FreeCinema

Follow us
08.0220:00

Ελληνικό box-office: Εισιτήρια… για να κρυβόμαστε!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Επιστροφή» παραμένει στην κορυφή αλλά με απώλειες της τάξης του 46%. Πιο κάτω, δε, το χάος. Κυριολεκτικά!

Οι χειρότερες επιδόσεις που έχουμε δει μέχρι σήμερα από τα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία για το 2016 (και μη χειρότερα, να λέμε…). 164.177 εισιτήρια κόπηκαν αυτό το τετραήμερο. Δεν προβλέπεται να δούμε κάτι διαφορετικό και με τις εισπράξεις του ερχόμενου weekend, παρά τις επτά (!) νέες κυκλοφορίες. Γιατί; Δεν βοηθάει ο προγραμματισμός. Χωρίς ταινία μαζικού ενδιαφέροντος, οι θεατές δεν παροτρύνονται να βγουν έξω ή να πάνε σινεμά και η συνολική αγορά παθαίνει καθίζηση. Ο «Μαγικός Καθρέφτης» δεν κατάφερε να παίξει αυτόν τον ρόλο από την Πέμπτη που μας πέρασε (τα 2.199 εισιτήρια της πρώτης μέρας μάλλον «προδίκασαν» το συνολικό άνοιγμα του φιλμ) και από την ερχόμενη Πέμπτη το «Οδηγός για Singles» μπορεί να έχει κάποιες δυνατότητες (και λόγω Βαλεντίνου) αλλά ουδείς αναμένει επικές ουρές για μια κάποια «ανάσταση» της εικόνας που αντιμετωπίσαμε σήμερα.

the-revenant-movie

Για τρίτη φορά, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και η «Επιστροφή» παρέμειναν στην κορυφή του ελληνικού box-office, αλλά με ισχυρές απώλειες που ίσως δηλώνουν ότι το κύμα των fans του πρωταγωνιστή εξαντλήθηκε και τώρα μένει να δούμε πώς θα δουλέψει το – όχι πραγματικά θερμό ή θετικό – word of mouth. Κάτω κατά 46% σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο, το φιλμ έκοψε 32.952 εισιτήρια (από 82 οθόνες), φτάνοντας το πολύ καλό σύνολο των 257.962 εισιτηρίων.

O Magikos Kathreftis

Στη δεύτερη θέση έκανε το ντεμπούτο του ο «Μαγικός Καθρέφτης», μια ελληνική κωμωδία που επιχείρησε να καλύψει το σοβαρό κενό της λαϊκής διασκέδασης με εγχώριο προϊόν στην τρέχουσα σεζόν. Το αποτέλεσμα ήταν δραματικά απογοητευτικό, με 14.274 εισιτήρια (από 83 οθόνες). Αν και θα αδικήσω την ταινία του Χρήστου Δήμα με αυτή τη σύγκριση, 13.755 εισιτήρια (από 57 οθόνες) ήταν το άνοιγμα του «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός» στα τέλη του περασμένου Οκτώβρη. Άρα, εκεί πια έχουν πέσει οι εισπρακτικές ικανότητες απόδοσης αυτού του είδους; Συμπληρωματικές παρατηρήσεις: 2.244 ήταν οι θεατές που αποφάσισαν να τεστάρουν το πρώτο 3D φιλμ στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, με την επαρχία (1.361) να ξεπερνά σε περιέργεια το κοινό της Αθήνας (!), ενώ στο σύνολο τα πράγματα ήταν… απρόβλεπτα ισορροπημένα (η επαρχία, που θα έπρεπε να είναι πιο ενισχυμένη, λαμβάνοντας υπόψη την εισπρακτική προϊστορία στο genre, έκοψε 6.901 εισιτήρια, ενώ στην Αθήνα κόπηκαν 7.373 εισιτήρια).

Room

«Το Δωμάτιο» (φωτό) έκανε το ντεμπούτο του στην τρίτη θέση, με ένα ελαφρώς διστακτικό νούμερο 13.945 εισιτηρίων (από 27 οθόνες), το οποίο σημαίνει αξιοπρεπές screen average. Η δράση του φιλμ δεν φαίνεται και τόσο δελεαστική, όμως οι πρώτοι θεατές βγήκαν εντυπωσιασμένοι και, λογικά, το word of mouth θα του επιτρέψει να έχει διάρκεια στις αίθουσες, έχοντας και το αβαντάζ του σίγουρου Όσκαρ για τον πρώτο γυναικείο ρόλο (Μπρι Λάρσον). Αυτό το word of mouth, πάντως, κράτησε εντυπωσιακά (-16%) στην πέμπτη θέση το «Κορίτσι από τη Δανία», που στον ίδιο αριθμό αιθουσών (44) έκοψε σχεδόν τα ίδια εισιτήρια (13.718) με το opening weekend του (σύνολο στα 42.011 εισιτήρια)! Διόλου τυχαία, και οι δύο ταινίες απευθύνονται σε πιο adult θεατές, έχουν πέραση και σε μονές αίθουσες και υποστηρίζονται από το οσκαρικό publicity περισσότερο παρά από την παρακίνηση της ελληνικής κριτικής (δυστυχώς)… Ανάμεσά τους, στην τέταρτη θέση βρίσκουμε το θρίλερ «The Boy» που έκανε την έκπληξη στο περασμένο weekend και κρατήθηκε ικανοποιητικά (-25%) τούτο εδώ, με 13.926 εισιτήρια (από 39 οθόνες), για να φτάσει τα 46.297.

PAPAKALIATHS 2015D

Από τη δεύτερη στην έκτη θέση έπεσε το «Κριντ» (-38%) κόβοντας 12.777 εισιτήρια (από 45 οθόνες), αλλά κρατώντας το καλύτερο συνολικό «score» των 47.501 εισιτηρίων από τις πρεμιέρες της προπερασμένης Πέμπτης. Το «Ένας Άλλος Κόσμος» (φωτό) του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, στην όγδοη εβδομάδα προβολής του, έπεσε για πρώτη φορά σε εισπράξεις κατώτερες των 10.000 (9.590 εισιτήρια από 40 οθόνες), σημειώνοντας μια νορμάλ μείωση της τάξης του 34%. Το αδιαμφισβήτητο #1 της φετινής σεζόν αθροίζει ένα αδιανόητο για την ελληνική αγορά σήμερα σύνολο 635.096 εισιτηρίων και, πλέον, αρχίζει να κοιτά σοβαρά και τις αγορές του εξωτερικού. Στην όγδοη θέση έκαναν το ντεμπούτο τους οι «Πενήντα Αποχρώσεις του Μαύρου» με 9.470 εισιτήρια (από 24 οθόνες) που έκοψαν θεατές οι οποίοι ποτέ δεν θα διάβαζαν κριτική (απλά, γλιτώσαμε μια δημοσιογραφική προβολή). Στην ένατη θέση έπεσε με… σχετικό κρότο ο «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη, μόλις στο τέταρτο weekend του. Πτώση της τάξης του 46% σε σχέση με το προηγούμενο, 6.895 εισιτήρια (από 32 οθόνες) και σύνολο στα 125.825 εισιτήρια. Στο προηγούμενο weekend η πτώση άγγιξε το 52%. Βασική αιτία φαίνεται πως είναι η σοβαρή και ραγδαία απώλεια αιθουσών κάθε εβδομάδα, όμως αυτό είναι αλληλένδετο και με τη ζήτηση που έχει το έργο και με το πόσο αρέσει (ή όχι…) στον κόσμο. Αν το feedback στην έξοδο δεν βγαίνει θετικό, πόσο να αντέξει και ο αιθουσάρχης; Τα ξαναλέω, διότι με είπανε «κακό» που δεν πανηγύρισα με αυτή την ταινία (όπως το σύνολο της κριτικής), αλλά ένα προϊόν που έχει προβλήματα, όσες «πλάτες» και να βάζεις, τον κόσμο δεν τον μπάζει μέσα στο σινεμά με το ζόρι. Αυτή είναι η αλήθεια. Σκέτη.

LE TOUT NOUVEAU TESTAMENT

Η πρώτη δεκάδα ολοκληρώνεται με το μέγα μυστήριο ενός franchise που κάνει την επιστήμη να σηκώνει τα χέρια ψηλά. Η «Barbie & Οι Μυστικοί Πράκτορες» έπιασαν 5.859 εισιτήρια (από 50 οθόνες), δηλαδή συν 8 εισιτήρια από το opening τους (σύνολο στα 12.717 εισιτήρια)! Μια τελική παρατήρηση, σε σχέση με την… πίκρα που ακολουθεί στις εκτός top 10 θέσεις: η «Ολοκαίνουργια… Καινή Διαθήκη!» (φωτό), συνεχίστηκε με επιτυχία (-20%), και βρέθηκε στο #13 κόβοντας 4.581 εισιτήρια (από 9 οθόνες, σταθερά), με σύνολο στα 12.789. Μου άρεσε πολύ, δεν το έκρυψα, και χαίρομαι να βλέπω ότι αρέσει και σε εσάς εκεί έξω.