FreeCinema

Follow us
21.0114:00

Ελληνικό box-office: Πόλεμος για την πρώτη θέση!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, 1.013 θεατές υπέρ του «1917» έδωσαν τη μάχη για να ρίξουν την «Ευτυχία» από την κορυφή! Είδες τι κάνει ο οσκαρικός ντόρος;

Σε υψηλά επίπεδα παραμένει το ελληνικό box-office και γι’ αυτό το τετραήμερο, καθώς το θετικό word of mouth για αρκετές καλές ταινίες που παίζουν εκεί έξω θυμίζει σε περισσότερους θεατές τι εστί κινηματογραφική ψυχαγωγία. Οφείλουμε πολλά στο «Joker» (904.050 εισιτήρια μέχρι στιγμής) και την «Ευτυχία» (509.986 εισιτήρια μέχρι στιγμής) γι’ αυτό. Ξεκάθαρα! Μπήκαμε για τα καλά στο 2020, λοιπόν, και συναντάμε νούμερα της τάξης των 183.407 εισιτηρίων (έναντι των 159.614 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι). Όχι εξαιρετικά αυξημένα, αλλά με τάσεις ανοδικές, που σίγουρα θα κρατήσουν την αγορά ψηλά με τα επερχόμενα ανοίγματα της κωμωδίας του Μάρκου Σεφερλή (από 30 Ιανουαρίου) και του καινούργιου Τζέιμς Μποντ (από 2 Απριλίου). Αν όλα πάνε κατ’ ευχήν, μονάχα αυτοί οι δύο τίτλοι μεταφράζονται σε ένα εκατομμύριο εισιτήρια (τουλάχιστον)!

Όπως έγραψα και στο εισαγωγικό, το «1917» του Σαμ Μέντες (-14%) κατάφερε να ρίξει από την κορυφή την «Ευτυχία» τη δεύτερη εβδομάδα προβολής του, κόβοντας 42.667 εισιτήρια (από 91 οθόνες). Σαν έργο adult ενδιαφέροντος, συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη μερίδα κοινού το σαββατόβραδο (15.439) και έχει καταφέρει να φτάσει τα 123.203 εισιτήρια στο ελάχιστο διάστημα προβολής του. Είναι προφανές ότι το έργο βοηθιέται πρωτίστως από το οσκαρικό buzz των ημερών, ενώ σίγουρα βοήθησε και το εντυπωσιακό του trailer που υπόσχεται θέαμα μεγάλης οθόνης. Ο ερχομός τού επίσης οσκαρικού «Jojo Rabbit» από την ερχόμενη Πέμπτη ίσως του κόψει κάπως τη φόρα, γιατί και θεματικά την κάνει την «τρικλοποδιά» και σε παρόμοιο target group απευθύνεται. Ακολουθεί η «Ευτυχία» (φωτό), η οποία διατηρεί ακόμη (στο πέμπτο τετραήμερό της!) σχετικά χαμηλά ποσοστά πτώσης (-34%), κόβοντας 41.654 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Το weekend της είναι αξιοθαύμαστο (13.704 και 14.010 εισιτήρια, αντίστοιχα). Το σύνολο του φιλμ αναγράφεται στην προηγούμενη παράγραφο. Θεωρώ δεδομένο από τώρα ότι το έργο θα φτάσει τις εξακόσιες χιλιάδες και πιστεύω πως αν διατηρήσει προβολές σε μονές αίθουσες γειτονιών (κυρίως), θα κόβει εισιτήρια για αρκετές εβδομάδες ακόμη. Θα το ξανασυζητήσουμε μετά το άνοιγμα του Σεφερλή το όλο θέμα. Θέλω να παρατηρήσω συμπεριφορές κοινού μαζικού, που δεν βγαίνει εύκολα από το σπίτι, όχι απλά να σκεφτεί να πάει σινεμά…

Στο #3 έκανε ντεμπούτο ο «Ντουλίτλ» (φωτό) και τα ζώα του, κόβοντας 22.569 εισιτήρια (από 124 οθόνες). Το φιλμ σνομπαρίστηκε από το ενήλικο κοινό και τράβηξε ουσιαστικά το weekend (9.411 και 10.233 εισιτήρια, αντίστοιχα) και κυρίως στις μεταγλωττισμένες προβολές, όπως δείχνουν και τα νούμερα (15.817 θεατές το προτίμησαν στην ελληνική γλώσσα, προφανώς λόγω μικρών παιδιών). Θα έχει κάποιο μέλλον, στο πλαίσιο της οικογενειακής ταινίας, αλλά για ακόμη μία φορά πιστοποιεί ένα αίσθημα δυσπιστίας των γονέων προς τις live action παραγωγές. Το παιδικό στην Ελλάδα είναι το… «μικιμάους». Τόσο παλιά λογική. Ακολουθεί ακόμη ένα new entry, η επιστροφή των (αρκετά γερασμένων είναι η αλήθεια…) «Bad Boys», που μπορεί να ξέσκισαν στις ΗΠΑ, εδώ όμως περιορίστηκαν σε άνοιγμα 11.878 εισιτηρίων (από 45 οθόνες). Η ψυχαγωγία του σαββατόβραδου (4.010) μέτρησε περισσότερο και για τούτη την περίπτωση αστυνομικής περιπέτειας. Δεν έχει σοβαρό μέλλον εισπρακτικά στα μέρη μας. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το ελληνικό ρομαντικό δράμα «… Για Πάντα» με συμπαθέστατο κράτημα (-35%) και 11.872 εισιτήρια (από 46 οθόνες), με καλύτερη μέρα το Σάββατο (4.106). Έχει φτάσει τα 111.933 σε σύνολο μέχρι στιγμής, άρα τα εκατόν τριάντα που υπολόγιζα στο προηγούμενο box-office report είναι ένα ρεαλιστικό νούμερο. Περιττό να πω ότι αν το έργο ανήκε σε άλλη εταιρεία και όχι σε διανομή της Village, τα μισά εισιτήρια θα μετρούσε σήμερα…

Απογοήτευση το άνοιγμα της νέας ταινίας του Κλιντ Ίστγουντ «Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ» (φωτό), στο #6. Το έργο είναι θαυμάσιο, αλλά ξεκίνησε με λιγότερα εισιτήρια ακόμη κι από το (πλήρως) αποτυχημένο «Αναχώρηση για Παρίσι 15:17» του 2018 (πρώτο τετραήμερο με 11.653 εισιτήρια, από 53 οθόνες)! Μιλάμε για 9.079 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Τυπικά, ξεχώρισε το σαββατόβραδο (4.237). Δεν περίμενα τέτοια υποδοχή. Ο κόσμος, πάντως, βγαίνει ικανοποιημένος και συγκινημένος από την ταινία. Απλά, φοβάμαι πως η πέραση που πιστεύαμε πως έχει το σινεμά του Ίστγουντ στη χώρα μας βασίζεται, τελικά, σχεδόν αποκλειστικά στην παρουσία τού ιδίου και στο καστ των έργων που σκηνοθετεί ή συνδυαστικά με καραμπινάτο πρωταγωνιστικό όνομα στη μαρκίζα (βλέπε Τομ Χανκς στο «Sully»). Τέτοιοι είστε, λοιπόν; Βαρβάτη η πτώση (-58%) του sequel του «Jumanji» στο #7, με 6.408 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Παραδόξως, το dub πάει άπατο (1.554 εισιτήρια, από 28 οθόνες). Στα 84.099 το σύνολο (ας είναι καλά οι γιορτές…). Κυριαρχούν τα παιδικά στις επόμενες θέσεις, με το δεύτερο «Ψυχρά κι Ανάποδα» (-37%) να κόβει 4.968 εισιτήρια (από 57 οθόνες) και το σύνολο να «πετάει» στα 314.996, ενώ η ταινία των «Playmobil» κρατάει γερά (-2%) στο #10, κόβοντας 4.508 εισιτήρια (από 33 οθόνες), με καθόλου άσχημο σύνολο στα 61.764. Ανάμεσά τους, στο #9, η «Κατάρα» (-58%) των ταινιών τρόμου που «καίγονται» γρήγορα όταν δεν βλέπονται, με 4.708 εισιτήρια στο τετραήμερο (από 27 οθόνες). 23.313 το τόλμησαν.