FreeCinema

Follow us

ΒΕΡΟΛΙΝΟ, Σ’ ΑΓΑΠΩ (2019)

(BERLIN, I LOVE YOU)

  • ΕΙΔΟΣ: Σπονδυλωτό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταϊάνα Άγκρον, Πίτερ Τσέλσομ, Φερνάντο Έιμπκε, Τζάστιν Φράνκλιν, Ντένις Γκάνζελ, Ντάνι Λέβι, Ντάνιελ Λβόβσκι, Γιόζεφ Ρούσνακ, Τιλ Σβάιγκερ, Μάσι Τατζεντίν, Γκαμπριέλα Τσέρνιακ
  • ΚΑΣΤ: Έλεν Μίρεν, Κίρα Νάιτλι, Λουκ Γουίλσον, Τζιμ Στέρτζες, Μίκι Ρουρκ, Ντιέγκο Λούνα, Τζένα Ντιούαν, Χέιντεν Πανετιέρ, Νταϊάνα Άγκρον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σπονδυλωτή ταινία με διάφορες δραματικές, ερωτικές και άλλες ιστορίες που διαδραματίζονται στο σύγχρονο Βερολίνο.

Όταν ένα κινηματογραφικό είδος που από μόνο του είναι αρκετά προβληματικό, όπως αυτό της σπονδυλωτής ταινίας, μετατρέπεται σε franchise, η κατάσταση εξελίσσεται σε… ανυπόφορη. Μετά το «Παρίσι, Σ’ Αγαπώ» του 2006 (άντε, ας πάει στο καλό), είχαμε το «Νέα Υόρκη, Σ’ Αγαπώ» (2008), το «Ρίο, Σ’ Αγαπώ» και το «Τιφλίδα, Σ’ Αγαπώ» (και τα δύο του 2014), αν και ευτυχώς για το τελευταίο κάποιος μας λυπήθηκε και δεν βγήκε στις ελληνικές αίθουσες. Τώρα μας βρήκε το «Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ»! Μη βιάζεσαι να χαρείς, δεν τελειώνει εδώ η ιστορία. Ήδη ετοιμάζεται το «Σαγκάη, Σ’ Αγαπώ», ενώ σχεδιάζεται να ακολουθήσουν ακόμη περισσότερες «Αγάπες», που αν δεν γίνονται για τη λήψη διαφόρων χρηματοδοτήσεων ή φορολογικών απαλλαγών (ακόμη και στο website των Cities of Love αναφέρεται ξεκάθαρα με bold γράμματα ότι όσοι συμμετέχουν, γλιτώνουν φόρους), δεν ξέρω για ποιον λόγο γίνονται. Σίγουρα όχι για τη δημιουργία αξιόλογου καλλιτεχνικού έργου. Από την πρώτη ταινία στο Παρίσι, που ας πούμε ότι μπορούσες να τη δεις κάπως συμπαθητικά, το franchise παίρνει ακόμη μεγαλύτερη κατηφόρα με κάθε επόμενο φιλμ. Τα ονόματα των σκηνοθετών γίνονται λιγότερα διάσημα, οι stars αρχίζουν να αραιώνουν. Από μόνο του αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αποτέλεσμα της ταινίας θα είναι κακό. Γίνεται σαφές, όμως, ότι δεν υπάρχει κεντρικό όραμα, πυρήνας ή συνολική επίβλεψη, αλλά ένα σκορπομάζεμα ιστοριών που το μόνο που τις συνδέει είναι το όνομα της πόλης.

Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη, οι μια στο καρφί και μια στο πέταλο ιστορίες παρακολουθούν: έναν τύπο που τον παράτησε η γκόμενά του για τον αδελφό του και μοιράζεται τον πόνο του με ένα αυτοκίνητο που μιλάει. Μια Αγγλίδα που δουλεύει σε καταυλισμό προσφύγων και παίρνει κοντά της ένα προσφυγάκι παρά την έκπληξη και την αρχική αντίρρηση της μητέρας της. Έναν πιτσιρικά που την πέφτει σε μια trans για ένα φιλί. Έναν παραμορφωμένο ηλικιωμένο (αν δεν το κατάλαβες από την περιγραφή, πρόκειται για τον Μίκι Ρουρκ…) που κάνει καμάκι σε μια νεαρή ξανθιά, αλλά θα προκύψει ότι ήδη υπάρχει μια σχέση μεταξύ τους. Έναν πέφτουλα casting director που μπαίνει σε ένα πλυντήριο για να δεχτεί ομαδική επίθεση από μια ομάδα γυναικών (female power, yeah… αλλά σε πλυντήριο;). Έναν χολιγουντιανό παραγωγό που «έχει χάσει τον εαυτό του» και ξαναβρίσκει την ανθρωπιά του βλέποντας μαριονέτες. Υπάρχουν κι άλλες ιστορίες, αλλά θα σου τις αφήσω για «έκπληξη». Όλα αυτά τα συνδέει ένα ζευγάρι πλανόδιων καλλιτεχνών, μιας κοπέλας που τραγουδά γλυκά άσματα με την κιθάρα της κι ενός τύπου που στέκει ακίνητος φορώντας λευκά φτερά, σε μια «διακριτική» αναφορά στα «Φτερά του Έρωτα» (πφφφ… μού ‘πεσε βαρύ το βερολινέζικο currywurst και ανακατεύτηκα λίγο).

Δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πει κανείς. Σχεδόν όλα τα επεισόδια είναι κακογραμμένα, μέτρια ή κακά σκηνοθετημένα και με προφανή έλλειψη καθοδήγησης των ηθοποιών. Άσε που αν βγάλεις μερικά τουριστικά πλάνα της Potsdamer Platz, της Siegessaule και της Πύλης του Βρανδεμβούργου, η ταινία θα μπορούσε να έχει οποιοδήποτε όνομα πόλης πριν το «Σ’ Αγαπώ»! Για να επιστρέψουμε στις γαλλικές ρίζες της πρώτης ταινίας, «Je t’ Aime… Moi Non Plus».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο αν έχεις την περιέργεια να παρακολουθήσεις την εξέλιξη ενός franchise που αφορά κυρίως τον παραγωγό του. Αν χάσεις την ευκαιρία, μη χαλιέσαι. Σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει ένα ακόμη «Σ’ Αγαπώ»… απ’ του διαόλου τη μάνα!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.