FreeCinema

Follow us

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΜΑΦΙΑΣ (2019)

(VAULT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τομ ΝτεΝούτσι
  • ΚΑΣΤ: Θίο Ρόσι, Κλάιβ Στάντεν, Σαμίρα Γουάιλι, Τσαζ Παλμιντέρι, Ντον Τζόνσον, Γουίλιαμ Φορσάιθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Κολλητοί μικροαπατεώνες συνεργάζονται με μαφιόζο εγκληματία και επιχειρούν να κάνουν μία από τις μεγαλύτερες ληστείες στην ιστορία, κλέβοντας χρήματα της Μαφίας.

Η δεκαετία του ’70 δεν είναι ο πιο πρωτότυπος χρόνος ως περιβάλλον για περιπέτεια με θέμα μια μεγάλη ληστεία. Από τον Σκορσέζε μέχρι τον Λουμέτ ή και νεότερους δημιουργούς του ανεξάρτητου σινεμά, τα ‘70s έχουν λειτουργήσει ως ένα πολύχρωμο πλαίσιο για ληστείες και καταδιώξεις με ένα επιπλέον touch διαφορετικής εποχής. Στη δική του περιπέτεια, ο Τομ ΝτεΝούτσι χρησιμοποιεί μια πιο άτονη χρωματική γκάμα που κινείται στις αποχρώσεις του εκρού-μπεζ-καφέ. Το κακό είναι ότι το ίδιο άτονη είναι και η σκηνοθεσία.

Ο Ντους και ο Τσάκι είναι δύο μικροαπατεώνες που ληστεύουν μαγαζιά αντίστοιχα της κατηγορίας τους, δηλαδή μικρομάγαζα. Σε ένα από αυτά, ένα ενεχυροδανειστήριο, ο Ντους θα συναντήσει την Κάριν. Είναι μία από τις ομήρους, που δεν κωλώνει να αντιμιλήσει στους ληστές. Το αποτέλεσμα είναι ο Ντους να τσιμπήσει με τον τσαμπουκά τής νεαρής Αφροαμερικανίδας και να την κυνηγάει μέχρι να γίνουν ζευγάρι.

Οι δύο wannabe εγκληματίες εμπλέκονται κάποια στιγμή μέσα σε έναν κύκλο πολύ μεγαλύτερων κακοποιών, μεταξύ των οποίων είναι ο Τζέρι και ο Ρέιμοντ, ο οποίος αναθέτει στο δίδυμο να οργανώσει και να πραγματοποιήσει μια εξαιρετικά φιλόδοξη ληστεία: να κλέψει περισσότερα από 30 εκατομμύρια δολάρια, όχι απλώς από μια τράπεζα ή κάποιον οργανισμό, αλλά λεφτά που ανήκουν στη Μαφία. Για να επιτύχουν τον στόχο τους, ο Ντους και ο Τσάκι συνεργάζονται με έναν αρκετά μεγάλο αριθμό «συναδέλφων» τους. Όπως φαίνεται, δοκιμάζουν να εκτελέσουν ένα σχέδιο πολύ μεγαλύτερο από τις δυνατότητές τους. Το ίδιο, δηλαδή, που συμβαίνει και με τον σκηνοθέτη – σεναριογράφο της ταινίας.

Η «Ληστεία της Μαφίας» δεν είναι μια ταινία πραγματικά κακή. Δεν είναι, όμως, και μία ταινία που πρόκειται να αφήσει το οποιοδήποτε στίγμα. Οι λόγοι είναι απλοί και σαφείς. Κατ’ αρχάς οι χαρακτήρες είναι μονάχα μερικώς ανεπτυγμένοι. Όσο κι αν παρουσιάζονται ως δίδυμο, στην ουσία το σενάριο ασχολείται μαζί τους ξυστά, ασχολείται μαζί τους και τους βλέπει περισσότερο σαν φιγούρες παρά ως χαρακτήρες με βάθος. Σε ό,τι αφορά τον τόπο, η μικρή Πολιτεία του Ρόουντ Άιλαντ δεν αξιοποιείται ως ένα ασυνήθιστο location για την πραγματοποίηση μιας εντυπωσιακής ληστείας. Δεν είναι η Νέα Υόρκη, δεν είναι το Λος Άντζελες, είναι ένα… mini United State of America, η ιδιαίτερη προσωπικότητα του οποίου παραμένει παντελώς αναξιοποίητη.

Όταν είναι μισομαγειρεμένα τα πού και το ποιοι, περιμένεις ίσως ικανοποίηση από το πώς. Ωστόσο, τα είπαμε παραπάνω. Άτονη χρωματικά, ψιλοαδιάφορη σκηνοθετικά, παραλείπει να ασχοληθεί με κομμάτια σημαντικά, όπως η αναλυτική προετοιμασία της ληστείας ή το αν τελικά ο Ντους και ο Τσάκι κινδυνεύουν από κάποιον. Αν υπήρχε η δυνατότητα η ταινία να ξεχωρίσει για κάποιον λόγο, ο ΝτεΝούτσι τη χάνει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τα ‘70s κανονικά θα έπρεπε να είναι γιορτή για έναν σκηνοθέτη που γυρίζει περιπέτεια με θέμα ληστεία. Ο Τομ ΝτεΝούτσι, όμως, γυρίζει μια απολύτως απονευρωμένη και άχρωμη εκδοχή του είδους που βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία. Ίσως σ’ αρέσει το είδος σε κάθε του version, ίσως είσαι fan του Θίο Ρόσι από το «Sons of Anarchy». Ίσως είναι και ένας από τους λίγους λόγους για να ασχοληθείς με τούτο το φιλμ.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.