FreeCinema

Follow us
21.030:30

Ελληνικό box-office: «Πεντάμορφη» ναι, «Τέρας» ανοίγματος… όχι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Πεντάμορφη και το Τέρας» είχε ένα καλό άνοιγμα στην κορυφή, αλλά σίγουρα δεν κατάφερε να εκτοξεύσει τα ταμεία, όπως συνέβη σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

Για να καταλάβει κανείς καλύτερα την κατάσταση, το προηγούμενο τετραήμερο είχαν κοπεί 136.687 εισιτήρια και τούτο εδώ… ελαφρώς λιγότερα! Κοινώς, τα 135.821 εισιτήρια δεν αρμόζουν σε ένα τετραήμερο το οποίο περιλαμβάνει τη live action πρεμιέρα της «Πεντάμορφης και του Τέρατος». Στην Αμερική μπορεί να μαζεύουν ακόμη… πεσμένα σαγόνια και τσουβάλια δολάρια από τα ταμεία, μετρώντας 170.000.000 σε εισπράξεις, όμως στα ντόπια εδάφη τα πράγματα κύλησαν… σχεδόν όπως κάθε κανονικό τετραήμερο, εξασφαλίζοντας μεν την κορυφή για το φιλμ της Disney, αλλά με το απλά καλό σύνολο των 57.900 εισιτηρίων (από 228 οθόνες, οι οποίες έπαιζαν τέσσερις διαφορετικές εκδοχές της ταινίας, κάτι που θέλει μαθηματική ιδιοφυία για να αναλυθεί…).

maleficent_sneak 2

Μπορεί αυτό να ήταν το (μέχρι στιγμής) πιο επιτυχημένο από τα ετήσια ραντεβού της Disney και το ζωντάνεμα του animated library του studio, όμως η αύξηση στο εγχώριο box-office υστερεί σε σχέση με τη δυναμική του συγκεκριμένου τίτλου, που τα παιδάκια έχουν κυριολεκτικά λιώσει από το πολλαπλό viewing στο home entertainment και την original version κινουμένων σχεδίων του 1991. Για να ξέρουμε και τι διαβάζουμε, ας δούμε τι συνέβη στο παρελθόν με τους τρεις πιο πρόσφατους τίτλους. Στα τέλη του Μάη του 2014, η «Maleficent» (φωτό) είχε ανοίξει με 45.705 εισιτήρια (βασική λεπτομέρεια: χωρίς μεταγλωττισμένες κόπιες), στα μέσα Μαρτίου του 2015 η «Σταχτοπούτα» είχε ανοίξει με 44.835 εισιτήρια (31.838 για την ελληνόφωνη version και 12.997 για την αγγλόφωνη) και στα τέλη Απριλίου του 2016 το «Βιβλίο της Ζούγκλας» δεν μάγευε καθόλου το ντόπιο κοινό, ανοίγοντας με 20.488 εισιτήρια (14.600 για την ελληνόφωνη version και 5.888 για την αγγλόφωνη). Η «Πεντάμορφη», λοιπόν, άγγιξε ένα επιπλέον 26% σε σύγκριση με τις άνωθεν κυρίες του κόσμου των παραμυθιών, νούμερο σχετικά διστακτικό και σίγουρα… ουχί για πανηγυρισμούς.

Beauty and the Beast 2017

Η πρώτη μέρα της «Πεντάμορφης» (6.206 εισιτήρια) ήταν καλή για το είδος της ταινίας, υπολογίζοντας ότι η αγγλόφωνη version προσέλκυσε 3.996 θεατές, ενώ η ελληνόφωνη έκοψε (και ξάφνιασε!) 2.210 εισιτήρια. Η Παρασκευή ανέβηκε στο σύνολο των 8.456 εισιτηρίων, το Σάββατο εκτροχιάστηκε (26.655) και η Κυριακή υποχώρησε ελαφρά (22.306), ενδεχομένως λόγω του εξαιρετικών κλιματικών συνθηκών που πρόσφεραν την προφανή εναλλακτική σε οικογένειες να κάνουν άλλα πράγματα από το να… κλειστούν σε ένα σινεμά. 3.788 θεατές προτίμησαν το μεταγλωττισμένο 3D σε 16 οθόνες (2.156 από το υπόλοιπο Ελλάδας, που πέρασε την Αθήνα), 30.311 ξεσήκωσαν περισσότερο τα ταμεία ομιλώντας την ελληνική γλώσσα σε 2D (16.176 και πρωτιά, ξανά, για την επαρχία), 23.204 επέλεξαν να ακούσουν την αγγλική γλώσσα σε 2D (12.826 στην Αθήνα, που εδώ παίρνει κεφάλι). Φυσικά, οι 2D προβολές είχαν και την πλειοψηφία των οθονών (208). Τέλος, απογοητευτική ήταν η κίνηση σε 4 οθόνες ATMOS σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι οποίες έπαιζαν την ελληνική μεταγλώττιση και έκοψαν μόλις 561 εισιτήρια. Λογικά, η πτώση της «Πεντάμορφης» στο δεύτερο τετραήμερο δεν θα είναι σημαντική, καθώς οι οικογένειες δεν θα έχουν κανένα δίλημμα για το πού να πάνε τα παιδιά τους, χωρίς νέο και ανταγωνιστικό φιλμ στην αγορά, άρα το ντισνεϊκό παραμύθι θα παραμείνει στην κορυφή. Μοναδικό εμπόδιο, ίσως, ο… ανοιξιάτικος καιρός που βελτιώνεται διαρκώς.

Get Out 2017

Όλα τα adult έργα που συνεχίστηκαν το περασμένο τετραήμερο και θα συναντήσουμε στο top 10 είχαν άσχημες πτώσεις που ξεπέρασαν το 50%. Μάλλον έφταιξε η μετριότατη Κυριακή, όχι μονάχα λόγω καιρού αλλά και εξαιτίας του ποδοσφαιρικού αγώνα μεταξύ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού. Έτσι, ο «Κονγκ», ο οποίος υποχώρησε στη δεύτερη θέση με πτώση της τάξης του 54%, έκοψε 18.541 εισιτήρια (από 96 οθόνες). Αρκεί μια πιο προσεκτική ματιά στο weekend αυτής της (προφανώς περισσότερο αρεστής στους άρρενες θεατές) ταινίας, για να κατανοήσει κανείς το «pattern» της επίδρασης του παιχνιδιού: 8.157 εισιτήρια το Σάββατο, 4.105 την Κυριακή. Το σύνολο βρίσκεται στα 76.997, άρα αν ο στόχος ήταν να φτάσει τον πρόσφατο «Godzilla» (96.139 εισιτήρια το 2014), τότε μιλάμε για σαφή επιτυχία. Στην τρίτη θέση είχαμε την έκπληξη του τετραημέρου, το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ «Τρέξε!» (φωτό), το οποίο άνοιξε με 13.795 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Πριν από μερικές εβδομάδες δεν γνωρίζαμε καν αν το φιλμ θα φτάσει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, αφού οι περισσότερες ταινίες με μαύρους πρωταγωνιστές απορρίπτονται από την εδώ διανομή για λόγους εμπορικότητας. Το «Τρέξε!», όμως, γνώρισε τρομακτική εισπρακτική επιτυχία στις ΗΠΑ, οι κριτικές ήταν εξαιρετικές και, τελικά, ακόμη και το ντόπιο κοινό έδειξε (δικαιολογημένα) μεγάλο ενδιαφέρον για μια από τις καλύτερες και πιο πρωτότυπες δουλειές που μας έδωσε το συγκεκριμένο genre εδώ και χρόνια. 3.259 εισιτήρια την Πέμπτη, άνοδος στα 4.945 το Σάββατο, αλλά πολύ πεσμένη Κυριακή (2.588) για τους λόγους που προανέφερα. Το word of mouth φάνηκε να μετράει από την πρώτη κιόλας μέρα στα social και το φιλμ αρέσει, άρα θα πρέπει να περιμένουμε ένα γερό κράτημα μέχρι και την ερχόμενη Δευτέρα.

LA FILLE INCONNUE

Στην τέταρτη θέση συναντάμε το «Λόγκαν» με ισχυρή πτώση (-66%) και 12.540 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Δέχτηκε γερό κοντράρισμα από τα «Κονγκ» και «Τρέξε!», προφανώς, πόσω μάλλον και από τον κυριακάτικο αγώνα (2.413 εισιτήρια, η χειρότερη μέρα του). Τα 4.833 του Σαββάτου ήταν το φόρτε του. Αν και το φιλμ αρέσει πολύ, στο τρίτο του weekend φανερώνει σημάδια κόπωσης, πλήγμα σύνηθες για το genre, καθώς το πιο μαζικό κοινό δεν έλκεται από την ιδέα να παρακολουθήσει μια ταινία που προέρχεται από το κομιξικό σύμπαν. Το σύνολο στα 159.592 εισιτήρια είναι θαυμάσιο, έτσι κι αλλιώς. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τη νέα ταινία των αδελφών Νταρντέν, «Το Άγνωστο Κορίτσι» (φωτό), που έκανε ντεμπούτο με 4.274 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Ακόμη και τούτο το art-house φιλμ (πιθανότατα) δέχθηκε το… γηπεδικό πλήγμα! 2.058 εισιτήρια το Σάββατο, 935 την Κυριακή.

GLEISSENDES GLÜCK

Οι επόμενες θέσεις του top 10 δεν διαθέτουν ιδιαίτερα ευχάριστα αποτελέσματα. Στο #6, το ντεμπούτο του «The Last Face» μάλλον… εξαφανίστηκε, με 3.670 εισιτήρια (από 32 οθόνες), στο #7 «Η Ταινία LEGO Batman» έπεσε κατά 53% στα 3.222 εισιτήρια (από 43 οθόνες, με σύνολο στα 68.996), στο #8 το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» έπεσε γερά (-55%) κόβοντας 3.208 εισιτήρια (από 25 οθόνες, με σύνολο στα 52.672), στο #9 έκανε μια αξιοπρεπή πρώτη εμφάνιση το άνοιγμα της «Παράδοξης Ευτυχίας» (φωτό) με 1.942 εισιτήρια (από μόλις 3 αθηναϊκές οθόνες, με συμπεριφορά Σαββάτου δυνατή στα 903 εισιτήρια) και στο #10, με απώλεια της τάξης του 66% από το προηγούμενο τετραήμερο, το οσκαρικό «Moonlight» έκοψε ακόμη 1.882 εισιτήρια (από 14 οθόνες, με σύνολο στα 44.668).

Αν και δεν υπάρχει κάτι ικανό για να ανατρέψει δυναμικά την παρούσα εικόνα του box-office, αυτή την Πέμπτη ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε εννέα (!) πρεμιέρες, «μοτίβο» το οποίο φαίνεται πως θα επαναληφθεί και το επταήμερο που ξεκινά στις 30 Μαρτίου. Ναι. Γλεντάμε τη ζωή σε τούτο το επάγγελμα…