FreeCinema

Follow us

THE COMICS WITHIN (TV).


Μετά τα βαμπίρ («The Vampire Diaries», «The Strain»), τα graphic novels («The Walking Dead»), τα… υβριδικά παραμύθια για μικρά («Once Upon a Time») και μεγάλα («Penny Dreadful») «παιδιά» και τα πάσης φύσης τελεολογικά έπη («Defiance», «The Last Ship», «Dominion»), ήρθε και η σειρά των κομικόθεν (υπερ)ηρώων να δηλώσουν δυναμικό παρών στην μικρή οθόνη. Την τρέχουσα σεζόν περισσότερο από ποτέ.

ARROW 4

The sparks

Την αρχή έκανε το φθινόπωρο του ’12 ένα κανάλι που αγαπάει ιδιαίτερα και έχει εμπειρία με τους γεννημένους στα κλασικά comic υπερήρωες, αφού για 10 χρόνια (2001 – 2011) ναυαρχίδα του προγράμματός του υπήρξε το «Smallville», που εστίαζε στα εφηβικά και μετα-εφηβικά χρόνια τού Superman. Το mini-major CW, λοιπόν, μας συνέστησε τον «Arrow», έναν από τους λιγότερους επιφανείς, αλλά και πιο σκοτεινούς, άνευ υπερδυνάμεων χαρακτήρες της DC Comics, The Green Arrow. Η σειρά (που από σήμερα, Κυριακή 26/10, στις 18:50 θα προβάλλεται εξ αρχής στο STAR) κέρδισε άμεσα τους fans, το κοινό, αλλά και τους κριτικούς, σημειώνοντας ψηλό και εμπορικό (για το συγκεκριμένο κανάλι, με 3,5 εκατομμύρια τηλεθεατές κατά μέσο όρο για τους δύο πρώτους κύκλους του) και καλλιτεχνικό (73 στο Metacritic) score.

ARROW 5

Αφηγούμενο τα πάθη τού πάλαι ποτέ κωλόπαιδου, εκατομμυριούχου Όλιβερ Κουίν, που μετά από 5 κολασμένα χρόνια αγνοούμενος επιστρέφει στη σφόδρα διεφθαρμένη πόλη του, αναγεννημένος και αστέρι πια στην τοξοβολία (και όχι μόνο), για να βάλει τάξη, το «Arrow» έχει πολλά ατού. Με πρώτο και καλύτερο τον πραγματικό κούκλο (κορίτσια, συναγερμός!) πρωταγωνιστή του, Καναδό Στίβεν Αμέλ, που όμως αποδεικνύεται διαρκώς και ικανότατος, υποβλητικός ηθοποιός. Διαθέτει, επίσης, όσο πρέπει και στιλπνή και βρώμικη, αλαμπή όψη, όπου οι πράσινες αποχρώσεις, της ελπίδας ή της αρρώστιας, κυριαρχούν εύστοχα, συχνά. Υποδειγματικά ισορροπημένες δόσεις χιούμορ (με τη σέξι, nerdy, comic-relief Φελίσιτι της Έμιλι Μπετ Ρίκαρντς να δίνει απολαυστικά το ρυθμό). Εξαιρετικά στημένες και καλοκουρδισμένες, εύγλωττες σκηνές δράσης και μονομαχιών. Και ατρόμητη αποφασιστικότητα στην αντιμετώπιση μοιραίων θανάτων κεντρικών χαρακτήρων του (4 έχει ξεπαστρέψει μέχρι τώρα), η οδυνηρή απώλεια των οποίων φορτώνει με επιπλέον διλήμματα, κίνητρα, διαστάσεις και σπόρους εξέλιξης τους υπόλοιπους.

Agents of S.H.I.E.L.D. 2

Τη σκυτάλη πήραν, ένα χρόνο αργότερα, το ABC και η Marvel, με το γουιντινικό, τηλεοπτικό spin-off των κινηματογραφικών «Avengers», «Agents of S.H.I.E.L.D.». Για αυτό στα έχουμε ήδη πει αναλυτικά, εγκαίρως και τα μόνα που έχουμε να προσθέσουμε πριν απ’ την πρεμιέρα τού 2ου κύκλου του, την Τρίτη 16/12, στις 21:30, στο FOX, είναι αφενός πως μετά τα γεγονότα διάλυσης της S.H.I.E.L.D. στο «Captain American 2: Ο Στρατιώτης του Χειμώνα», η σειρά απογειώθηκε. Και αφετέρου, πως το ABC μαζί με τη Marvel ετοιμάζουν ακόμη 6 (!) spin-offs: το «Agent Carter», με πρωταγωνίστρια την πράκτορα Πέγκι Κάρτερ της Χέιλι Άτγουελ, που μας πρωτοσυστήθηκε στον υπέροχα retro «Πρώτο Εκδικητή: Captain America», θα παίξει προσεχώς στο ABC, ενώ τα «Daredevil», «Jessica Jones», «Luke Gage», «Iron Fist» και «The Defenders» θα διατεθούν κατά σειρά στο διαδικτυακό, συνδρομητικό Netflix από το Μάιο του ‘15.

Gotham 1

The tinder

Το «Gotham» του αμερικάνικου, mainstream FOX και της DC Comics (που παίζει και στην Ελλάδα, 48 ώρες μετά τις ΗΠΑ, κάθε Τετάρτη στις 21:00 από τα κανάλια Novacinema 1 & HD1), ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς: 8,21 εκατομμύρια θεατές, 3,2 μερίδιο στις ηλικίες 18 – 49 και 71 βαθμολογία στο Metacritic, για τον πιλότο του. Prequel του franchise του Batman, διαδραματίζεται στην ανήθικη μέχρι το μεδούλι Γκόθαμ, στα εφηβικά (αμέσως μετά τη δολοφονία των γονιών του) χρόνια τού Μπρους Γουέιν (του εκ του «Touch», ελληνοεβραϊκής καταγωγής, απίθανου 13χρονου Νταβίντ Μαζούζ). Πρωταγωνιστής του, πλην της ίδιας της πόλης, είναι ο ντετέκτιβ της αστυνομίας Τζέιμς Γκόρντον (Μπεν ΜακΚένζι), στην αρχή της καριέρας του, να προσπαθεί να εφαρμόσει το νόμο, μόνος εναντίον – διεφθαρμένων και διαπλεκόμενων – όλων. Γύρω του, πλην του – μέλλοντα Batman – Γουέιν, κινούνται και άλλοι… συνήθεις ύποπτοι σαν τον μαφιόζο Penguin / Όσβαλντ Κόμπλποτ και τη – μέλλουσα Catwoman – δαιμόνια ορφανή άστεγη, Σελίνα Κάιλ, αλλά και μερικοί νέοι, ειδικά γραμμένοι για την ΤV, σαν την – κράμα femme fatale, αγοροκόριτσου και νονού της μαφίας – Fish Mooney της κοφτερής Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ.

Gotham 3

Εντελώς κομίστικο στην όψη, είναι… ζωγραφισμένο με κορεσμένα, λερωμένα χρώματα, «φορά» λανθάνοντα εκκεντρικά ή retro ρούχα, κινείται σε ψηλοτάβανα, παραφορτωμένα ή αχανή, ομιχλιασμένα, θαρρείς, δωμάτια και εσωτερικούς χώρους, ή πεισματικά συννεφιασμένους, πνιγμένους στο τσιμέντο και την άσφαλτο δρόμους, και «μιλάει» μια – επίσης καθαρόαιμα comic – πομπώδη, στακάτη γλώσσα. Έτσι, σε έναν ουσιαστικά απροσδιόριστο τόπο και χρόνο, επιχειρεί να αφηγηθεί όλα όσα (γεγονότα, άνθρωποι, σχέσεις) οδήγησαν τον ανήλικο Μπρους Γουέιν στο ενήλικο alter ego του, Batman. Ενώ, όμως, όλα τα θαυμαστά παραπάνω μας γοήτευσαν στον εξαιρετικό πιλότο του, από επεισόδιο σε επεισόδιο (5 έχει παίξει μέχρι στιγμής) έχει αρχίσει να μας χάνει. Λίγο γιατί η παντελής έλλειψη χιούμορ σε συνδυασμό με το στακάτο των διαλόγων κάνει το όλο σύνολο να φαντάζει υπερβολικά σοβαροφανές και αταίριαστα βαρύγδουπο, βάζοντας ταυτόχρονα συχνές τρικλοποδιές στην προσπάθεια των ηθοποιών να δώσουν οικείες ανθρώπινες διαστάσεις στους ήρωες τους. Και λίγο επειδή η επιλογή του να εστιάζει περισσότερο στους «κακούς» και στο όποιο… monster of the week (ένα έγκλημα για καθένα επεισόδιο, που καλείται να λύσει ο Γκόρντον), παρά στη μυθολογία της εξέλιξης των «καλών» Μπρους / Batman και της Σελίνα / Catwoman, το κάνει σταδιακά να μοιάζει περισσότερο με γκανγκστερικό θρίλερ, παρά με comic μεταφορά.

The Flash 1

The fire

Ο απόλυτος θριαμβευτής, όμως, και ως τηλεοπτικό comic και (αναλογικά) ως νέα σειρά δεν είναι άλλο από το «The Flash» του CW και – ξανά μανά – της DC Comics. Με 4,8 εκατομμύρια ζευγάρια μάτια καθηλωμένα και 1,9 rating, η πρεμιέρα του όχι μόνο σημείωσε την τέταρτη μεγαλύτερη τηλεθέαση (και πρώτη της τελευταίας πενταετίας, μετά το ντεμπούτο των «Vampire Diaries», το 2009) για το κανάλι, αλλά και άφησε τις σειρές που έπαιζαν απέναντί του, τόσο στο ABC, όσο και στο FOX, να φάνε τη σκόνη του!

The Flash 2

Γέννημα θρέμμα των δημιουργών τού «Arrow», Γκρέγκ Μπερλάντι («Dawson’s Creek»), Άντριου Κρίσμπεργκ («Fringe») και Τζεφ Τζονς («Smallville»), αλλά και του θρυλικού, περιζήτητου και βραβευμένου με ΕΜΜΥ Ντέιβιντ Νάτερ (ο οποίος έχει σκηνοθετήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά επεισόδια στην Ιστορία της TV – από το ‘Clyde Bruckman’s Final Repose’ των «X-Files», μέχρι το περιβόητο ‘Rains of Castamere’ του «Game of Thrones»), που το υπογράφει ως παραγωγός και σκηνοθέτης (των πρώτων δύο μέχρι στιγμής 45λέπτων του), το «The Flash» είναι η χαρά τού nerd και – σε καμία περίπτωση – όχι μόνο! Πιο φωτεινό και… young adult από το ομόσταυλό του, «Arrow», σαν spin-off τού οποίου μας συστήθηκε ήδη από πέρυσι (μέσα από τα τέσσερα επεισόδια του τελευταίου, ‘The Scientist’, ‘Three Ghosts’, ‘The Calm’ και ‘The Brave and the Bold’), αποτελεί, απλά, ό,τι πιο – αμόλυντα – διασκεδαστικό έχει να προσφέρει η φρέσκια τηλεοπτική σοδειά.

The Flash 4

Τίγκα στα λεγόμενα Easter eggs (inside jokes και αναφορές, σοφά σπαρμένα στις εικόνες ή τους διαλόγους του) για τους πωρωμένους fans του είδους, αλλά και τέλεια συγχρονισμένο χιούμορ σε απόλυτη συνέργεια με γενναιόδωρο… eye candy για τον μέσο θεατή, θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί παράδειγμα για το πώς να μεταφέρεις ιδανικά ένα comic στις – μικρές ή μεγάλες – διαστάσεις μιας οθόνης. High-tech, με καθαρά, βασικά χρώματα (και το κόκκινο να επικρατεί) και εντυπωσιακή, άκρως αποτελεσματική εικονογράφηση του πώς αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του ο Flash (με τους πάντες και τα πάντα «παγωμένα», ενώ εκείνος κινείται κανονικά ανάμεσά τους), εμφανισιακά, η σειρά φέρνει στο νου τον «Amazing Spider-Man» του Άντριου Γκάρφιλντ. Τουτέστιν, διαπραγματεύεται το πώς ένας νεαρός ενήλικας αποφασίζει να αποδεχτεί τις νεοαποκτηθείσες υπερδυνάμεις του ως χάρισμα και όχι ως κατάρα, καθώς αντιμετωπίζει τις τραγωδίες της ζωής με χαμόγελο κι ελπίδα και όχι γκρίνια ή μιζέρια.

The Flash 3

Στο ρόλο τού εν λόγω νεαρού ενήλικα, ιατροδικαστικού επιστήμονα της αστυνομίας, με το όνομα Μπάρι Άλεν, που αφού χτυπηθεί από κεραυνό γίνεται ικανός να αναπτύξει υπερηχητικές ταχύτητες, ο 24χρονος Γκραντ Γκαστίν, με το φωτεινό, εκφραστικό πρόσωπο, τον έμφυτο ορμητικό ιδεαλισμό και την ακαταμάχητη nerdy κοινωνική αμηχανία του, είναι όλα τα λεφτά. Ό,τι ακριβώς έχει τη δυνατότητα να γίνει στο τηλεοπτικό μας fun, εν καιρώ, και η ίδια η σειρά, δηλαδή.