FreeCinema

Follow us
21.0220:00

Ελληνικό box-office: «Black» hit με τις ευλογίες της Marvel.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Black Panther» της Marvel κατάφερε να συσπειρώσει τους φανατικούς των comics και των superhero movies παρά το… αντιεμπορικό (για τις συνήθειες του εδώ κοινού) χρώμα του.

Χωρίς το εορταστικό τετραήμερο στην αντίστοιχη ημερομηνία πέρσι, τα ταμεία μετρούσαν μονάχα 121.530 εισιτήρια. Παραδόξως, εκείνο το τετραήμερο (23 με 26 Φεβρουαρίου του 2017) ήταν ακόμη πιο… ολέθριο, με μόλις 102.743 θεατές να νοιάζονται για μια βόλτα μέχρι το πλησιέστερο σινεμά! Έτσι, τα 156.495 του περασμένου τετραημέρου μοιάζουν με Ανάσταση Κυρίου για την αγορά, η οποία μέτρησε ένα weekend λες και είχε δύο Σάββατα! Πανελλαδικά, το Σάββατο κόπηκαν 49.260 εισιτήρια και το επίπεδο παρέμεινε υψηλό, δίχως απώλειες σχεδόν και την Κυριακή, με 48.399 εισιτήρια. Αν προσθέσουμε στο σύνολο του τετραημέρου και τα εισιτήρια της Καθαράς Δευτέρας, φτάνουμε τα 188.301 στο πενθήμερο, ένα νούμερο υγιές και ενθαρρυντικό.

Μπορεί να τσάκισε στο αμερικανικό box-office το «Black Panther» (202.003.951 δολάρια στο πρώτο του weekend!), όμως κανείς δεν υπολόγιζε απαραίτητα σε επιτυχία και εδώ, καθώς το ελληνικό κοινό απεχθάνεται τα φιλμ με μαύρους πρωταγωνιστές. Η διαφορά στην προκειμένη ήταν… το όνομα της Marvel και αυτή η μικρή στρατιά από φανατικούς του genre, οι οποίοι έφεραν την κομιξάδικη περιπέτεια φαντασίας στην κορυφή με 41.104 εισιτήρια (από 114 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 49.022). Συγκριτικά, δεν μιλάμε για κάποια τεράστια επιτυχία, προφανώς. Απλά, ξαφνιάζει το γεγονός ότι δεν καταποντίστηκε. Το πιο πρόσφατο μαρβελικό δείγμα του είδους, το «Thor: Ragnarok» είχε ανοίξει με 60.036 εισιτήρια (από 133 οθόνες) τον περασμένο Νοέμβρη. Η συμπεριφορά του κοινού ήταν η στερεότυπη για το είδος. Δυνατή Πέμπτη (11.811) εξαιτίας των fanboys, τυπική πτώση την Παρασκευή (7.643), άνοδος το Σάββατο (11.435) αλλά με εισιτήρια ελαφρώς κατώτερα της πρώτης μέρας (!) και σχετικά καλό κράτημα την Κυριακή (10.215). Περαιτέρω ανάλυση ας μην γίνει καλύτερα, διότι με τις διαφοροποιήσεις προβολών σε 3D, 2D και ATMOS, μαζί με τις προσθέσεις της κίνησης της Δευτέρας… θα βγουν και τα δικά σας τα μάτια! Να προσθέσω μονάχα ότι η Αθήνα (για το τετραήμερο) αντιστοιχεί στα 21.023 εισιτήρια (από 40 οθόνες), δηλαδή υπήρξε μια σχεδόν ακριβής μοιρασιά με το υπόλοιπο Ελλάδας (που όμως μετράει 74 οθόνες…). Το δεύτερο τετραήμερο του προαναφερθέντος «Thor» είχε άγρια πτώση της τάξης του 57%. Κάτι παρόμοιο θα δούμε και την ερχόμενη Δευτέρα, νομίζω.

Αν ξάφνιασε το «Black Panther», τι να πει κανείς και για το τρίτο μέρος των «Πενήντα Αποχρώσεων του Γκρι», που βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με τη μικρότερη πτώση (-53%) που είχε το δεύτερο τετραήμερο όλων των φιλμ του franchise! Προφανώς και είναι υψηλότατο το drop, αλλά τα 30.388 εισιτήρια (από 104 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 35.151) παραείναι καλά για τίτλο που έχει εισπράξει τόση αρνητική κριτική και χλεύη, λες και πρόκειται να σου μείνει «ρετσινιά» αν πας να δεις τέτοιο έργο στο σινεμά. Καλύτερη μέρα… η Πέμπτη, με 8.435 εισιτήρια! Διαφορές Αθήνας με υπόλοιπη Ελλάδα; 14.784 (από 29 οθόνες) η πρώτη, 15.604 (από 75 οθόνες!) η δεύτερη (για το τετραήμερο μόνο). Συνολικά, το φιλμ έχει φτάσει τα 159.363 εισιτήρια. Φαντάσου να… άρεσε κιόλας (σαρκασμός).

Στην τρίτη θέση έκανε (χλιαρό) ντεμπούτο το κάργα οσκαρικό παραμύθι φαντασίας «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο (φωτό), κόβοντας 21.294 εισιτήρια (από 52 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 25.928). Το φιλμ δεν εμφάνισε τα χαρακτηριστικά υποδοχής ταινίας του genre (μονάχα 3.693 εισιτήρια την Πέμπτη!), με το Σάββατο να εκτινάσσεται (7.209) από πιο adult θεατές, προφανώς, διατηρώντας την ισχύ του και την Κυριακή (6.872). Πώς εξηγείται κάπως όλο αυτό; Το πιο νεολαιίστικο κοινό είχε ήδη δει το φιλμ… στο σπίτι του (και από βιασύνη για «κατανάλωση», ενδεχομένως), αφήνοντας τους μεγαλύτερους να δοκιμάσουν την τύχη τους σε κάτι που μπορεί και να μην τους άρεσε, όμως σεβάστηκαν τις 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ όσο και τις θετικότατες κριτικές. Σε περίπτωση που κερδίσει στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας (το σκηνοθεσίας είναι σαν να το έχει πάρει ήδη), έχει εισπρακτικό μέλλον και στη δική μας αγορά. Στο #4, η «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας Άντερσον εξακολουθεί να πέφτει (πιο γερό το -48% του τελευταίου τετραημέρου), αλλά ήδη απολαμβάνει ένα σύνολο 108.088 εισιτηρίων, νούμερο που πρέπει να μας χαροποιεί ιδιαίτερα για τέτοιου είδους φιλμ. Έκοψε 12.295 εισιτήρια (από 47 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 14.771) και το Σάββατο (4.468) ήταν σχεδόν ίδιο με την Κυριακή (4.347)! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ «Winchester» με την Έλεν Μίρεν, το οποίο δεν δελέασε την «πιτσιρικαρία» που κυνηγάει το genre, ανοίγοντας με 6.430 εισιτήρια (από 30 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 7.961).

Στο #6, η απουσία σοβαρότερης νέας πρότασης σε παιδικό animation οδήγησε ώς εδώ το «Γατοξόρκι», που έκοψε 6.244 εισιτήρια (από 66 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 7.925). Φυσικά, η Κυριακή (3.061 εισιτήρια) ήταν η καλύτερη μέρα του (διότι τη Δευτέρα τα μικρά πετούσαν τον χαρταετό, βλέπε 1.681 εισιτήρια…). «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» (φωτό) βρίσκονται στο #7 (με μονάχα -30% πτώση), κόβοντας 5.314 εισιτήρια (από 23 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 6.488). Προτιμήθηκε στο weekend, φυσικά (1.920 και 1.865 εισιτήρια στις αντίστοιχες μέρες). Παρά το ισχυρό σπρώξιμο της κριτικής, την οσκαρική φήμη και το πιο πιασάρικο θέμα για το γυναικείο κοινό, το μέχρι στιγμής σύνολο των 70.241 φαντάζει σχετικά λίγο. Θα πάρει ξανά κάποια ώθηση με τα επερχόμενα βραβεία, πόσω μάλλον αν κάνει «ανατροπή» στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Στο #8 συναντάμε το οικογενειακό «Ο Άνθρωπος των Σπηλαίων» (-41%), το οποίο έκοψε 4.196 εισιτήρια (από 62 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 5.028), με την Κυριακή να ξεχωρίζει (2.071), επίσης. Έχει φτάσει τα 23.026, ατυχώς (έστω κι αν δεν ήταν η ευτυχέστερη στιγμή της Aardman). Ακολουθεί το «1968» (-51%), που αγκομαχάει για την κατοστάρα (έφτασε τα 99.389), κόβοντας αυτή τη φορά 4.060 εισιτήρια (από 27 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 5.376) και η δεκάδα κλείνει με την «Πιο Σκοτεινή Ώρα» και μια δίκαια μεγάλη εισπρακτική επιτυχία που πλέον βρίσκεται στα 104.883 εισιτήρια. Στο τετραήμερο έκοψε 3.977 εισιτήρια (από 18 οθόνες, μαζί με Δευτέρα στα 5.024).

Ειδική αναφορά, πάντως, πρέπει να γίνει στην παράδοξη αποκλειστική πρεμιέρα της ταινίας «Μαζί ή Τίποτα» του Φατίχ Ακίν στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ της Θεσσαλονίκης, με το έργο να ανοίγει στην υπόλοιπη Ελλάδα (και στην Αθήνα) από τις 22 Φεβρουαρίου! Έκοψε 987 εισιτήρια (μαζί με Δευτέρα στα 1.164), με καλύτερη μέρα την Κυριακή (340). Όλα παράδοξα, δηλαδή. Το νούμερο είναι πολύ καλό, αλλά δεν σημαίνει ότι κινητοποιήθηκε κι ολόκληρη η πόλη, ώστε να δικαιολογείται μια τέτοια κίνηση…