FreeCinema

Follow us
24.0114:00

Ελληνικό box-offce: Όντως «xXx» η φάση…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «the more the merrier» δεν έπιασε τόπο για τις περισσότερες από τις οκτώ πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης.

Όπως ήταν λογικό, από όλα αυτά τα οκτώ φιλμ, την πρώτη θέση καπάρωσε το πιο mainstream και απροκάλυπτα εμπορικό, αφήνοντας τα υπόλοιπα πικραμένα του «καλλιτεχνικού» ή μετριότητες (ως επί το πλείστον) να φάνε τη σκόνη του. Βασικά, σκόνη φάγανε όλοι μαζί, με το σύνολο των εισιτηρίων του τετραημέρου να πέφτει στα 154.974. Λίγες μέρες πριν από την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων, με τα screeners να «σκάνε» διαρκώς στο διαδίκτυο. Παλιότερα, αυτή η μεγάλη γιορτή του σινεμά έδινε ώθηση σε ταινίες και ταμεία, σήμερα… δίνει στις ιντερνετικές γραμμές!

xXx - Return of Xander Cage 2017

Ο Βιν Ντίζελ, λοιπόν, που δεν είχε κριτικές πουθενά στον πλανήτη (εκτός της Ινδίας, είπαμε!) διότι η «μαμά» Paramount δεν άφηνε (κι εσύ χέστηκες, για να μιλάμε με ειλικρίνεια), με τη φόρα που του έχει δώσει το «Furious» franchise, μπόρεσε να πουλήσει και την «ανάσταση» (επισήμως επανεκκίνηση…) του «xXx», όχι με εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά εξασφαλίζοντας έστω την πρωτιά, με 21.931 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Χωρίς καθόλου 3D προβολές η Αθήνα, συνολικά πέρασε δεύτερη (10.639), με την υπόλοιπη Ελλάδα να παίρνει κεφάλι (11.292), γεγονός ασυνήθιστο για τέτοιου είδους παραγωγή. Ενδεχομένως η πρωτεύουσα να το βρήκε πιο «λαϊκό» ως περιπέτεια και να περιμένει να το δει… στο σπίτι, με τον όποιο τρόπο. Θα έχει μια τυπικά μεγάλη πτώση στο ερχόμενο τετραήμερο.

la-la-land-movie1

Στο #2, η «Ρόζα της Σμύρνης» έχει περάσει σε σταθερές πτώσεις (-34% σε τούτο το weekend), κόβοντας 15.967 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Εξακολουθεί να είναι ταινία του Σαββατοκύριακου (5.884 και 5.551, αντίστοιχα) και το σύνολό της είναι ένα… κατόρθωμα (311.425 εισιτήρια), τηρουμένης της ποιότητος του «προϊόντος». Στο #3, το «La La Land» (φωτό) κερδίζει διαρκώς πόντους, κι ας έπεσε ελαφρά (-16%), αναμένοντας ένα δυνατό σπρώξιμο από τη σημερινή ανακοίνωση… καμίας ντουζίνας υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ του 2017. 14.923 εισιτήρια (από 46 οθόνες), σύνολο στα 113.032 και μια αίσθηση ότι οδεύει ξεκάθαρα προς τη διακοσάρα. Το animated «Τραγούδα!» κρατάει (-20# η πτώση αυτού του τετραημέρου) καλύτερα από όλα τα φιλμ του είδους που βγήκαν μέσα στις γιορτές, κόβοντας ακόμη 10.082 εισιτήρια (από 67 οθόνες), με το σύνολο να φτάνει τα 151.668 εισιτήρια.

ETEROS EGW

Την πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο ελληνικό θρίλερ «Έτερος Εγώ», η έξοδος του οποίου συνοδεύτηκε στα social (και τον κόσμο του Διαδικτύου, γενικότερα) από ένα controversy που δεν σχετιζόταν με την ίδια την ταινία αλλά τις πολιτικές του γραφείου διανομής της. Ο κόσμος δεν έδειξε να συγκινείται τόσο από το φιλμικό αποτέλεσμα, με το άνοιγμα να προσελκύει 9.792 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Από αυτά, τα 6.125 κόπηκαν στην Αθήνα, με την επαρχία (21 οθόνες) να μην τραβάει. Όσο για το «διαβόητο» βραβείο κοινού του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μεταφράστηκε εκεί σε 1.506 εισιτήρια. Δεν προβλέπω ιδιαίτερο μέλλον στις ερχόμενες εβδομάδες…

Assassin's Creed

Στο #6, με (ξανά) καραμπινάτη πτώση (-59%) το «Assassin’s Creed» (φωτό) πρόσθεσε ακόμη 9.435 εισιτήρια (από 26 οθόνες) στα 118.871 του, που το λες μάλλον καλό για τόσο αμφιλεγόμενη περίπτωση μεταφοράς διάσημου video game. Στο #7, ο «Νόμος της Νύχτας» (-56%) αποδεικνύει ότι δεν είχε ιδιαίτερη πέραση στο πλατύ κοινό, κόβοντας στο δεύτερο τετραήμερό του 9.144 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Παρ’ όλα αυτά, έχει φτάσει τα 42.874. Η δεκάδα κλείνει μάλλον βαρετά, με τα παιδικά «Η Μπαλαρίνα και ο Μικρός Εφευρέτης» (7.660 εισιτήρια, από 46 οθόνες, με σύνολο στις 65.600) και «Βαϊάνα» (7.364 εισιτήρια, από 56 οθόνες, με σύνολο στις 106.144), ενώ στο #10 αντέχει ακόμη «Το Σινικό Τείχος» (7.356 εισιτήρια, από 22 οθόνες, με σύνολο στις 132.601).

HELL OR HIGH WATER 2016

Με δύο από τα οκτώ νέα φιλμ της εβδομάδας να καταφέρνουν να μπουν στο top 10, αντιλαμβάνεται κανείς ότι το μέγεθος… δεν μετράει. Καλύτερη απήχηση, πάντως, είχε το εκπληκτικό «Πάση Θυσία» (φωτό), που έκανε ντεμπούτο στο #12, με 6.486 εισιτήρια (από 10 μόλις οθόνες). Και πάλι, όμως, το φιλμ άργησε πολύ να διανεμηθεί στους ελληνικούς κινηματογράφους (έπαιζε στις ΗΠΑ από τις 12 Αυγούστου), πληγώθηκε σίγουρα από την κυκλοφορία του στο διαδίκτυο (κυκλοφόρησε στις αρχές του Νοέμβρη) και θα μπορούσε να έχει ένα πιο πρόσφορο publicity momentum μετά τα εξαιρετικά σχόλια που απέσπασε στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Θα έχει οσκαρικές υποψηφιότητες και θα αντέξει για κάποιο διάστημα σε limited release (αν διατηρηθεί έτσι, δηλαδή), αλλά τα νούμερα που απέδωσε είναι λυπηρά για τέτοια ταινία. Κρίμα, από πολλές απόψεις.

SPLIT 2017

Στο ερχόμενο τετραήμερο, ο αριθμός των νέων φιλμ παραμένει παρόμοιος, αλλά θα συνιστούσα να κάνετε focus στην (εις τις ΗΠΑ) εισπρακτική έκπληξη του «Διχασμένος» (φωτό), την πραγματικά αναπάντεχη επιστροφή του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν στον παλιό εαυτό του, όσο και στο «Moonlight» που στέκει ως ο βασικός αντίπαλος του «La La Land» στα Όσκαρ του 2017. Σινεμά ουσιαστικό, που αφήνει ερεθίσματα για πολύωρες κουβέντες και αναλύσεις μετά το τέλος της προβολής. Αυτό αρκεί ως απόδειξη, πιστεύω. Για την πρώτη περίπτωση, ειδικά, να προσθέσω μια σύσταση – παράκληση: μην καταστρέψετε το τέλος του φιλμ για εκείνους που δεν θα το έχουν δει ακόμη!