό» πλασάρισμα) του «Ποιος Σκότωσε τη Λαίδη Γουίνσλεϊ;», που έκοψε 1.573 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η αστοχία ρομαντικής κομεντί «Μία Απίθανη Σχέση», που είχε αύξηση εισιτηρίων (της τάξης του +61%!), μάλλον εξαιτίας της απεγνωσμένης αναζήτησης ταινίας του είδους από μερίδα (θηλυκού) κοινού. Έκοψε 1.460 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και έχει φτάσει τα 17.045.

Τριψήφια νούμερα θλίψης έκοψαν οι άλλες πρεμιέρες της εβδομάδας. Το μόνο που λυπάμαι είναι τα (θερινά κυρίως) σινεμά που υποχρεώθηκαν να τις προβάλλουν, διότι αυτά θα πληρώσουν «τη νύφη» στο τέλος τούτης της καλοκαιρινής σεζόν. Τα γραφεία διανομής την «αρπαχτή» τους πάνε να κάνουν… κι ό,τι πιάσουν. Αλλά έτσι δεν θα βγει κανείς κερδισμένος κάποτε. Γιατί δεν θα έχουν μείνει και σινεμά.