FreeCinema

Follow us
14.1114:00

Ελληνικό box-office: Ο Ηρακλής Πουαρό θα αναρωτιόταν!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το μυστήριο της Άγκαθα Κρίστι κέρδισε το κοινό που μετέτρεψε σε μεγάλη επιτυχία το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές».

Αναθάρρησαν κάπως τα ταμεία με την επιτυχία της νέας κινηματογραφικής εκδοχής του βιβλίου μυστηρίου της Άγκαθα Κρίστι «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές». Κάτι η σωρεία πρωταγωνιστών, κάτι το γεγονός ότι οι νεότερες γενιές δεν γνωρίζουν την κατάληξη περί της ταυτότητας του δολοφόνου (ειλικρινά, από όλα τα μυθιστορήματα της Κρίστι, τούτο εδώ το φινάλε είναι δύσκολο να μην το θυμάσαι ή να σου είναι άγνωστο), και το φιλμ του Κένεθ Μπράνα έτυχε γενικής αποδοχής από θεατές κάθε ηλικίας που επιθυμούσαν κάτι το ελαφρύ και ψυχαγωγικό. Από τα 188.070 εισιτήρια (τα οποία ήταν 139.120 στην ίδια περίοδο πέρσι) που κόπηκαν σε όλη την Ελλάδα το περασμένο τετραήμερο, λοιπόν, τα 70.308 προήλθαν από το «Οριάν Εξπρές» (και τις 96 οθόνες του). Κοινώς, μιλάμε για το 36% του συνόλου της αγοράς. Η Αθήνα έσκισε, με 40.653 εισιτήρια (από 43 οθόνες). Από την Πέμπτη έδειξε καλή συμπεριφορά η ταινία (11.683), αλλά το Σάββατο τα ταμεία βογκήξανε κυριολεκτικά, με έναν πολλαπλασιασμό που (ως αποτέλεσμα) ξάφνιασε τους πάντες: 27.053 εισιτήρια! Λογικά, θα εξακολουθήσει την επιτυχημένη του πορεία και στο δεύτερο τετραήμερό της, καθώς υπάρχει μεγάλη μερίδα θεατών που δεν αρέσκεται στις κομιξάδικες περιπέτειες φαντασίας τύπου «Justice League», το οποίο θα κάνει επιδρομή στις αίθουσες από αυτή την Πέμπτη.

Στο #2… γκρεμοτσακίστηκε (όπως και τα περισσότερα έργα αυτού του genre) το sequel του «Thor», χάνοντας γύρω στο 57% της δύναμης του opening του, για να κόψει 26.888 εισιτήρια (από 91 οθόνες). Η καλύτερη μέρα του ήταν το Σάββατο (10.407 εισιτήρια), προφανώς. Αξιοπρεπές το μέχρι στιγμής σύνολο στα 123.980 εισιτήρια. Απλά, ο ανταγωνισμός που θα έχει από τους superheroes της DC Comics στις ερχόμενες μέρες θα είναι ολέθριος. Στο #3, αντέχει σχετικά καλά ακόμη «Το Τελευταίο Σημείωμα» (φωτό) του Παντελή Βούλγαρη (πτώση κατά 36%), με 22.220 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Η Αθήνα κρατάει περισσότερο το έργο (12.436 εισιτήρια, από 41 οθόνες), ενώ η συμπεριφορά του ανεβασμένου weekend (8.432 το Σάββατο και 6.866 την Κυριακή) σε ολόκληρη τη χώρα σίγουρα συνεπάγεται επιλογή εξόδου για ένα αρκετά πιο ενήλικο κοινό. Έχει φτάσει τα 147.770 εισιτήρια, νούμερο κατώτερο των προσδοκιών (αλλά και της αξίας του φιλμ). Έχει αρκετό δρόμο μπροστά του ακόμη, αν και από τις 23 του μήνα θα έχει να αντιμετωπίσει και την έξοδο του «Καζαντζάκη», που λογικά θα του κοστίσει σε αίθουσες.

Στο #4 έκανε ντεμπούτο το «Saw: Legacy» (φωτό), με 12.878 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Πρόκειται για το χειρότερο άνοιγμα ταινίας του συγκεκριμένου franchise. Οι hardcore fans δεν γέμισαν τα σινεμά από την Πέμπτη (3.211), ενώ το Σάββατο (4.337) δεν έφερε καμία εκτόνωση, επίσης. Πρωτοεμφανιζόμενο και το animated «Μια Χαρούμενη Οικογένεια», που τσίμπησε 9.322 ανήλικα και μερικούς συνοδούς (από 77 οθόνες). Μια θέση πιο κάτω συναντάμε ακόμη ένα παιδικό φιλμ, το «Ninjago» (-40%), από το franchise των LEGO movies, με 6.877 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Έχει φτάσει τα 40.384, ποσό όχι απαραίτητα άσχημο, αν αναλογιστεί κανείς το αξιοπερίεργο και του animation αλλά και του θέματος.

Αναμενόμενα πολύ μικρή η πτώση (-26%) της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» (φωτό), που έκοψε 6.761 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Στο δεύτερο τετραήμερό του, ο «Αστακός» είχε πτώση της τάξης του 19%. Δεν θα φτάσει την επιτυχία εκείνου, αλλά συζητιέται θετικά από τον κόσμο, παρά τα σαφώς πιο δυσάρεστα συναισθήματα που προκαλεί (σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές του σκηνοθέτη). Σύνολο στα 20.548 εισιτήρια για τις έντεκα πρώτες μέρες του. Το παιδικό «Νάνος στο Σπίτι» έπεσε κατά 24%, για να κόψει 6.478 εισιτήρια (από 70 οθόνες) και έχει φτάσει τα 16.055. Σε μέγα… disaster story εξελίσσεται η πορεία του «Success Story» του Νίκου Περάκη, το οποίο είχε τη χειρότερη πτώση του τετραημέρου εντός top 10 (-64%), κόβοντας 3.790 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Την ερχόμενη εβδομάδα θα το ψάχνουμε… Δράμα το σύνολο στα 20.333 εισιτήρια. Δεν έκαναν δουλίτσα τα «δύο αστεράκια». Τη δεκάδα συμπληρώνει το «Εγώ ο Απαισιότατος 3», το οποίο διανύει την εντέκατη εβδομάδα προβολής του! Έκοψε 3.510 εισιτήρια (από 29 οθόνες), με πτώση της τάξης του 18%. Σύνολο στα 299.298 εισιτήρια, κοινώς… ελάχιστες μέρες χρειάζεται ακόμη για να ξεπεράσει την τρακοσάρα. Τρελό σουξέ τούτο το franchise στη χώρα μας.

Αν δει κανείς τι ταινίες βγαίνουν στα σινεμά από την Πέμπτη (οκτώ, παρακαλώ!), όχι μόνο θα μας λυπηθεί γι’ αυτά που παρακολουθούμε (ώστε να γράφουμε κριτική και μόνο, διότι η διασκέδαση ανήκει στο παρελθόν…), αλλά θα απορήσει ακόμη περισσότερο για την αναισθησία της ελληνικής διανομής και τον χείριστο προγραμματισμό. Δεν θα μπορέσουμε, όμως, να το αναλύσουμε εκτενέστερα αυτό στο επερχόμενο box-office report, διότι… πρόκειται για περιπτώσεις στις οποίες οι αριθμοί των εισιτηρίων που κόβονται… χάνονται μέσα σε ένα πέπλο μυστηρίου! Που ούτε καν η Άγκαθα Κρίστι θα επιχειρούσε να λύσει.