FreeCinema

Follow us
21.0122:00

Ελληνικό box-office: Μα τον Τουτάτη, ο Αστερίξ στην κορυφή!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Αστερίξ, ο Οβελίξ και ο δρυΐδης Πανοραμίξ αιφνιδίασαν κατακτώντας την κορυφή! Μα τον Τουτάτη, άκουσα «γυαλιά» (#diplhs) να σπάνε από κάπου;

Μια υποψία πιο ανεβασμένα τα εισιτήρια που κόπηκαν το τετραήμερο που μας πέρασε (159.614) και αρκετά κοντά στα περσινά του αντίστοιχου διαστήματος (164.693), άρα επιστρέψαμε σε κάποια «κανονικότητα», με ένα σχετικό ξάφνιασμα στην πρώτη θέση. Το animated «Αστερίξ: Το Μυστικό του Μαγικού Ζωμού» απέδειξε την πέραση που έχει ο μικρός Γαλάτης στην Ελλάδα, ακόμη και σήμερα, κόβοντας 38.030 εισιτήρια (από 112 οθόνες). Δεν μιλάμε για θρίαμβο, αλλά για όχι αμιγώς παιδικό τίτλο στο είδος του, με τις original version προβολές ενηλίκων να κόβουν μόλις 218 εισιτήρια (από 3 οθόνες), είναι επιτυχία η κορυφή, έστω. Προφανώς το χάρηκαν και οι γονείς που (θα) πήγαν κάμποσα ανήλικα να μάθουν πόσο οι πρώτοι αγαπάνε τον Αστερίξ και τον Οβελίξ, αφού η πλειοψηφία των εισιτηρίων προέκυψε στο weekend (15.861 το Σάββατο και 18.143 την Κυριακή). Αν έχει καλό κράτημα, μπορεί να χτυπήσει μια κατοστάρα.

Το πολυδιαφημισμένο «Glass» (φωτό), από την άλλη, ερχόμενο σαν κορύφωση της τριλογίας υπερ-ηρώων του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, δεν έδειξε να εντυπωσιάζει μαζικά το κοινό, κόβοντας 30.946 εισιτήρια (από 102 οθόνες). Τέλη Γενάρη του 2017, ο «Διχασμένος», το δεύτερο μέρος της σειράς (που πριν το δούμε δεν ξέραμε τι μας γινόταν!), είχε ανοίξει με 30.545 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Παρατηρώντας τον αριθμό των κινηματογράφων, σε πιάνει ένα σχετικό σφίξιμο… Το πράγμα είχε ξεκινήσει χαλαρά από την Πέμπτη (7.612), δείχνοντας ότι ούτε οι υποτιθέμενοι fans του είδους δεν ξεσηκώθηκαν, με το Σάββατο να σημειώνεται μονάχα μια ελαφριά άνοδος (10.721). Προσωπικά, το φιλμ μου άρεσε πολύ, αλλά κατά τη διάρκεια του τετραημέρου μού μετέφεραν μεγάλη δυσαρέσκεια και κακό word of mouth των θεατών, το οποίο θεωρώ πως βασίστηκε αρκετά στη λάθος ενημέρωση και την άγνοια όσων πήγαν για την ύπαρξη των δύο προηγούμενων ταινιών. Δεν το βλέπω να φτάνει εξαψήφιο σύνολο. Κρίμα. Ακόμα χειρότερα τα νέα για την ελληνική κωμωδία (χιούμορ κάνω) «Περιμένοντας τη Νονά», που έκανε ντεμπούτο στην τρίτη θέση με 18.570 εισιτήρια (από 91 οθόνες). Αν αναζητήσω μια πρόχειρη σύγκριση εδώ, θα έπαιρνα το παράδειγμα του «Θησαυρού» (του μακαρίτη…) από τις αρχές Δεκέμβρη του 2017, με άνοιγμα 16.304 εισιτηρίων (από 63 οθόνες). Ταιριαστή αναλογία προσέλευσης και (επίσης) μεγαλύτερη πέραση στην επαρχία. Η «Νονά» έκοψε 10.730 εισιτήρια εκεί (από 59 οθόνες), αφήνοντας δεύτερη την Αθήνα. Συμπέρασμα: τι κι αν δεν σας νοιάζει το «λαϊκό», τηλεοπτικών προδιαγραφών, άθλιο προϊόν «ψυχαγωγικού» σινεμά; Αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται, διότι δημιουργεί ένα «library» τίτλων που θα πωλούνται ισοβίως στην τηλεόραση. Του κερατά! Θα τα βγάλει τα λεφτά του, suckers…

Υποχώρησε δυνατά (-51%) το «Βαποράκι» του Κλιντ Ίστγουντ στο #4, αλλά δεν προβληματίζεται κιόλας, καθώς έχει φτάσει τα 123.083 εισιτήρια και είναι ήδη μια χαρά επιτυχία. Στο τετραήμερο που μας πέρασε έκοψε 17.493 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Θα έχει αντιπάλους από πρεμιέρες αυτής της Πέμπτης, ενώ επίσης του κόβει κίνηση το όλο και περισσότερο ακουσμένο «Πράσινο Βιβλίο» (φωτό), το οποίο συναντάμε στο #5 με 14.314 εισιτήρια (από μόλις 36 οθόνες). Ελάχιστη η πτώση (-19%) και η πιθανότητα να είναι αυτός ο τίτλος που θα κερδίσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας της χρονιάς (ήδη δέχτηκε μια έντονη ώθηση με το βραβείο των Αμερικανών παραγωγών), δηλώνει ότι το έργο έχει μέλλον στα ταμεία. Μέχρι στιγμής έχει κόψει 45.332 εισιτήρια. Και λίγα είναι γι’ αυτό που προσφέρει!

Συνεχίζουμε με τετραψήφια νούμερα. Στο #6 έπεσε εντυπωσιακά (-58%) το «The Bach3lor» (φωτό), κόβοντας 6.804 εισιτήρια (από 25 οθόνες, που ήταν 55 την περασμένη εβδομάδα…). Έχει φτάσει τα 219.875 σε σύνολο και, όπως είχα γράψει στο προηγούμενο box-office report, πέρασε πια το «Αιγαίο SOS» (219.411). Η «Μαίρη Πόπινς» του 2018 συνεχίζει την κατρακύλα (-50%), με 4.299 εισιτήρια (από 74 οθόνες), με σύνολο στα 149.103. Απογοητευτικό για την πιο «event movie» (για όλη την οικογένεια) των γιορτών. Στο #8 γκρεμοτσακίστηκε (-71%) το θρίλερ τρόμου «Escape Room», με 4.076 εισιτήρια (από 19 οθόνες, που ήταν 44…) και σύνολο στα 55.790. Διόλου άσχημο το εξηντάρι. Το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας» (φωτό) έκανε ένα μέτριο ντεμπούτο στο #9, με 2.833 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Να θυμίσω πως ήταν ακόμη ένας τίτλος που προτιμήθηκε του «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου για να διανεμηθεί τον Ιανουάριο από την ODEON. Πάνε τόσο καλά οι ταινίες της εταιρείας αυτόν το μήνα, που θα έλεγε κανείς ότι έχω κάνει voodoo! (Δεν ξέρω να κάνω voodoo.) Στα τελευταία του σχεδόν, ο animated «Γκριντς» (-64%) ολοκληρώνει το top 10, κόβοντας 2.663 εισιτήρια (από 46 οθόνες), με σύνολο στα 204.171.

Υπάρχουν και τα χειρότερα (δράματα), βέβαια. Τα υπόλοιπα «ανοίγματα» (χιούμορ) του τετραημέρου. Τα 1.874 εισιτήρια (από 7 οθόνες) που έκοψε το «Στους Διαδρόμους» και τα 501 εισιτήρια (από 4 οθόνες) που έκοψε το «Κάτω από το Δέντρο». For the record. Κι έρχονται εννέα πρεμιέρες την Πέμπτη, εκ των οποίων ίσως οι τρεις κόψουν κάτι αξιοπρεπές έως καλό. Προς σφαγή…