FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ! (2018)

(EN LIBERTÉ!)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Σαλβαντορί
  • ΚΑΣΤ: Αντέλ Ενέλ, Πίο Μαρμάι, Οντρέ Τοτού, Νταμιέν Μπονάρ, Βενσάν Ελμπάζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η Ιβόν, χήρα ενός υψηλόβαθμου αστυνομικού που τιμάται για την ανδρεία του, ανακαλύπτει τυχαία πως ό,τι γνώριζε για τη ζωή του ήταν ένα ψέμα. Ανάμεσα στα πολλά που είχε κάνει ο άντρας της, θα μάθει ότι είχε ενοχοποιήσει κι έναν αθώο για να καλύψει δικά του εγκλήματα. Όταν εκείνος βγει από τη φυλακή, η Ιβόν θα προσπαθήσει να διορθώσει τα πράγματα.

Η ταινία αρχίζει με μια σκηνή δράσης, ένα αστυνομικό «ντου» τόσο γκροτέσκο που σε πιάνει απελπισία για τα νέα όρια που μπορούν να ξεπεράσουν οι κινηματογραφικές γαλλικουργιές. Το κακό νέο είναι ότι αυτή τη σκηνή θα τη δεις αρκετές φορές (σε παραλλαγές). Το καλό είναι ότι πρόκειται για φανταστική αφήγηση μέσα στην ταινία, οπότε αποδεικνύεται ότι υπάρχει λόγος για την ύπαρξή της. Είναι η ιστορία – νανούρισμα που αφηγείται η Ιβόν στον γιο της, περιγράφοντάς του τον ηρωισμό τού χαμένου πλέον συζύγου της. Ο ηρωισμός του Ζαν γιορτάζεται με έναν «αμφιλεγόμενης» αισθητικής ανδριάντα και γενικά αντιλαμβανόμαστε ότι ο μακαρίτης υπήρξε ένα υπόδειγμα για την αστυνομία της πόλης της Νότιας Γαλλίας όπου υπηρέτησε.

Η Ιβόν έχει μείνει να ζει με την απώλεια, με ένα παιδί που του λείπει ο πατέρας του και μια υπηρεσία όπου υπάρχει βαριά η σκιά του Ζαν. Μέχρι που αυτό θα αλλάξει με ένα τυχαίο περιστατικό. Έπειτα από μια έφοδο της αστυνομίας σε ένα S&M μπουντρούμι όπου γίνονται διάφορα όργια, η Ιβόν θα μάθει ότι ο Ζαν δεν ήταν στην πραγματικότητα ο ήρωας που όλοι (και εκείνη μαζί) νόμιζαν. Ήταν στ’ αλήθεια ένας διεφθαρμένος μπάτσος, ο οποίος τα έπαιρνε από παντού και με αυτά τα λεφτά είχε φτιάξει για την οικογένειά του ένα καλό σπίτι γεμάτο από ακριβά αντικείμενα. Για την Ιβόν ακυρώνονται όλα μέσα σε μια στιγμή. Ακόμη και η βέρα της είναι προϊόν δωροδοκίας. Το χειρότερο απ’ όλα γι’ αυτήν, όμως, είναι ότι ο Ζαν παγίδεψε έναν αθώο άνδρα και τον έκλεισε για οκτώ χρόνια στη φυλακή, ώστε να πληρώσει τα αδικήματα που εκείνος διέπραξε.

Ο Αντουάν βγαίνει από τη φυλακή, όχι σε καλή κατάσταση. Δεν είναι και εύκολο να μείνεις έγκλειστος για τόσον καιρό για κάτι που δεν έχεις κάνει. Είναι αποφασισμένος να ξαναρχίσει τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του, αυτή τη φορά όμως προσπαθώντας να γίνει αυτό που οι άλλοι νομίζουν ότι είναι. Ταυτόχρονα, η Ιβόν είναι κι αυτή αποφασισμένη. Να βοηθήσει τον Αντουάν να ξαναφτιάξει τη ζωή του, χωρίς όμως εκείνος να μάθει ποια είναι στην πραγματικότητα, κάτι που θα οδηγήσει σε διαδοχικές παρεξηγήσεις και ρομαντικά μπερδέματα. Καθώς η Ιβόν και ο Αντουάν θ’ αρχίσουν να έρχονται κοντά, θα εκφράσει τα αισθήματά του για εκείνη και ο συνεργάτης της, ο Λουί.

Σε μια παλιά χολιγουντιανή περίοδο, το story του «Το Πρόβλημά μου Είσαι Εσύ!» θα μπορούσε να είναι η βάση για μια τυπική screwball κωμωδία. Έχει δύο ανισόρροπους κεντρικούς χαρακτήρες, ένα πλαίσιο παρεξηγήσεων, πολλές (ίσως υπερβολικά πολλές) υποπλοκές και γρήγορο ρυθμό. Για να είμαστε δίκαιοι, το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, και ειδικά η Αντέλ Ενέλ, ανταποκρίνεται σωστά. Υπάρχει χιούμορ που αποφεύγει την κατηγορία παγοκολώνας français και ένα πλήθος καταστάσεων που ο θεατής θα παρακολουθήσει ώστε να μην βαρεθεί. Από την άλλη πλευρά, όμως, όλα αυτά χρειάζονταν ένα πιο σφιχτό κούρδισμα και κάποια αφαίρεση για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το καλό είναι ότι αν έχεις «καεί» από διάφορες άλλες γαλλικές κομεντί, δεν θα χρειαστεί να φυσήξεις το «Το Πρόβλημά μου Είσαι Εσύ!». Δεν είναι με τίποτα η φρίκη που… φοβάσαι. Έχει χαριτωμένους πρωταγωνιστές και μια ιστορία παρεξηγήσεων με αρκετό χιούμορ και ρυθμό, έστω κι αν δεν τα διαθέτει στον βαθμό που θα την έκαναν μια πραγματικά καλή κωμωδία.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.