FreeCinema

Follow us
09.121:00

Οι κριτικοί του Λος Άντζελες αποθεώνουν τα «Παράσιτα».


Κανένας Σκορσέζε για τους κριτικούς του Λος Άντζελες! Τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-Χο ήταν ο θριαμβευτής με τρία βραβεία (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και δεύτερου ανδρικού ρόλου). Δεν σημαίνει κάτι απαραίτητα για τα Όσκαρ όλο αυτό, όμως μεγαλώνει το ενδεχόμενο ο Κορεάτης να κάνει μεγάλο «spoiler» στις υποψηφιότητες της Ακαδημίας.

Στα 44 χρόνια παρουσίας και βραβείων, οι κριτικοί του Λος Άντζελες ταίριαξαν με αυτό που ψήφισαν τα μέλη της Ακαδημίας για καλύτερη ταινία της χρονιάς… μόλις εννέα φορές! Επίσης, γνωρίζουμε πολύ καλά πως οι κριτικοί δίνουν πιο συχνά κάποιες πρώτες τάσεις για το ποιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές στα επερχόμενα Όσκαρ, όχι όμως και το ποιοι θα κερδίσουν. Πέρσι, για παράδειγμα, το Λος Άντζελες ψήφισε «Ρόμα», αλλά το Όσκαρ του καλύτερου φιλμ πήγε στο «Πράσινο Βιβλίο». Και η… αστοχία (με ή χωρίς εισαγωγικά) φαίνεται πως επαναλαμβάνεται κι εφέτος…

Τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-Χο, λοιπόν, σάρωσαν με νίκη σε τρεις κατηγορίες (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και δεύτερου ανδρικού ρόλου στον Σονγκ Κανγκ-Χο, ο οποίος υποδύεται τον πατέρα στο έργο), ενώ το βραβείο καλύτερου σεναρίου πήγε στον Νόα Μπάουμπακ και την «Ιστορία Γάμου». Δηλαδή, πουθενά Σκορσέζε αλλά και Ταραντίνο!

Μετά τη συμφωνία του National Board of Review και της Νέας Υόρκης για τον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε, το Λος Άντζελες έρχεται να μας πει ότι τα φετινά Όσκαρ δεν θα είναι μία σίγουρη κούρσα για κανέναν. Ίσως. Το «Πόνος και Δόξα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ (φωτό) πήρε τα βραβεία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και πρώτου ανδρικού ρόλου (Αντόνιο Μπαντέρας), ενώ στους ρόλους είχαμε εκπλήξεις στις γυναίκες, με τη Μαίρη Κέι Πλέις («Diane») στον πρώτο να αποκτά ξαφνικά μία κάποια βαρύτητα (που θα κριθεί περισσότερο αν τη δούμε και στη λίστα του Σωματείου των Ηθοποιών) και την Τζένιφερ Λόπεζ («Επικίνδυνες Κυρίες») να εμφανίζει μεγαλύτερες ελπίδες για υποψηφιότητα στον δεύτερο.

Καλύτερο ντοκιμαντέρ ανακηρύχτηκε το «American Factory» (μιλήσαμε γι’ αυτό στα Gotham Awards), το γαλλικό animation «J’ai Perdu mon Corps» προτιμήθηκε στην κατηγορία του αλλά και σε εκείνη της καλύτερης μουσικής, ενώ το Λος Άντζελες τιμά και ουκ ολίγες από τις «τεχνικές» κατηγορίες, όπως η καλύτερη φωτογραφία («Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται»), το καλύτερο μοντάζ (στο ντοκιμαντέρ «Apollo 11») και τα καλύτερα σκηνικά («Κάποτε στο… Χόλιγουντ»).

Αυτές τις μέρες, πάντως, ανακοίνωσαν τα βραβεία τους και οι online κριτικοί της Νέας Υόρκης, οι οποίοι δραστηριοποιήθηκαν το 2000. Επίσης ψήφισαν τα «Παράσιτα» σαν καλύτερη ταινία της χρονιάς, αλλά και στις κατηγορίες καλύτερης σκηνοθεσίας και σεναρίου!