FreeCinema

Follow us
09.0114:45

Χρυσές Σφαίρες 2017: Laλήσανε οι άνθρωποι!


Θα το (ξανα)λέω ετησίως! Αν και θυμόμαστε πως τα βραβεία της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ δεν (πρέπει να) έχουν την παραμικρή σχέση με τα επερχόμενα Όσκαρ, για ακόμη μια φορά είδαμε τα media να «καρφώνονται» (κυρίως για… εξωκινηματογραφικούς λόγους) με τούτη τη γιορτούλα, που φέτος γονάτισε μπροστά σε μια και μόνο ταινία!

Παιδιά, χαλάτε τις δημόσιες σχέσεις σας έτσι! 7 στα 7 για το «La La Land»; Θα σας μαλώσουν τα studios και όλες οι υπόλοιπες κινηματογραφικές εταιρίες του Χόλιγουντ! Διότι, στην τελική, είστε η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ. Τους μαζεύετε μια φορά τον χρόνο σε ένα ballroom ξενοδοχείου, τους κερνάτε ποτάκι, μερικοί γίνονται… ντίρλα μέχρι να ολοκληρωθεί η γιορτούλα, έχετε καλύψει και την ανάγκη των media να «πουλήσουν» ένα κάπως γκλαμουράτο red carpet και… αλήθεια τώρα, ποιος θυμάται ποιες ταινίες είχαν κερδίσει στην ιστορία των Χρυσών Σφαιρών;

Οι Σφαίρες υπάρχουν για να δικαιολογούν πιο… υψηλόβαθμα την ύπαρξή τους στο LA κάποιοι ανταποκριτές του «καλλιτεχνικού» και τα βραβεία αυτά συνήθως έπαιζαν το «παιχνίδι» της μοιρασιάς, ώστε να μην προκύπτουν παράπονα από το… χέρι που τους ταΐζει, επιχειρώντας απεγνωσμένα να παραστήσουν και έναν κάποιο ρόλο προπομπού για τα Όσκαρ. Πέρσι, το ξεκαρδιστικό… «Η Διάσωση» ήταν ο θριαμβευτής στην κατηγορία Κωμωδίας ή Μιούζικαλ, ενώ «Η Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου κέρδισε στο δράμα, κάνοντας τους πάντες να νομίζουν ότι βρέθηκε ο μεγάλος νικητής των Όσκαρ του 2016! Το 2015, το «Μεγαλώνοντας» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ είχε… χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα…

LA LA LAND MOONLIGHT 2016

Το μόνο πράγμα που μπορεί να πιστοποίησαν οι φετινές Χρυσές Σφαίρες είναι το δίπολο του ανταγωνισμού μεταξύ «La La Land» (καλύτερη ταινία στην κατηγορία Μιούζικαλ ή Κωμωδία) και «Moonlight» (καλύτερη ταινία στην κατηγορία Δράμα), κάτι που ήταν ήδη φανερό από μήνες τώρα. Απλά, δεν υπήρξε κάποιο «upset», όπως λένε στο Χόλιγουντ. Το πρώτο σάρωσε, με 7 στα 7, αριθμός ρεκόρ για τις Σφαίρες (αφήνοντας έτσι πίσω την προηγούμενη κυριαρχία των «Στη Φωλιά του Κούκου» και «Το Εξπρές του Μεσονυκτίου»). Το δεύτερο έμεινε μονάχα με μια βράβευση (είχε συνολικά 6 υποψηφιότητες). Το μόνο ενδιαφέρον που μένει να δούμε, πλέον, μέχρι τη βραδιά της απονομής των Όσκαρ, δεν είναι οι ίδιες οι υποψηφιότητές τους αλλά πώς θα συμπεριφερθούν και τα Σωματεία των επαγγελματιών – αν και είναι λίγο δύσκολο να εμφανιστεί κάτι ικανό να εισχωρήσει μεταξύ του προαναφερθέντος διπόλου, με τόσο σοβαρές αξιώσεις. Πάντως, έχω μια υποψία ότι τα Σωματεία θα διχάσουν, ελαφρώς.

Και τα δύο φιλμ χαρακτηρίζονται από κάτι το… «πιασάρικο» για τα μέλη της Ακαδημίας. Το «La La Land», προσωπικά, το βλέπω ως φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η ισχυρή πλειοψηφία των ηθοποιών που ψηφίζουν για τα βραβεία αυτά, προφανώς, θα προτιμήσει ένα φιλμ το οποίο μιλά για το Λος Άντζελες, ακουμπώντας και τον εαυτό τους μέσω των χαρακτήρων (ειδικά με την περίπτωση της Έμμα Στόουν, ως νεαρής ηθοποιού που δουλεύει σερβιτόρα για τα προς το ζην και τρέχει όλη μέρα σε audition, μπας και βρει από έναν ρολάκο μέχρι το ξεκίνημα μιας καριέρας).

Moonlight Globes 2017

Αν πρέπει να μαντέψουμε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας με βάση το πώς θα ψηφίσουν οι ηθοποιοί, το θέμα έχει λήξει. Βέβαια, θα ακουστούν διάφορα όταν το Σωματείο τους δώσει το βραβείο του καλύτερου ensemble σε άλλη ταινία, αφού το «La La Land» σχεδόν δεν έχει άλλους ρόλους (!) πέραν του πρωταγωνιστικού ζεύγους, γι’ αυτό και απουσιάζει από αυτή την τόσο σημαντική κατηγορία. Εκεί θα έχει σοβαρό ενδιαφέρον να δούμε αν το «Moonlight» (φωτό από τη στιγμή της νίκης στις Χρυσές Σφαίρες) θα υπερισχύσει του «Manchester by the Sea». Πολιτικά! Για να τονιστεί και λίγο το «diversity» του Χόλιγουντ, που πέρσι μας τα έκαναν «τσουρέκια» με το θέμα. Η παρουσία τριών φιλμ με (κυρίως) μαύρους ηθοποιούς στο καστ (προσθέτουμε τα «Fences» και «Hidden Figures»), ενδέχεται να μοιράσει τις ψήφους και να δούμε εκπλήξεις, που θα δημιουργήσουν (μάλλον) εσφαλμένες εντυπώσεις για την τροπή του πράγματος στα Όσκαρ.

Δεν έχω παρακολουθήσει ακόμη το «Moonlight», ώστε να έχω καλύτερη γνώμη και εικόνα, αλλά για να έχει φτάσει τόσο ψηλά ένα μικρό, ανεξάρτητο gay δράμα με μαύρους, θα πρέπει να είναι κάτι το συγκλονιστικό. Και σίγουρα ιδιαίτερα τολμηρό για το σύνολο των μελών της Ακαδημίας.

Isabelle HuppertAaron Taylor-Johnson

Επιστρέφοντας στις Χρυσές Σφαίρες, οι κυρίως εκπλήξεις (στο κινηματογραφικό κομμάτι, πάντοτε) ήταν το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου σε Δράμα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ («Εκείνη»), το βραβείο δεύτερου ανδρικού ρόλου στον Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον («Νυκτόβια Πλάσματα») και ίσως η προτίμηση «Εκείνης» από το παντού σαρωτικό «Toni Erdmann» στο ξενόγλωσσο. Φυσικά και δεν ξενύχτισα για να δω αυτό το τσίρκο απονομής σε ζωντανή μετάδοση (με παρουσιαστή τον Τζίμι Φάλον, οι κραυγές μου θα ακούγονταν μέχρι το Διάστημα!), αλλά ίσως «τρέξω» το όλο show απόψε, για να παρατηρήσω αντιδράσεις στη στιγμή των βραβεύσεων ή τους ευχαριστήριους λόγους. Για τους αναγνώστες που έχουν πρεμούρα με τα βραβεία, όλοι οι νικητές και οι λίστες των υποψηφίων βρίσκονται στο official site των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ. Για red carpet, σίγουρα όχι στο FREE CINEMA!