FreeCinema

Follow us

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ (2019)

(VENISE N'EST PAS EN ITALIE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ιβάν Καλμπεράκ
  • ΚΑΣΤ: Μπενουά Πουλβόρντε, Βαλερί Μποντόν, Ελί Τονά, Λούνα Λου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο 15χρονος Εμίλ νιώθει ταξική ντροπή για τις συνθήκες στις οποίες υποχρεώνεται να ζει, με τους λαϊκούς γονείς του να μην καταφέρνουν ποτέ να χτίσουν ένα σπίτι της προκοπής για τα παιδιά τους. Όταν η συμμαθήτρια – ερωτικό αντικείμενο του πόθου του τον προσκαλεί στη Βενετία, όπου θα εμφανιστεί σε ένα κοντσέρτο εφήβων, εκείνος ψάχνει να βρει τον τρόπο να κάνει το ταξίδι χωρίς να… ρεζιλευτεί από τους γονείς του.

Φαίνεται πως βρήκαμε νέο trend αυτή την εβδομάδα: οι Γάλλοι πάνε διακοπές! Σε εντελώς άκυρο timing προγραμματισμού, οι «Διακοπές στη Βενετία» συναντάνε (ή μάλλον θα μπερδευτούν με) τις «Διακοπές στην Ίμπιζα» και ο θεατής θα πρέπει να αποφασίσει… τουριστικό προορισμό στη μεγάλη οθόνη. Ευτυχώς, τούτο το φιλμ δεν αποτελεί μία προσβολή της αισθητικής… για κάθε είδους κοινό, όμως στην πραγματικότητα δεν αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό που μπορεί να έχει κανείς κατά νου. Γιατί εδώ μιλάμε για εφηβική αισθηματική κομεντί ευγενών προθέσεων, με κοινωνικό σχόλιο στο background.

Στην πραγματικότητα, οι «Διακοπές στη Βενετία» μοιάζουν να ανακυκλώνουν σκόρπιες ιδέες από άλλα γαλλικά φιλμ του πρόσφατου παρελθόντος όπως (κυρίως) το «Η Οικουγένεια» (η παρουσία της συζύγου / μάνας Βαλερί Μποντόν βγάζει μάτι…) ή το «Η Οικογένεια Μπελιέ», εστιάζοντας σε δύο σημεία σεναριακά: το ταξικό και το ρομαντικό. Ο νεαρός Εμίλ νιώθει απίστευτη ντροπή για τους γονείς του, που ποτέ δεν κατάφεραν να μετακομίσουν από το τροχόσπιτό τους σε ένα πραγματικό σπιτικό, ζώντας σχεδόν σαν Ρομά σε μία περιοχή που ο πιτσιρικάς αποκρύπτει με κάθε τρόπο από τον μαθητικό του κύκλο γνωστών. Δεν είναι ακοινώνητος, ουσιαστικά. Απλά, δεν κάνει φιλίες για να μην χρειαστεί να αποκαλύψει πού και πώς ζει. Είναι, όμως, κρυφά ερωτευμένος με συνομήλικη, η οποία τον καλεί στο σπίτι της οικογένειάς της για να τη βοηθήσει στα μαθηματικά. Η επίσκεψη θα προκαλέσει αληθινό σοκ στον Εμίλ, καθώς το κορίτσι είναι γόνος πάμπλουτης οικογένειας φημισμένου μουσικού και διευθυντή ορχήστρας. Όταν εκείνη τον καλέσει στο πρώτο της κοντσέρτο στη Βενετία, ο Εμίλ θα αναζητήσει τον τρόπο να κάνει το ταξίδι όσο πιο οικονομικά γίνεται, φυσικά δίχως τους γονείς του. Εκείνοι, όμως, θα αποφασίσουν να τον συνοδεύσουν, κάνοντας μαζί και το ταξίδι του μέλιτος που χρωστούσαν στον εαυτό τους. Με μέσο μετακίνησης… το τροχόσπιτό τους!

Μικρές υποπλοκές (ο ουρανοκατέβατος μεγάλος αδελφός ζητά ride για να φτάσει σε γκομενάκι που έχει σε άλλη πόλη, ένας Ινδός που θα πληρώσει την κούρσα στριμώχνεται επίσης στο πίσω κάθισμα) συντροφεύουν την οικογένεια στο ταξίδι, το οποίο περιλαμβάνει «αστείες» στάσεις καταστασιακού λουμπεναριού (τα κουπόνια στα διόδια κουράζουν, ενώ το «παρκάρισμα» διανυκτέρευσης σε γήπεδο του golf στην Ιταλία δεν τονώνει πραγματικά την ανύπαρκτη δράση επειδή ο κύριος Μπερνάρ του Μπενουά Πουλβόρντε πατάει για πρώτη φορά το γκάζι σε μία άκυρη σεκάνς «καταδίωξης»). Φτάνοντας στη Βενετία, το νεανικό ρομάντζο συγκρούεται πιο έντονα με τις ταξικές διαφορές των δύο οικογενειών, για να καταλήξουμε σε ένα όχι ακριβώς happy end, το οποίο αφήνει ψήγματα επιθυμίας για ύπαρξη sequel. Την επόμενη φορά (αν υπάρξει), ξεχάστε και διαβατήριο και ταυτότητα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι αυτό που νομίζεις! Γαλλική, τρυφερή κομεντί με κοινωνικό σχόλιο, απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες και εφήβους, κοινό το οποίο στην Ελλάδα καταναλώνει μονάχα… animated ντισνεϊκές (ως επί το πλείστον) παραγωγές. Χωρίς να είναι ένα πραγματικά κακό έργο, μιλάμε για κάτι το εντελώς άνευρο και αχρείαστο, το οποίο τουλάχιστον δεν καταντά ποτέ προσβλητικό (όπως το «Διακοπές στην Ίμπιζα», που σαν τίτλος θα δημιουργήσει ελαφρά σύγχυση στους θεατές αυτή την εβδομάδα…). Αν πεθαίνεις για να δεις λίγη Βενετία στο σινεμά, όλο και κάπου θα συνεχίζεται το… «Θάνατος στη Βενετία»!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένα αγοράκι που έχει κάτι ζαβούς γονείς που του βάφουν τα μαλλιά ξανθά. Κάπως έτσι αρχίζουν όλα και καταλήγουν σε αυτά τα Πράιντ…